کدخبر : 14610 تاریخ انتشار :
A

سپاهان و چالش جدایی‌طلبان

سپاهان و چالش جدایی‌طلبان

جدایی مورایس و احتمال برنگشتن این مربی از یک‌سو و ساز جدایی بازیکنان دیگر سپاهان از سوی دیگر، این تیم را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

به گزارش ورزش 360، پس از پایان جام حذفی رامین رضاییان به‌نوعی از این باشگاه خداحافظی کرد و پس از او بحث جدایی احمدزاده و مغانلو نیز به‌شدت داغ شد. این سه نفر در حالی قصد جدایی از سپاهان را دارند که هنوز یک فصل دیگر از قراردادشان باقی مانده است. در باشگاه سپاهان همواره تلاش شده بازیکنانی مثل رامین رضاییان که از جمله نفرات تاثیرگذار در ترکیب سپاهان بودند در این تیم حفظ شوند به همین دلیل محمدرضا ساکت درست هفت روز قبل از کنار رفتنش از مدیریت باشگاه قراردادی داخلی را با برخی بازیکنان این تیم از جمله رامین رضاییان به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد. با این حال در این قراردادها شروطی مندرج شده که در شرایط خاص به آنها اجازه جدایی می‌دهد. به این ترتیب که هر یک از این نفرات با پرداخت مبلغی قابل‌توجه می‌توانند قراردادشان را فسخ کرده و راهی تیم جدید شوند. هیچ بند خاصی درمورد تیم مقصد وجود ندارد و تنها مبلغ درج شده است که باید پرداخت شود. 

به این ترتیب فقط نیما میرزازاد، میلاد زکی‌پور و محمد کریمی قراردادشان با این باشگاه به پایان رسیده و می‌توانند از این جمع جدا شوند. با این حال سپاهانی‌ها با هر سه بازیکن در حال مذاکره هستند و هرچند شاید راضی کردن محمد کریمی برایشان کمی سخت‌تر بوده اما میرزازاد و زکی‌پور بیشتر نرمش نشان دادند. البته هنوز پیشنهاد باشگاه سپاهان این سه بازیکن را برای ادامه همکاری مجاب نکرده اما طبق اخبار رسیده از این باشگاه طی هفته آینده تکلیف بیشتر بازیکنان سپاهان مشخص شده و حتی چند ورودی هم خواهند داشت که شاید بمب‌های نقل و انتقالاتی باشند. 

 زمان کم آماده‌سازی

سپاهان از یک‌سو به دلیل حضور در جام حذفی زمان را از دست داد و از سوی دیگر به دلیل حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا فرصت کمی برای آماده‌سازی دارد. آنها ۱۶ مرداد در دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان در اصفهان میزبان شباب الاهلی امارات هستند و در صورت پیروزی در بازی نخست، در بازی پلی‌آف نهایی روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه در قطر به مصاف تیم الغرافه خواهد رفت و برنده این دیدار به لیگ نخبگان آسیا راه پیدا می‌کند. 

به همین دلیل آنها باید هرچه سریع‌تر تکلیف مورایس، کادر فنی و بازیکنان خود را مشخص کنند؛ آن هم در شرایطی که هیچ کدام از اینها وضعیت مشخصی ندارند و ممکن است سر و سامان دادن به این تیم زمان زیادی بگیرد. 

این دو بازی برای سپاهان بسیار مهم است؛ چراکه در صورت شکست در هر یک از آنها از لیگ نخبگان کنار رفته و هر آنچه در طول فصل رشته بود پنبه می‌شود. اهمیت این دو بازی پلی‌آف حتی از مرحله گروهی نیز بیشتر است؛ چراکه بازی‌ها حذفی است و آنها برای موفقیت در این مرحله تنها یک شانس دارند. اگر سرمربی سپاهان برنگردد چالش آماده‌سازی این تیم سخت‌تر خواهد شد اما اگر برگردد که مدیران این باشگاه بسیار امیدوارند بتوانند او را برگردانند کار تا حدودی راحت است؛ چراکه نه‌تنها مورایس با این تیم آشنا است بلکه لیست در حال مذاکره نیز سلیقه او است. از این رو بهتر از هر مربی دیگری می‌تواند تیم سپاهان را در این دو بازی حساس در فرصت کم باقی‌مانده هدایت کند و اصرار مدیران سپاهان برای بازگرداندن او نیز دقیقا به همین دلیل است. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار