کدخبر : 13906 تاریخ انتشار :
A

پرسپولیس هلندی نشد؛ شاید ورژن ایتالیایی

پرسپولیس هلندی نشد؛ شاید ورژن ایتالیایی

تلاش برای استخدام مربی هلندی به نتیجه نرسد گزینه بعدی پرسپولیس ایتالیایی است.

به گزارش ورزش 360، اوضاع باشگاه پرسپولیس در روزهایی که باید به دنبال یک گزینه مناسب برای جانشینی اوسمار ویرا باشد چندان مساعد نیست.

از یک‌سو کنسرسیوم بانک‌ها هنوز سیاست‌های خودش را در این باشگاه مشخص نکرده و در چند هفته اخیر فقط وعده و وعید از سوی آنها شنیده شده است.

عدم تسویه‌حساب مالی با بازیکنان مساله دیگری است که باعث شده سرخپوشان از شرایط موجود ناراضی باشند و در این میان باشگاه‌هایی هستند که با پیشنهادهای نجومی از طریق واسطه سعی دارند که بازیکنان آزاد این تیم را وسوسه کنند. مساله دیگر بحث پاداش‌های چند ده میلیونی است که به سرخپوشان در هفته‌های پایانی لیگ پرداخت شد و حالا قرار است از آپشن‌های قرارداد آنها کم شود. این موضوع با واکنش چند بازیکن شاخص پرسپولیس و گلایه‌های آنها از باشگاه همراه شد که در ادامه گزارش به آن خواهیم پرداخت.

چه بسا اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس دو ماه پیش به توصیه‌های اوسمار گوش کرده و در کنار تمدید قرارداد با او با نفرات شاخص تمدید قرارداد می‌کردند الان این باشگاه از هر نظر شرایط مناسبی داشت. اما شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی باعث شد مسئولان این باشگاه چند روزی به تماس‌های ایجنت اوسمار پاسخ نداده و در واقع برای حفظ این مربی برزیلی دچار تردید شوند و همین امر کافی بود تا کم کم حضور این مربی در پرسپولیس منتفی شده و هم اینکه تمدید قراردادها به تابستان موکول شود. مساله‌ای که اوسمار چند بار در‌مورد آن ابراز نگرانی کرده بود، چراکه او اعتقاد داشت برای حضور پرقدرت در لیگ نخبگان باید غیر از اینکه برنامه‌ریزی وسیعی داشته باشند، سرعت عمل زیادی هم در اجرای این برنامه‌ها داشته باشد. 

فنت شیپ هنوز شانس دارد

همان‌طور که قبلا در خبرها داشتیم مسئولان باشگاه پرسپولیس امیدوار بوده و هستند تا بتوانند با سرمربی سابق آژاکس به توافق برسند؛ سرمربی هلندی که زندگی شخصی‌اش نیز در یک‌سال اخیر دچار حواشی بوده است. اگرچه جذب فنت شیپ و کادرش بیش از یک و نیم میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس هزینه خواهد داشت اما مسئولان این باشگاه به دنبال راهی برای فراهم کردن مقدمات جذب این مربی هستند؛ انتقالی که اگر انجام نشود آن وقت باشگاه پرسپولیس شرایط استخدام یک گزینه ایتالیایی را مورد بررسی قرار خواهد داد. در حال حاضر مشکل اصلی این باشگاه برای جذب مربی با کارنامه خارجی هزینه‌های آن است که باید توسط حامیان مالی تامین شود. 

پرسپولیس در چه صورت به گزینه ایرانی می‌رسد؟

اهالی فوتبال خاطرشان است که باشگاه پرسپولیس در نیم‌فصل هم یک ماه درگیر انتخاب گزینه خوب خارجی برای جانشینی یحیی گل‌محمدی بود و درنهایت هم به بن‌بست رسید. در آن مقطع حمایت برخی از سرخپوشان باعث شد که اوسمار درنهایت سرمربی این تیم شود اما در شرایط فعلی مربی در کادر پرسپولیس نیست که بازیکنان بخواهند او را بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم بدانند. هر‌چند برخی از بازیکنان دراگان اسکوچیچ را بهترین جانشین برای اوسمار دانسته و با این مربی هم مذاکراتی داشتند که بی‌نتیجه ماند. در حال حاضر شواهد امر نشان می‌دهد که اگر باشگاه پرسپولیس نتواند از چالش‌های مالی‌اش به سلامت عبور کند مجبور خواهد شد به سراغ یک گزینه داخلی رفته و در کنار او از دستیاران خوب خارجی استفاده کند.

در واقع این یکی از پلن‌های مسئولان این باشگاه برای مشخص کردن کادرفنی تیم‌شان است. اما اینکه گزینه‌های داخلی پرسپولیس چه مربیانی هستند هم خودش موضوعی است که اگر جدی شود خودش حسابی خبرساز خواهد شد. فعلا مهدی تارتار، مجتبی حسینی و حسین عبدی جزء این گزینه‌ها هستند اما ممکن است مربیانی چون افشین قطبی و حتی وحید هاشمیان هم به این گزینه‌ها اضافه شوند. 

قهرمانی پرسپولیس باز هم دردسر‌ساز شد

باشگاه پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ حاضر نبود بابت بردهای این تیم پاداشی به اعضای تیمش پرداخت کند و با وجود اعتراض‌های مکرر یحیی گل‌محمدی در این مورد باز هم پاداشی پرداخت نشد. اما شرایط در نیم‌فصل دوم با رفتن این مربی تغییر کرد و مدیریت باشگاه پرسپولیس هیچ بردی را بدون پاداش نگذاشت. درنهایت کار به جایی رسید که در هفته‌های پایانی پاداش‌های برد سرخپوشان سه برابر شده بود و همین رقم را هم برخی از اطرافیان این تیم دریافت می‌کردند.

اما تسویه‌حساب مالی پرسپولیس با علیرضا بیرانوند که روز یکشنبه 27 خردادماه اتفاق افتاد نشان داد که پاداش‌های پرداخت‌شده به سرخپوشان از آپشن‌های قرارداد آنها که اختصاص به پاداش قهرمانی داشته (10 درصد قرارداد‌ها) داشت، کسر شده است. مساله‌ای که باعث شد بیرانوند تعدادی از همبازیان خود را در جریان این مساله قرارداده و در ادامه شاهد استوری اعتراض آمیز این دسته از سرخپوشان بودیم. اما یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «بازیکنان نباید به این مساله اعتراضی داشته باشند؛ چراکه ما قبلا هم به آنها گفته بودیم برای پرداخت پاداش محدودیت داریم و به مانند فصل پیش پاداش‌های پرداخت‌شده در طول فصل از آپشن پاداش قهرمانی کسر خواهد شد. این تصمیمی است که خارج از باشگاه اتخاذ شده و ما موظف به اجرای آن هستیم.» شواهد امر نشان می‌دهد بازیکنان پرسپولیس نباید منتظر دریافت 50 درصد باقی‌مانده از آپشن قرارداد دو فصل پیش خود باشند، چراکه پاداش‌های آن فصل هم از آپشن‌ها کسر شده و مابقی آن نیز به اعضای تیم پرسپولیس پرداخت شده است. 

بی‌توجهی به همه برنامه‌های اوسمار

اوسمار تقریبا از 7 هفته مانده به اتمام لیگ برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و مهم‌تر از آن لیگ نخبگان آسیا برنامه‌ریزی وسیعی برای تیمش داشت تا نشان دهد مربی حرفه‌ای و منظمی است. او تشخیص داده بود تیمش برای حضور پرقدرت در لیگ نخبگان باید در 5 پست به بهترین شکل تقویت شود. در کنار آن نیز 5 بازیکن از تیمش را نیز در لیست مازاد قرار داده بود. او همچنین بهترین زمان شروع تمرینات را دهم تا پانزدهم تیر ماه با کامل‌ترین نفرات برنامه‌ریزی کرده بود. در کنار آن یک اردوی 10 تا 15 روزه در اروپا را مدنظر داشت. شواهد امر در پرسپولیس نشان می‌دهد که به این برنامه‌ریزی اهمیت چندانی داده نمی‌شود و باید دید در روزهای آتی شرایط این باشگاه به چه شکل پیش خواهد رفت. شاید باید به هواداران این تیم حق داد که نگران آینده تیم شان در لیگ نخبگان که از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود، باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار