کدخبر : 14810 تاریخ انتشار :
A

ستاد پرسپولیس در بحران

ستاد پرسپولیس در بحران

درویش درخصوص جدایی ستاره‌ها و جذب بازیکن مناسب موضع منفعلی دارد.

به گزارش ورزش 360، پرسپولیس در این تابستان می‌توانست با یک برنامه‌ریزی دقیق و کامل با درس گرفتن از گذشته در سریع‌ترین زمان ممکن وارد فصل نقل و انتقالات شده و در بهترین زمان هم دور جدید تمرینات خود را با تیم کامل آغاز کند اما شرایطی که الان سرخپوشان با آن مواجه هستند، نشان می‌دهد که مدیریت این باشگاه کوچک‌ترین توجهی به مسائلی که اشاره‌شد نداشته و هواداران تیمش را در شرایط سختی قرار داده است. «فرهیختگان» از معدود رسانه‌هایی بود که دو ماه پیش خبر داد اوسمار ویرا برای ادامه کار در پرسپولیس دچار تردید‌هایی شده و مشکلاتی را بهانه کرده است و از طرفی باشگاه تراکتور هم به چهار بازیکن شاخص سرخپوشان پیشنهاد وسوسه‌انگیزی داده و عجیب است که باشگاه پرسپولیس با آنها تمدید قرارداد نمی‌کند. 

چرا پرسپولیس برای تمدید‌ها تعلل کرد؟

مدیریت باشگاه پرسپولیس بعد از دو فصل مدیریت در این باشگاه باید خیلی خوب می‌دانست که در تابستان ستاره‌های تیمش با پیشنهادات مختلف داخلی و خارجی مواجه شده و به‌نوعی هوایی می‌شوند. از این رو نباید اجازه می‌داد بیش از 10 بازیکن تیمش در پایان فصل بازیکن آزاد شوند. درویش حداقل می‌توانست از تابستان گذشته درس بگیرد. در آن سال بازیکنان آزاد پرسپولیس خیلی سخت و با دخالت هوادار متمول تصمیم به تمدید قرارداد گرفتند و همین مساله باعث شد دیر به تمرینات اضافه شوند. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس نتوانست به‌خوبی روی جذب بازیکنان مورد نیازش تمرکز کند و در نتیجه نه تیم خوبی بست و نه به‌موقع و با تیمی کامل استارت زد. اتفاقاتی که باعث شد پرسپولیس شروع بدی در لیگ قهرمانان داشته باشد و درنهایت هم از گروهش بالا نیاید. همان موقع یحیی گل‌محمدی بابت عملکرد بد باشگاهش در نقل و انتقالات انتقاد کرد. در همین زمستان هم با وجود اینکه برخی در فضای مجازی از خرید‌های درویش تعریف و تمجید می‌کردند، اوسمار اعلام کرد که باشگاهش مثل قبل در نقل و انتقالات کند عمل کرد و نباید بازیکنانی مثل زاهدی را از دست می‌دادند و قرار هم نبود عمری و سرلک را نیز از دست بدهند. 

اوسمار هشدار لازم را داده بود

اوسمار ویرا اگرچه تجربه زیادی در سمت سرمربیگری نداشت اما در عین جوانی مربی باتجربه‌ای بود و در مدت حضورش در پرسپولیس خیلی خوب با تفکرات مدیریت این باشگاه آشنا شده بود. از این رو او هفت هشت هفته مانده به اتمام لیگ ابتدا خواستار روشن شدن وضعیت خودش شد و بعد از اینکه باشگاه از او برنامه خواست خیلی زود یک برنامه کامل در اختیار درویش قرار داد. او در این برنامه نفراتی که باید قراردادشان تمدید می‌شد، لیست خریدش، زمان آغاز تمرینات آماده‌سازی و اردوی خارجی را مشخص کرد. در واقع تاکید اوسمار این بود که باید برای حضور پر قدرت در لیگ نخبگان آسیا از همان موقع اقدامات لازم را انجام دهند. بماند که مسئولان باشگاه پرسپولیس به وی قول همکاری کامل و تمدید قرارداد دادند اما بعد از بازی با آلومینیوم در جام حذفی (بعد از حذف سرخپوشان در این مسابقه) تا نزدیک به دو هفته جواب ایجنت او را ندادند! اتفاقی که باعث شد اوسمار بیش از پیش متوجه شود که خیلی نمی‌تواند به آینده امیدوار باشد و بهتر است فقط روی همان بازی‌های پیش روی تیمش تمرکز کند. 

جذب بازیکن خارجی با نظر چه کسی؟

باشگاه پرسپولیس به این نتیجه رسیده که در شرایط فعلی فقط بازیکنان خارجی باکیفیت می‌توانند جانشین خوبی برای نفرات جداشده باشند. از همین رو در پست‌های دفاع راست، وینگر و خط حمله سخت به دنبال گزینه مناسب است. برای هر یک از این پست‌ها نفراتی به باشگاه پرسپولیس معرفی شده‌اند اما مشخص نیست که آنها را چه کسی باید تایید کند. خوان گاریدو هنوز به تهران نیامده و مشخص نیست تمرینات تیم دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود. در چنین شرایطی طبیعی است که تمرینات آماده‌سازی پرسپولیس به وقفه بیفتند. اوسمار برنامه‌ریزی کرده بود که سرخپوشان از 10 تیرماه با نفرات کامل استارت بزنند اما در شرایط فعلی اگر قرار باشد پرسپولیس استارت بزند باید با 10 بازیکن و بدون سرمربی اقدام به این کار کند! فعلا قرار شده حداقل یکی دو هفته‌ای تمرینات پرسپولیس به تعویق بیفتد و در این مدت درویش هم باید وضعیت نقل و انتقالات باشگاه را مشخص کند. چه بسا اگر خود امیری، رفیعی و پورعلی‌گنجی هم برای تمدید قرارداد اعلام آمادگی نمی‌کردند قرارداد این نفرات هم تمدید نشده بود. 

بازیکنانی که یکی‌یکی جدا می‌شوند

باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه نتوانست اوسمار را حفظ کند وقت زیادی را صرف انتخاب سرمربی جدید کرد. در همین مقطع هم قرار بود حداقل تکلیف بازیکنان آزادش را مشخص کند و خرید‌های جدید را بعد از انتخاب سرمربی انجام دهد. هرچند در این میان برای جذب نفرات مدنظر اوسمار (لیست خرید این مربی) تلاش‌هایی شد که نتیجه نداد و بازیکنانی مثل جواد آقایی‌پور راهی فوتبال روسیه شدند و مهدی لیموچی هم نتوانست رضایتنامه‌اش را از باشگاه آلومینیوم بگیرد. اما درمورد بازیکنان آزاد سرخپوشان هم دقیقا همان نفراتی که اوسمار تمدید با آنها را در اولویت قرار داده بود جدا شدند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر که به‌زودی از سوی باشگاه تراکتور به‌عنوان خریدهای تابستانی معرفی خواهند شد. علیرضا بیرانوند هم بعد از فسخ قرارداد خیلی راحت با تراکتور قرارداد جدید امضا کرد و خبرهایی که درمورد شکایت پرسپولیس از وی به گوش رسید را خیلی نباید جدی گرفت. عبدالکریم حسن هم پایش را در یک کفش کرده که در قطر به فوتبالش ادامه دهد. علی نعمتی هم که امیدوار بود قراردادش به‌طرز چشمگیری افزایش یابد متوجه شده که از این خبرها نیست و او نیز دنبال پیشنهاد بهتر است. وضعیت گولسیانی هم مشخص نیست و با توجه به درخشش او در مسابقات یورو هیچ بعید نیست با پیشنهاد خوب تیم‌های عربی مواجه شود. هرچند یکی دو تیم داخلی هم برای خریدش دندان تیز کرده‌اند. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار