کدخبر : 14140 تاریخ انتشار :
A

آخرین وضعیت از مذاکره پرسپولیس و ماتزاری

آخرین وضعیت از مذاکره پرسپولیس و ماتزاری

پرسپولیس و ماتزاری در امضای توافق نهایی تردید دارند.

به گزارش ورزش 360 باشگاه پرسپولیس در مذاکراتی که از طریق ایجنت‌های مختلف با مربیان کارنامه‌دار خارجی داشته حداقل متوجه این مساله شده است که جذب چنین مربیانی اول از همه بودجه سنگین می‌خواهد و در ادامه فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزازی. مخصوصا مربی‌ای مثل والتر ماتزاری که جدا از دستمزد سنگین خودش و کادرش مربی‌ای است که از لحاظ امکانات نیز بسیار سختگیر است و به نوعی همه شرایط برای کار حرفه‌ای او باید فراهم باشد، مخصوصا پرداخت به موقع دستمزد و مسائل پیرامون آن.

به‌طور مثال باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند به این مربی در آخرین لحظه اعلام کند که اردوی خارجی لغو شده و باید در ورزشگاه شهید کاظمی اردوی خود را برگزار کنند. همچنین مربی‌ای در سطح ماتزاری با خودش مربی تغذیه هم خواهد آورد و براساس برنامه‌ای که او می‌دهد، همه‌چیز در‌مورد تغذیه بازیکنان طرح‌ریزی خواهد شد. این موارد و تجربه تلخی که باشگاه استقلال از استخدام آندره‌آ استراماچونی (در مورد مسائل غیر‌فنی) داشت، باشگاه پرسپولیس را به نوعی در توافق با مربی ایتالیایی دچار تردید کرده است. البته که این تردید در آن سو هم وجود دارد و ماتزاری در روزهای اخیر تلاش زیادی کرده تا اطلاعات لازم را در‌مورد فضای حاکم در فوتبال ایران و امکاناتش به دست بیاورد و بعد از آن تصمیم نهایی را بگیرد.

گفتنی است معاون باشگاه پرسپولیس هم از کارشکنی ایجنت‌ها و ارائه گزارش‌های غلط به این مربی درباره شرایط کشورمان‌حرف زده بود.

توافق با مربی خارجی گران‌قیمت در گرو‌ حمایت مالی کنسرسیوم بانک‌ها

 هواداران پرسپولیس در روزهای اخیر انواع و اقسام خبرهای نقل و انتقالاتی را در‌مورد تیم‌شان در فضای مجازی و حتی خبرگزاری‌های رسمی شنیدند اما هیچ یک عملی نشد. یک روز صحبت از فسخ قرارداد بیرانوند می‌شود، ساعاتی بعد صحبت از جانشین‌های او مطرح می‌شود. فردای همین روز صحبت از شکایت پرسپولیس از بیرانوند شده و ساعاتی بعد دوباره موضوع علاقه این دروازه‌بان به بازگشت به جمع سرخپوشان مطرح می‌شود. راجع‌به بازیکنان آزاد این تیم هم خبرهای ضد و نقیض زیادی مطرح شده و می‌شود. اما در‌مورد انتخاب سرمربی خارجی پرسپولیس هم هر لحظه از اطرافیان این باشگاه اخبار جدیدی به گوش می‌رسد.

همان‌طور که قبلا اشاره داشتیم، باشگاه پرسپولیس برای جذب سرمربی خارجی نه بودجه‌اش مشخص است، نه اینکه می‌داند به دنبال مربی با چه فلسفه فوتبالی است. در همین راستا یک روز با مربی برزیلی با دستمزد 500 هزار دلاری مذاکره می‌کنند، روز بعد با مربی هلندی یک و نیم میلیون دلاری و در همین حین نیز با مربی ایتالیایی با همین قیمت و... . جالب اینکه در عین حال یک‌سری در تلاش هستند گزینه‌های مدنظر از کانال ایجنت نزدیک به خودشان به نیمکت پرسپولیس برسد و اگر به خواسته خود نرسند به روش‌های مختلف سنگ‌اندازی می‌کنند؛ اتفاقاتی که نشان می‌دهد پرسپولیس همچنان روند کند و بی‌برنامه‌ای را برای مشخص کردن کادرفنی و تمدید قرارداد بازیکنانش در پیش گرفته است.

پرسپولیس خیالش از کنسرسیوم بانک‌ها راحت نیست

باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر سخت درگیر فراهم کردن بودجه از سوی کنسرسیوم بانک‌ها (شما بخوانید بانک شهر) بوده تا بتواند با اعضای تیمش تسویه‌حساب کند اما این اتفاق هنوز رخ نداده و گویا قرار است در هفته جاری رخ دهد. اما پرسپولیس جدا از این بودجه باید برای نقل و انتقالات و مهم‌تر از آن استخدام سرمربی خارجی نیز تامین اعتبار کند. در همین راستا این باشگاه نیاز به حمایت مالی از سوی کنسرسیوم بانک‌ها دارد. حمایتی که هنوز آن‌طور که باید شکل نگرفته و حتی شایعاتی مطرح است مبنی‌بر اینکه مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش برگردد. به هر شکل تا زمانی که باشگاه پرسپولیس خیالش از بابت حامیان مالی خود راحت نشود نمی‌تواند برای جذب مربی گران‌قیمت اقدام کند. در این زمینه باشگاه پرسپولیس در همین دو سه روزه تکلیف خود را خواهد فهمید.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار