کدخبر : 15150 تاریخ انتشار :
A

با حسرت به ترکیه نگاه می‌کنیم؛ چه شد که به اینجا رسیدیم؟!

با حسرت به ترکیه نگاه می‌کنیم؛ چه شد که به اینجا رسیدیم؟!

مونتلا به جای ایران با ترکیه موفق می‌شود!

به گزارش ورزش 360، وقتی می‌گوییم فرق می‌کند چه کسی سرمربی تیم ملی باشد برای آن دلیل داریم! برای این واقعیت مثال آشکار مثل وینچنزو مونتلا وجود دارد. به عملکرد خیره کننده و مثبت او در تیم ملی ترکیه نگاه کنید؛ توانسته تیمی یک دست و با روحیه و جنگنده با سبک متفاوت و قابل قبول فوتبالی بسازد که امشب در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به جمع ۸ تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد.

اهالی فوتبال ایران اما نباید فراموش کنند. که این مربی یکی از گزینه‌های معرفی شده به فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی ایران بود. مدیریت فوتبال ایران در آن مقطع اما به مونتلا و بسیاری دیگر از گزینه‌های خوب توجهی نشان ندادند و هدایت تیم ملی را به امیر قلعه‌نویی سپردند!

نتیجه اش شد از دست رفتن فرصت تاریخی قهرمانی در جام ملت‌ها با عملکرد پرنوسان و سینوسی فنی و نه چندان قابل قبول! مونتلا اما سرمربی ترکیه شد و به سمت موفقیت‌های بزرگ حرکت می‌کند. در ایران اما ما هیچ برنامه و تدارک درستی برای آینده نداریم. به جای بهره بردن از دانش مربیان بزرگ رسیده ایم به همه کاره شدن فردی به اسم سعید الهویی در کادرفنی و برنامه‌نویسی او برای آینده فوتبال ایران!

کار بزرگ ترکیه در جام ملت‌های آسیا و تاثیر تفکر مربیان جوان و صاحب سبک مثل مونتلا، به خوبی نشان می‌دهد که مسیر و انتخاب درست چیست. شاید برای خیلی‌ها در ایران اهمیت زیادی نداشته باشد، اما واقعا مهم است که تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا عملکرد فنی و سبک فوتبالی خوبی داشته باشد. مهم است که در مسیر پیشرفت و موفقیت باشیم. هنوز هم دیر نشده است. جاه طلبی بسیاری از تیم‌ها در همین یورو ۲۰۲۴ و عملکرد خوب آنها در بازی مقابل تیم‌های بزرگ یا خاطره عملکرد تیم ملی خودمان در چند مسابقه جام‌های جهانی گذشته، نشان می‌دهد که ما برای فوتبال ملی نیاز به یک سرمربی بزرگ خارجی داریم. 

واقعا فرق می‌کند چه کسی سرمربی تیم ملی ایران باشد. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار