کدخبر : 14964 تاریخ انتشار :
A

۸۰ میلیارد تومان برای بازیکن تیم ته جدولی!

۸۰ میلیارد تومان برای بازیکن تیم ته جدولی!

کارگروه نظارت بر قراردادها دقیقا چه چیزی را بررسی میکند که چنین پیشنهاداتی حتی مطرح می‌شود.

به گزارش ورزش 360، در حالی که طی روزهای اخیر صحبت از توافق ۳۰ میلیاردی استقلال و جواد آقایی پور بود حالا شنیده می‌شود یک تیم متمول حاضر است ۸۰ میلیارد تومان برای او هزینه کند که البته بخشی از این پول به باشگاه استقلال خوزستان می‌رسد. نکته مهم اینجاست که چنین پول‌هایی واقعاً بی‌حساب و کتاب پرداخت می‌شود و هیچ عقلانیت و منطقی در آن دیده نمی‌شود.جواد آقایی پور قطعاً در فوتبال ایران بزرگتر از امثال شهریار مغانلو، مهدی قایدی و... نیست اما این روزها طوری در مورد او صحبت می‌شود که انگار قرار است امباپه به یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال کشورمان بپیوندد. 

سوال اینجاست که در این میان نقش فدراسیون فوتبال، کارگروه نظارات بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه ها و سازمان لیگ چیست؟ مگر قانون سقف بودجه از طرف خود فدراسیون به باشگاه‌ها ابلاغ نشده؟ چطور امکان دارد باشگاهی مثلا ۸۰ میلیارد تومان فقط برای یک بازیکن جوان که تازه در فوتبال ایران نامش مطرح شده پرداخت می‌کند، بتواند سقف بودجه را رعایت کند؟ آیا عدم ورود به این پیشهادات که اتفاقا با یک رصد ساده از باشگاه ها می توان به درست یا غلط بودن آن پی برد، تماشاگر بودن کمیته های مربوطه در فدراسیون را ثابت نمی کند؟

با این حساب اگر فدراسیون و کمیته‌های مربوطه  دست روی دست بگذارند و نقش تماشاگر را بازی کنند باید باز هم منتظر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و نابود شدن فوتبال ایران باشیم. با این وضعیت اگر کارگروهی تشکیل نشود و روی پیشنهادات نجومی و خروجی آن ورود نکند شاید تا چند سال دیگر حتی کارخانه های پر سر و صدای صنعتی کشور هم قید تیمداری را بزنند.

حتی تیم‌های دولتی هم دیر یا زود بابت این قبیل مسائل ضرر می‌کنند. همین حالا بازیکنان استقلال شرط کرده‌اند که اگر بابت دو سال گذشته با آنها تسویه حساب کامل صورت نگیرد قراردادشان را تمدید نمی‌کنند. ریشه مشکلات استقلال هم در قراردادهای بی‌منطقی است که دو سال پیش بسته شد و قیمت یک بازیکن ناگهان تا ۵ برابر افزایش پیدا کرد. ختم کلام این که فدراسیون فوتبال بالاخره باید از خواب بیدار شود و حداقل با تشکیل یک کمیته به نقل و انتقال هایی که پر سر و صدا می شود ورود کند. شاید این بهانه‌ای شود برای اینکه حساب کار دست بقیه بیاید هرچند که اگر به فدراسیون فوتبال بود همین پرونده ۲ سال قبل مس رفسنجان هم باز نمی‌شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار