کدخبر : 14502 تاریخ انتشار :
A
تاشکند گیت!

مهدی طارمی درباره پشت‌پرده تیم ملی چه گفت؟

مهدی طارمی درباره پشت‌پرده تیم ملی چه گفت؟

مهدی طارمی دوشنبه‌شب میهمان برنامه فوتبال برتر بود. مهاجم سابق پورتو که دیگر باید او را مهاجم اینترمیلان ایتالیا بدانیم در این برنامه صحبت‌های متفاوتی را نسبت به موضوعات اخیر طرح‌شده مطرح کرد.

به گزارش ورزش 360، هرچند موضع‌گیری وی درباره اتفاقات دیدار رفت با ازبکستان و تغییر موضع این چهره در دقایق پایانی تا حدودی باعث شد تا این نظریه مطرح شود که طارمی روی چه اصلی موضع خود را نسبت به صحبت‌هایش در ابتدای برنامه برگردانده و در این بین این تغییر موضع آیا با صلاحدید خودش و ترس از گذشته‌ای که به از دست رفتن یکی دو اردو و بازی‌های ملی منجر شد، بوده یا اینکه با توصیه‌هایی، این مهاجم برجسته به اجبار حرف‌هایش را پس گرفته تا بعدا به سرنوشت احمد نورالهی دچار نشود!

 در «فوتبال برتر» چه گذشت؟ مهدی طارمی در برنامه‌ای که دوشنبه‌شب برگزار شد از برخی اتفاقات پشت پرده در تیم ملی ایران مربوط به بازی رفت با ازبکستان افشاگری کرده و گفت: «درباره بازی با ازبکستان باید بگویم اگر در دیدار رفت که نیمه‌اول را دو بر صفر بردیم اتفاقاتی رخ نمی‌داد می‌توانستیم باز هم گل بزنیم. اما وقتی نیمه‌دوم وارد زمین شدیم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذشت شیطنت‌‌هایی از سوی برخی بازیکنان رخ داد که همه چیز را عوض کرد. در بازی برگشت هم من به چند نفر از مربیان و بازیکنان گفتم که ‌انگیزه کافی را نمی‌‌بینم و این مساله را به برخی بازیکنان و چند تن از اعضای کادرفنی گوشزد کرده بودم.»

این در حالی است که مهاجم تیم ملی در دقایق پایانی وقتی یک‌بار دیگر با سوال مجری برنامه درخصوص دیدار با ازبکستان مواجه شد، پی به عمق اظهارات اولیه‌اش برده و با احساس اینکه حرف‌هایش احتمالا باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده باشد! در این خصوص با موضع‌گیری متفاوتی اظهار داشت: «غرور بازیکنان بیشتر باعث شد تا این اتفاقات در نیمه دوم دیدار با ازبکستان بیفتد! بازی دست ما بود اما این غرور باعث شد نتیجه برگردد!

امیرخان از لحاظ مدیریتی بسیار قوی هستند و اعتقادشان این است که وقتی بازیکن بزرگ دارید نیاز نیست توضیح زیادی به او بدهید و نیاز است که این دسته از بازیکنان را مدیریت کنید و این برای او یک حسن است. به همین دلیل هم هست که وی توانسته در این سال‌ها در فوتبال موفق باشد چون اغلب با بازیکنان خیلی بزرگ کار کرده است.» حال اینکه در دقایق حضور این طارمی در این برنامه و بین صحبت‌های ابتدایی و انتهایی وی چه گذشت، چه کسی به طارمی چه تذکری داد یا احیانا به سبک دستوری از این بازیکن خواستند تا اظهاراتش را به‌صورت تلویحی پس بگیرد، اینها همه ابهاماتی هستند که به نظر نمی‌رسد رسیدن به پاسخ آنها خیلی هم سخت باشد.

طارمی در حالی از غرور بازیکنان درخصوص عدم نتیجه‌گیری در بازی با ازبکستان در دقایق پایانی برنامه صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ابتدای همین برنامه متعصبانه از حرف‌هایی که می‌زد دفاع کرده هرچند که دقایقی بعد اظهاراتش را تا حدودی پس گرفته و آنها را اصلاح کرد!

 چشم طارمی ترسیده است؟ مهدی طارمی، پس از درخشش با پیراهن پورتو مقابل میلان در فصول گذشته لیگ قهرمانان بلافاصله در توییتر حرف‌‌های کنایه‌‌آمیزی را بر زبان آورد که اگرچه اسمی از اسکوچیچ نیاورد اما تلویحا مشخص بود که منظورش سرمربی کروات وقت تیم ملی است!

اسکوچیچ چند روز قبل در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کروات اعلام کرده بود بازیکنان ایرانی از لحاظ تاکتیکی باید پیشرفت کنند. وی در این خصوص گفته بود: «فوتبالیست‌‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌‌برانگیز است. چیزی که آنها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است. آنها هنوز آنقدر خوب نیستند ولی وقتی به بلندمدت نگاه می‌کنم، به نظرم آنها پیشرفت خواهند کرد و سطح‌شان بسیار بالا خواهد آمد. اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی همیشه خوب بودند و حضور بازیکنان ایران در اروپا می‌‌تواند این روند بهبود تاکتیکی بازیکنان ایران را تسریع بخشد.»

این در حالی است که مهدی طارمی نیز در توییت خود با کنایه به اسکوچیچ تاکید کرده بود: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه‌بر تکنیک فردی و جنگندگی و... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است زنده باد ایران.» نکته قابل‌توجه اینکه در تیرماه سال 1401 و در بحبوحه این دعوا در «فرهیختگان» مدعی شدیم که طارمی با حضور اسکوچیچ در تیم ملی هیچ شانسی برای حضور در جام‌جهانی ندارد، این در شرایطی است که طارمی که پیش از این نشان داده بود حتی راه عبور از سرمربی تیم ملی را هم بلد است؛ هرچند در برهه زمانی فعلی این‌طور به نظر می‌رسد که این چهره با تغییر موضع از دعواهای بعدی با کادر تیم ملی اجتناب کرده و حالا که به پیراهن یکی از محبوب‌ترین تیم‌های دنیا رسیده می‌خواهد در آرامش کارش را پیش ببرد.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار