کدخبر : 13978 تاریخ انتشار :
A

شهریار مغانلو چگونه آقای گل شد؟

شهریار مغانلو چگونه آقای گل شد؟

بیشترین گل، شوت، کسب پنالتی و امید گل همه به نام یک بازیکن بود.

به گزارش ورزش 360، شهریار مغانلو بعد از مهدی طارمی و رضا عنایتی، سومین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که عنوان آقای گلی‌اش را تکرار کرد. مغانلو فصل قبل با 13 گل زده، بهترین بازیکن فصل شده بود. در این فصل اما درخشش ریکاردو آلوز و روبرتو تورس باعث شد که مغانلو با 16 گل زده، بهترین بازیکن ایرانی لیگ بیست‌وسوم شود. شهریار در این فصل در عمده آمارهای هجومی، بهترین بازیکن لیگ بود. او بیشتر از همه شوت زد، بیشترین گل را زد، بیشترین پنالتی را گرفت، بیشترین عنوان بهترین بازیکن زمین را داشت و امید گل 16.43 نشان می‌دهد او در شناسایی و قرار گرفتن در موقعیت گلزنی هم خوب عمل کرد. نرخ تبدیل شوت به گل مغانلو هم از همه مهاجم‌های لیگ بالاتر بود و او به طور میانگین از هر 5 شوت که می‌زد، حتما یکی گل می‌شد. 

این مهاجم 29 ساله که چپ پا هم هست، 13 گل با پای تخصصی، 2 گل با پای غیرتخصصی و یکی هم با ضربه سر زد. بازیکن 190 سانتی‌متری که توانایی فیزیکی مناسبی هم دارد. مغانلو تمامی 16 گل فصلش را از درون محوطه جریمه به‌ثمر رساند؛ 12 گل در جریان بازی و 4 تا هم از روی نقطه پنالتی. 

برای اینکه به کار بزرگی که شهریار در این فصل کرده بیشتر پی ببریم، کافی است بدانیم مغانلو در حالی روی 19 گل فصل تاثیرگذار بوده که تیمی مثل فولاد خوزستان در طول فصل فقط یک گل بیشتر از او (20) داشته است. مغانلو علاوه بر ثبت 16 گل، 2 پاس گل هم داد و یکی از پنالتی‌هایی که گرفت را هم رامین رضاییان تبدیل به گل کرد. البته شهریار هم خوش‌بخت بود که در کنارش بازیکنانی مانند رضا اسدی و کاوه رضایی را داشت که هر کدام 3 پاس گل به او دادند. نقطه ضعف بزرگ شهریار در این فصل هم گل نزدن در 4 بازی مقابل استقلال و پرسپولیس بود.

 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار