کدخبر : 13996 تاریخ انتشار :
A
با قلعه‌نویی صحبت نکردم

خداداد عزیزی: این حرفها درباره تیم ملی ایران یعنی فاجعه

خداداد عزیزی: این حرفها درباره تیم ملی ایران یعنی فاجعه

خداداد عزیزی: در بازی آخر مقابل ازبکستان چنگی به دل نزدیم و با این وجود نگرانی‌ها برای صعود به جام‌جهانی بیشتر شده است. 

به گزارش ورزش 360، مربی سابق و دستیار امیر قلعه نویی در خصوص شرایط و عملکرد تیم ملی در این مدت صحبت کرد.

باید بگویم خیلی خنده‌دار است که بین هشت‌ونیم سهمیه صعود‌کننده به جام‌جهانی نباشیم، اصلا این‌طور حرف زدن درباره تیم ملی ایران یعنی فاجعه. ما تیم ملی ایران هستیم و در بین این همه تیمی که به جام‌جهانی راه پیدا می‌کنند خیلی خنده‌دار است که ما هم نباشیم. اصلا عربستان و استرالیا هر دو در گروه ایران و همین دو تیم هم به‌عنوان دو سهمیه اصلی راهی جام‌جهانی شوند. در گروه‌های دیگر هم ژاپن و کره‌جنوبی و حتی قطر یعنی تیم‌های قلدر دیگر آسیا هم صعود می‌کنند. فرض می‌کنیم ازبکستان هم صعود می‌کند. دیگر تیمی می‌ماند که ما در دور بعدی با آنها بازی کنیم و نتوانیم صعود کنیم؟ در بین تیم‌هایی که می‌مانند مثل اردن و عراق و... ما در بین اینها هم نمی‌توانیم؟ اصلا دیگر تیمی نمی‌ماند که ما با آنها بازی کنیم. اگر این اتفاق بیفتد که به نظرم هیچ وقت نمی‌افتد باید در فوتبال را تخته کنیم. 

حرف شما درست است اما در هر صورت روند تیم ملی نشانه‌های دیگری را به همراه دارد.

اصلا این بحث به روند ربطی ندارد. تیم‌هایی که قرار است مقابل ما بازی کنند کاری به این روند ندارند. باز هم تاکید می‌کنم که شما ژاپن، کره، استرالیا و عربستان را از همین حالا در جام‌جهانی 2026 ببینید، اصلا از همین حالا قطر و ازبکستان را هم صعودکرده بدانید، دیگر تیمی در آسیا باقی می‌ماند که فوتبالش در حد تیم ما باشد. باید تیم جدیدی بسازیم که این هم امکان‌پذیر نیست. 

بازی با ازبکستان را دیدید؟

دیدم. ما خوب نبودیم اما تنها چیزی که نگرانش نیستم همین صعود به جام‌جهانی هست. حالا چه در مرحله اول از گروه‌مان صعود کنیم و جزء دو تیم اول باشیم چه تیم سوم یا چهارم شویم و به امارات و قطر و این‌طور کشورها بخوریم. پس ما عین آب خوردن صعود کنیم.

حدود یک دهه می‌شود که تیم ملی زیبا بازی نمی‌کند تا جایی که شاهد آن هستیم که در دقایق پایانی بازی ایران و ازبکستان، هواداران علیه ملی‌پوشان شعار سر می‌دهند.

به نظر من اگر واقعا قضیه را موشکافی کنیم دیگر باید این نسل عوض شود. این همان تیم زمان کی‌روش هست که هنوز دارد بازی می‌کند و فقط چند نفر به آن اضافه شده و طبیعتا تغییر آن‌چنانی ایجاد نخواهد شد مگر اینکه نسل عوض شود.

قلعه‌نویی به این سمت رفته اما به نظر می‌رسد از این مسیر ناامید شده و تا حدودی دوباره به عقب بازگشته است.

این دیگر تشخیص آقای قلعه‌نویی هست و ایشان خودش می‌داند. در هر صورت ما برای جام‌جهانی باید یک تغییر نسلی داشته باشیم اما این امر باید از همین الان صورت بگیرد تا ما صعود کنیم. ما با تیم امید و حتی جوانان‌مان هم اگر سه چهارتا بازیکن باتجربه کنارشان باشد هم صعود خواهیم کرد. پس باید تیم را برای جام‌جهانی آماده کنیم چون شاید چند نفر از این نفرات فعلی نتوانند برای تیم ملی در جام‌جهانی بعدی بازی کنند. پس باید جوانان‌مان را بازی بدهیم تا این نفرات بتوانند برای جام‌جهانی آبدیده شوند. شما ببینید چند بازیکن جوان در همین مسابقات یورو بازی می‌کنند. ما هم باید به این سمت برویم. آن را هم دیگر خود آقای قلعه‌نویی می‌داند و تصمیماتی که می‌گیرد.

از اینکه کنار تیم ملی نیستید پشیمان نیستید؟

نه اصلا. من تصمیمم را گرفتم و بعد از کادر تیم ملی خارج شدم. 

با قلعه‌نویی در این مدت صحبتی نداشته‌اید؟

خیر صحبتی نکرده‌ایم.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار