کدخبر : 14781 تاریخ انتشار :
A

چرا فیفا عاشق زبان فارسی شده است؟

چرا فیفا عاشق زبان فارسی شده است؟

اگر از داخل ایران صفحه اینستاگرام فیفا را چک کنید با یک صفحه دو زبانه مواجه می‌شوید که به فارسی و انگلیسی تولید محتوا می‌کند.

ورزش 360 - کمتر از دو هفته پیش بود که کاربران ایرانی اینستاگرام با دیدن پیامی در صفحه فیفا شوکه شدند. صفحه رسمی فدراسیون جهانی فوتبال به زبان فارسی تولد مسی را تبریک گفته بود. این در حالی است که همه پست‌های پیش از این این صفحه به زبان انگلیسی بود.

به گزارش ورزش ۳۶۰، کمی بعد بار دیگر صفحه فیفا پستی درباره بیرانوند به زبان فارسی منتشر کرد و حالا و دقایقی پیش این صفحه چهارمین پستش به زبان فارسی را منتشر کرده است. پستی که در آن ویدئوی دو گل مهدی طارمی به انگلیس در جام جهانی منتشر شده و به آقای شماره ۹ لقب اسطوره داده شده است.

02

فیفا در این پست نوشته:

بیایید با هم به تماشای دستاورد باورنکردنی مهدی طارمی بنشینیم. تنها ایرانی که در یک جام جهانی ۲ گل به ثمر رسانده است. 

یک اسطوره برای تیم ملی در حال ساخت است و این لحظه‌ای که طرفداران هرگز فراموش نخواهند کرد.

اگرچه در ابتدا کاربران شبکه‌های اجتماعی گمان می‌کردند این یک ترفند فیفا برای پربازدید شدن صفحه‌اش است اما داستان چیز دیگری است. این گروه باور داشتند به دلیل حضور فعال کاربران ایرانی پست چنین محتواهایی به زبان فارسی موجب مشارکت بیشتر کاربران ایرانی شده و با ثبت کامنت‌های بیشمار به بهتر دیده شده پست‌های صفحه فیفا کمک می‌شود. چه اینکه چندی پیش از این ماجرا انتشار پرتاب اوت معروف میلاد محمدی در صفحه فیفا با واکنش گسترده ایرانی‌ها مواجه شد و صفحه کامنت‌های آن پست به یکی از پربحث‌ترین پست‌های فیفا تبدیل شد. اما واقعیت ماجرا این نیست. با گذشت چند روز از انتشار این پست‌ها مشخص شده که کاربران غیر ایرانی این پست‌ها را به زبان انگلیسی می‌بینند. 

در واقع این یکی از قابلیت‌های جدید متا است که در آن می‌توانید پست ها را در یک IP تعیین شده و به زبان همان کشور منتشر کنید. برای همین ایرانی‌ها با IP ایران تنها می‌توانند این پست‌ها را به زبان فارسی ببینید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار