کدخبر : 1448 تاریخ انتشار :
A

بدهی‌های مالیاتی قطعی سرخابی‌ها

بدهی‌های مالیاتی قطعی سرخابی‌ها

چرا حساب استقلال با وجود بدهی کمتر نسبت به پرسپولیس همچنان مسدود است؟

به گزارش ورزش 360، درست چند روز بعد از روی کار آمدن علی خطیر در اوایل مرداد ماه امسال، حساب استقلالی‌ها بسته شده و این موضوع تا به امروز ادامه داشته است. ظاهرا حساب استقلال به دلیل بدهی به اداره مالیات مسدود شده است تا به مشکلات این باشگاه افزوده شود. البته در همین بازه زمانی برخی رسانه‌ها با انتشار دوباره این خبر مبنی بر اینکه حساب باشگاه استقلال به دلیل بدهی مالیاتی بسته شده است به این موضوع نیز اشاره کردند که تا این مشکل بر طرف نشود، باشگاه نمی‌تواند از سوی اسپانسر پولی دریافت کند.

این در حالی است که در عمل این اتفاق نیفتاده و از طریق شماره حساب کارگزار این باشگاه، عملیات نقل و انتقالات مالی در این باشگاه طبق روال گذشته ادامه پیدا کرد.  نکته قابل توجه اینکه از همان زمان این موضوع مطرح شد که قرار است در جلسه‌‌ای با مدیران ارشد وزارت دارایی، درخواست صدور مجوز جهت تسویه حساب مالیاتی آبی‌‌ها مطرح شود و مدیران استقلال امیدوار هستند تا از این طریق بتوانند حساب باشگاه را باز کنند. 

شنیده می‌شود بدهی مالیاتی باشگاه استقلال از ادوار گذشته در زمان بسته شدن حساب این باشگاه حدود 277 میلیارد ریال بوده که این مبلغ در سال قبل به حدود 33 میلیارد ریال کاهش یافت اما دوباره تا به امروز به حدود 30 میلیارد تومان رسیده است این در صورتی است که هماهنگی و رایزنی‌ها با وزارت دارایی تا به امروز ادامه داشته اما نتیجه‌ای را در بر نداشته است. 

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند مدیران باشگاه استقلال در این مدت برای رتق و فتق کارهای مالی باشگاه اقدام به استفاده از حساب کارگزار خود کرده‌اند تا از این طریق مسائل مالی باشگاه به مشکل برنخورد و به همین دلیل است که مدیران استقلال برای رفع مسدودی حساب اصلی باشگاه استقلال اقدامی انجام نداده‌‌اند.  با همه این تفاسیر حساب باشگاه استقلال با حدود 30 میلیارد تومان بدهی در حالی بسته است که حساب پرسپولیسی‌ها با حدود 80 میلیارد بدهی مالیاتی باز است و مشکلاتی که مردادماه امسال در این زمینه برای پرسپولیسی‌ها به وجود آمده بود دو سه هفته بعد برطرف شده و حساب این تیم مجددا اواسط شهریورماه باز شده و امروز هم مشکلی در این زمینه برای سرخ‌ها وجود ندارد.

در این باره درویش، مدیرعامل پرسپولیس مرداد ماه امسال اعلام کرده بود که این باشگاه طبق اعلام سازمان مالیاتی 80 میلیارد بدهی دارد.  شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بدهی قطعی‌شده استقلالی‌ها به سازمان امور مالیاتی باعث شده است تا فرصتی برای رایزنی به منظور تخفیف یا بخشش مالیاتی برای استقلالی‌ها باقی نمانده و این باشگاه موظف باشد تا این رقم را به منظور باز شدن حساب بانکی خود هر چه سریع‌تر پرداخت کند. این در حالی است که بدهی سرخ‌ها با وجود آنکه بیشتر از دو برابر استقلالی‌هاست، به خاطر آنکه هنوز غیرقطعی بوده و جنبه قطعیت پیدا نکرده همچنان مشکلی را برای حساب‌های بانکی سرخ‌ها ایجاد نکرده است تا مراوده مالی این باشگاه از طریق حساب بانکی رسمی پرسپولیس ادامه داشته باشد.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار