کدخبر : 13536 تاریخ انتشار :
A

آشنایی با گزینه ناآشنای سرمربیگری پرسپولیس از عربستان

آشنایی با گزینه ناآشنای سرمربیگری پرسپولیس از عربستان

مسئولان باشگاه پرسپولیس با سرمربی 49 ساله اهل مونته‌نگرو مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ورزش 360، سرخ‌پوشان پایتخت فصل را با کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم به پایان بردند و بعد از کسب این عنوان، امید مدیران باشگاه پرسپولیس به تمدید قرارداد اوسمار ویرا بود و به نظر می‌رسید که این مرد برزیلی در کسوت سرمربی سرخپوشان پایتخت کار خود را دنبال می‌کند اما شرایط متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت؛ به‌طوری‌که ویرا بعد از سفر به برزیل، اعلام کرد که به دلیل مشکلات شخصی نمی‌تواند به پرسپولیس بازگردد و همین مسئله باعث شد تا قرارداد او با سرخ‌پوشان پایتخت تمدید نشود و حالا پرسپولیسی‌ها به دنبال استخدام سرمربی جدید هستند.

مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی‌که در روزهای گذشته نام چهره‌هایی چون علی دایی، مهدی تارتار، حسین عبدی و مجتبی حسینی به میان آمده، به صراحت اعلام کرده‌اند که اولویت‌شان انتخاب سرمربی خارجی است. در این زمینه، مذاکرات خوبی هم با دراگان اسکوچیچ انجام شد اما به دلایلی از جمله عدم توافق مالی و البته دخالت یک بازیکن در مسیر حضور اسکوچیچ در پرسپولیس، مذاکرات مثبت پیش نرفت و با شکست مواجه شد تا پرسپولیسی‌ها به سراغ سایر گزینه‌ها بروند و مذاکرات خود را دنبال نمایند.

به دنبال سرمربی‌ای ارزان‌تر از برانکو و کالدرون!

سرخ‌ها در حالی به دنبال استخدام سرمربی جدید هستند که بودجه‌ای 700 هزار دلاری را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که برانکو ایوانکوویچ با قراردادی 1.2 میلیون یورویی در فصل آخر حضورش در پرسپولیس فعالیت می‌کرد و قرارداد گابریل کالدرون با سرخ‌پوشان پایتخت هم 800 هزار دلار بود اما حالا تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس، استخدام سرمربی خارجی با حقوق نهایتاً 700 هزار دلار است که این مسئله باعث شده تا انتخاب گزینه مناسب در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه برای سرخ‌ها دشوار باشد!

سکان‌دار جدید پرسپولیس از لیگ امارات می‌آید؟

نبوشا جوویچ، سرمربی اهل کشور مونته‌نگرو، جدیدترین گزینه مطرح شده برای هدایت سرخ‌پوشان پایتخت است که گفته می‌شود مذاکرات مثبتی هم میان مسئولان باشگاه پرسپولیس با جوویچ انجام شده است. جوویچ در فصل اخیر در تیم‌های الاهلی قطر و خورفکان امارات حضور داشت که در مجموع 24 مسابقه، او تنها 4 برد را به‌دست آورد و 4 تساوی و 16 باخت در کارنامه این سرمربی 49 ساله دیده می‌شود! جوویچ که در تیم‌های مختلفی از جمله الشرطه عراق، الفیصلی عربستان و الزمالک مصر تجربه سرمربیگری دارد، بیشترین فعالیت خود را در تیم الاهلی قطر داشته است.

سرمربی سابقِ کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و ابراهیمی!

جوویچ که در دوران سرمربیگری‌اش در الاهلی قطر، تجربه همکاری با محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی را به‌دست آورد، در 107 حضورش روی نیمکت الاهلی، 29 بار توانست طعم پیروزی را بچشد و 29 تساوی و 49 باخت در کارنامه این سرمربی 49 ساله دیده می‌شود تا میانگین 1.08 امتیاز از هر مسابقه در کارنامه‌اش نقش ببندد که آمار قابل‌قبولی محسوب نمی‌شود. نبوشا جوویچ در مجموع دوران سرمربیگری‌اش، 226 بار روی نیمکت تیم‌های مختلف حضور یافته که 75 برد، 57 تساوی و 94 شکست در کارنامه‌اش دیده می‌شود و میانگین 1.25 امتیاز در کارنامه این سرمربی مونته‌نگرویی نقش بسته است.

مذاکرات مثبت سرخ‌ها با جوویچ

مدیران باشگاه پرسپولیس که در روزهای گذشته سعی داشته‌اند تا به سرعت قرارداد سرمربی جدید را نهایی کنند، مشغول مذاکره با جوویچ هستند و گفته می‌شود با توجه به رقم درخواستی این سرمربی 49 ساله و آشنایی او با فوتبال باشگاهی در قاره آسیا، مذاکرات مثبت پیش رفته و احتمال انتخاب نبوشا جوویچ به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس وجود دارد. هر چند که نام گزینه‌های دیگری هم به میان آمده و باید دید با توجه به بودجه 700 هزار دلاری سرخ‌پوشان پایتخت، سرانجام چه کسی سکان هدایت پرسپولیس را برعهده می‌گیرد.

 

 

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار