کدخبر : 14813 تاریخ انتشار :
A

پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال ایران

پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال ایران

فوتبال ایران، مربیان موفقی که افتخارات زیادی کسب کرده‌اند در تاریخ خود داشته است.

به گزارش ورزش 360، مسابقات باشگاهی در سطح کشور در طول تاریخ در قالب رقابت‌های لیگ، جام‌ حذفی، رقابت‌های سراسری کشور و سوپرجام برگزار شده است. به جز این مسابقات، تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی هم شرکت کرده‌اند. مربیان زیادی افتخارات متعددی در رقابت‌‎های ذکر شده کسب کرده‌اند. برای مقایسه افتخارات مربیان، جام‌ها ارزش‌گذاری شدند. برای هر عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا 40 امتیاز، جام در جام 20 امتیاز، قهرمانی لیگ 10 امتیاز، جام حذفی 5 امتیاز، رقابت‌های سراسری کشور 4 امتیاز و سوپرجام 2 امتیاز در نظر گرفته شده است.

نفر دوم : علی پروین و فیروز کریمی 65 امتیاز

2 مربی سرشناس تاریخ ایران در رده دوم موفق‌ترین تاریخ ایران قرار دارند.علی پروین سرمربی کاریزماتیک و موفق پرسپولیس در دهه 1360 و 1370 جام‌های متعددی کسب کرد. این مربی با 3 قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین مربی تاریخ این مسابقات است. پروین 3 قهرمانی لیگ هم در کارنامه دارد. مهم‌ترین افتخار بین‌المللی پرسپولیس با هدایت علی پروین با کسب عنوان قهرمانی در جام در جام آسیا به دست آمد. این مربی 5 قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران و مدال طلای بازی‌های آسیایی 1990 را هم در کارنامه خود دارد که در این امتیازات محاسبه نشده است.

آخرین مربی باشگاه‌های ایرانی که موفق به قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا شده، فیروز کریمی است. این مربی پاس را قهرمان آسیا کرد. کریمی 2 دوره پیاپی در دهه 1370، پاس را قهرمان جام آزادگان کرد. این مربی پس از موفقیت در پاس به بهمن رفت و با این تیم فاتح جام حذفی شد.

نفر اول: منصور پورحیدری 70 امتیاز

موفق‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران، کسی نیست به جز منصور پورحیدری. دومین قهرمانی استقلال در آسیا با سرمربیگری پورحیدری محقق شد. این مربی یک‌بار دیگر به فینال آسیا راه یافت ولی نتوانست قهرمانی خود را تکرار کند. پورحیدری 2 قهرمانی لیگ و 2 قهرمانی جام حذفی هم با استقلال کسب کرد. این مربی به عنوان سرمربی تیم ملی، قهرمان بازی‌های آسیایی شد و سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران را هم دارد که در امتیازات این سرمربی لحاظ نشده است.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار