کدخبر : 14719 تاریخ انتشار :
A

عبور سقف بودجه استقلال و پرسپولیس از 450 میلیارد!

عبور سقف بودجه استقلال و پرسپولیس از 450 میلیارد!

کسب سهمیه حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا در مسیر افزایش سقف بودجه سرخابی‌های پایتخت نقش پررنگی را ایفا کرده است.

به گزارش ورزش 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل آتی رقابت‌های باشگاهی در نظر دارد تا نخستین دوره مسابقات لیگ نخبگان آسیا را برگزار کند و طبق قانون، فوتبال باشگاهی ایران در این رقابت‌ها (1+2) سهمیه دارد که پرسپولیس و استقلال تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی این رقابت‌ها هستند. سپاهان هم برای رسیدن به مرحله گروهی، باید 2 مرحله پلی‌آف را پشت سر بگذارد و در صورت شکست در مرحله پلی‌آف و ناکامی رسیدن به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، طلایی‌پوشان راهی لیگ قهرمانان آسیا 2 خواهند شد.

فدراسیون فوتبال برای دومین فصل پیاپی در اندیشه اجرایی‌کردن قانون سقف بودجه است و طبق مصوبه ابلاغی به باشگاه‌ها، هر باشگاه به صورت پایه می‌تواند 325 میلیارد تومان هزینه کند که با توجه به کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا و دریافت مجوز حرفه‌ای، رقم سقف بودجه برای استقلال و پرسپولیس 100 میلیارد تومان افزایش داشته و سرخابی‌های پایتخت برای حضور در فصل جدید می‌توانند تا سقف 425 میلیارد تومان هزینه کنند که رقم قابل‌توجهی است و البته این رقم مجدداً افزایش پیدا کرده است!

رشد 800 هزار دلاری سقف بودجه سرخابی‌ها!

کنفدراسیون فوتبال آسیا جدول توزیع جوایز نقدی برای تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ نخبگان آسیا را اعلام کرده که طبق جدول اعلام شده، باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا بابت شرکت در این رقابت‌ها 800 هزار دلار دریافت می‌کنند. معادل‌سازی این رقم نشان می‌دهد که حدود 50 میلیارد تومان به سقف بودجه پرسپولیس و استقلال برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی اضافه می‌شود؛ چرا که طبق آیین‌نامه تنظیم‌شده پیرامون قانون سقف بودجه، در صورت درآمدزایی از حضور در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا 2، 100 درصد این درآمدزایی به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه می‌شود.

بیش از 10 میلیون پاداش در انتظار سرخابی‌ها

سرخابی‌های پایتخت در حالی فعلاً با توجه به شرایط تحریمی امکان وصول‌کردن جایزه 800 هزار دلاری خود را ندارند که با این وجود، این رقم به سقف بودجه آن‌ها اضافه شده است؛ ضمن آنکه طبق قوانین وضع‌شده از سوی (AFC)، هر برد در بازی‌های لیگ نخبگان آسیا با پاداشی 100 هزار دلاری همراه خواهد بود و اگر یک تیم بتواند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند، 200 هزار دلار پاداش می‌گیرد. دو نماینده ایران در صورت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، پاداشی 400 هزار دلاری دریافت می‌کنند و پاداش 4 تیم برتر رقابت‌ها هر کدام 600 هزار دلار خواهد بود و به تیمِ قهرمان، 10 میلیون دلار پاداش تعلق می‌گیرد که مجموع پاداش‌ها حدود نزدیک به 700 میلیارد تومان است!

پرسپولیس و استقلال به دنبال عبور از سقف بودجه 500 میلیاردی

دو نماینده فوتبال ایران باید در مرحله گروهی 8 مسابقه انجام بدهند که در صورت کسب هر برد، هم 100 هزار دلار پاداش دریافت می‌کنند و هم 100 هزار دلار که حدود 5 میلیارد تومان می‌شود، به سقف بودجه‌شان اضافه می‌شود. صعود به مراحل بالاتر می‌تواند توأمان با عبور رقم سقف بودجه سرخابی‌ها از رقم 500 میلیارد تومان باشد و باید دید در فصل پیش‌رو آن‌ها چه عملکردی در رقابت‌های آسیایی خواهند داشت. ضمن آنکه در صورت صعود سپاهان به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، این پاداش‌ها نصیب این تیم طلایی‌پوش هم خواهد شد و آن‌ها هم می‌توانند شاهد رشد چشمگیر سقف بودجه تیم‌شان باشند.

 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار