کدخبر : 15153 تاریخ انتشار :
A

قایدی - استقلال؛ شاید به یک شرط!

قایدی - استقلال؛ شاید به یک شرط!

بازگشت مهدی قایدی به استقلال این روزها بسیار شنیده می‌شود و کمتر رسانه‌ای است که به این مطلب نپردازد.

روز گذشته قیمت ستاره ایران را اعلام کردند که تقریبا 67% کل بودجه استقلال برای فصل جدید است. این در حالی است که این بازیکن دو سال دیگر با باشگاه شباب الاهلی دبی قرارداد داشته و در صورتی که این انتقال هم عملیاتی شود، ستاره جنوبی فوتبال ایران باید به صورت قرضی به تهران بازگردد. 

از سویی یک باور غلط درباره انتقال قرضی بازیکنان وجود داشته و برخی مدعی هستند که قانون به استقلال اجازه انتقال قرضی قایدی را نمی‌دهد، چراکه طبق قوانین بین‌المللی هر بازیکن از یک باشگاه دو بار می‌تواند به صورت پشت سر هم با قرارداد قرضی به تیم‌های دیگر برود و بعد از آن یا باید به تیم مبدا برگردد یا با قرارداد قطعی به باشگاه‌های دیگر فروخته شود. بنابراین با این شرایط بازگشت قایدی به استقلال فقط با قرارداد قطعی ممکن است. 

با این حال پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که این قانون به اشتباه در فوتبال ایران تعبیر شده است. در این زمینه رسول باختر کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: «مطابق با مقررات نقل و انتقالات فیفا محدودیتی برای انتقال قرضی یا تعداد دفعات آن یا سال‌های متوالی آن وجود ندارد. این در شرایطی است که درخصوص قوانین انتقال قرضی بازیکنان یک باشگاه بیشتر از 6 بازیکن نمی‌تواند به صورت قرضی به تیم‌های دیگر داده یا به همین تعداد به صورت قرضی جذب کند. از سوی دیگر به یک باشگاه خاص نیز نمی‌تواند بیشتر از 3 بازیکن قرضی داده یا از یک باشگاه خاص 3 بازیکن به صورت قرضی بگیرد.»

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار