کدخبر : 13827 تاریخ انتشار :
A

قانون سقف بودجه بلای جان ستاره‌های لیگ برتری

قانون سقف بودجه بلای جان ستاره‌های لیگ برتری

فدراسیون فوتبال با تدوین برخی قوانین به دنبال این است تا لیگ برتر بیست و چهارم به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

به گزارش ورزش 360، در این بین مسئولان فدراسیون سال گذشته پرونده سقف بودجه که سال ها در قفسه فدراسیون فوتبال خاک می خورد را مجددا فعال کرد. این فدراسیون در لیگ 1403-1402 این قانون را اجرا کرد و برای ضمانت اجرایی آن کسر امتیاز در نظر گرفت که البته این موضوع به دلایل مختلف محقق نشد و تیم های متخلف از عواقب عدم رعایت این قانون فرار کردند. حالا در فاصله آغاز لیگ برتر 1404-1403 فدراسیون به شدت دنبال تصحیح برخی از ایرادات است تا این قانون در فصل پیش رو اجرا و با قاطعیت با متخلفان برخورد شود.

در سال‌های گذشته شاهد قراردادهای صوری و ظاهری توسط برخی از تیم ها با بازیکنان بزرگ بودیم که بعضاً این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. قراردادهایی که به عنوان مثال مبلغ آن واقعی نبود یا از نظر قانونی مشکلاتی داشت. فدراسیون فوتبال امسال در آیین‌نامه‌ای که برای اجرای دستورالعمل سقف بودجه تدوین کرده، یک تا دو فصل محرومیت برای صاحبان امضا از جمله مدیرعامل باشگاه و همچنین بازیکنان در نظر گرفته است. بدین ترتیب اگر اثبات شود باشگاهی چنین تخلفی مرتکب شده صاحبان امضا با محرومیت مواجه خواهند شد. در واقع این خوشایند ستاره های لیگ برتری نخواهد بود چرا که پیش از این مدیران عامل در فصل نقل و انتقالات وعده های زیادی به بازیکنان مطرح لیگ برتر می دادند و از طرق مختلف قرارداد این بازیکنان را بالا می بردند اما براساس این قانوان بساط زیرمیزی و سایر موارد برچیده خواهد شد.

علاوه بر این براساس یکی از بندهای جدید دستورالعمل کارگروه نظارت بر قراردادها، باشگاه‌ها اجازه دارند در قراردادهای دو و چند ساله خود با بازیکنان‌شان، هر ساله 30 درصد به رقم قرارداد بازیکن اضافه کنند و مانند فصل گذشته اجازه انتقال بیش از این میزان به سال بعد را ندارند. این قانون برای جلوگیری از دور زدن قانون سقف قرارداد 325 میلیاردی مصوب شده تا به این ترتیب هیچ باشگاهی نتواند مانند سال گذشته بخش عمده قرارداد بازیکنان خود را به سال بعد موکول کند و به این ترتیب قانون سقف بودجه را دور بزند.

براساس قوانین جدید کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده لیگ برتر، تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری برای لیگ پیش رو، 5 بازیکن تعیین شده که یک بازیکن آن باید آسیایی باشد. تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها در فصل بیست‌و‌سوم، 6 بازیکن بود و به این ترتیب برای فصل آینده شاهد کاهش یک سهمیه خارجی برای تیم‌ها خواهیم بود. همچنین براساس تصمیم کارگروه نظارت بر قراردادها، در فصل جدید برخلاف لیگ گذشته، بازیکنان لژیونر در صورت حضور در لیگ ایران جزو سهمیه خارجی تیم‌ها محسوب نخواهند شد.

منبع ایران ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار