کدخبر : 13530 تاریخ انتشار :
A

آوازه پرونده فساد در فوتبال به FIFA رسید

آوازه پرونده فساد در فوتبال به FIFA رسید

عده‌ای تلاش می‌کنند پرونده فساد در فوتبال را لاپوشانی کنند اما فکت‌ها و مدارک آنقدر زیاد است که قطعا در اجرای پروژه‌شان شکست می‌خورند.

به گزارش ورزش 360، عده‌ای تلاش می‌کنند پرونده فساد در فوتبال را لاپوشانی کنند اما فکت‌ها و مدارک آنقدر زیاد است که قطعا در اجرای پروژه‌شان شکست می‌خورند. به طور مثال مهدی دادرس یکی از اعضای کمیته استیناف گفته پرونده چیز خاصی نیست! یکی از مدیران مس رفسنجان هم وقتی فهمیده ماجرای سقوط این تیم جدی است، در مصاحبه‌ای گفته بزرگنمایی می‌شود. البته که اگر واقعا بحث درباره سقوط است، باید آن دسته از باشگاه‌های دیگر هم که تخلف کرده‌اند، به دسته پایین‌تر سقوط کنند. 

به طور مثال جدیدا رسیدی رو شده از یک پرداختی بالای 800 میلیون به یکی از داوران در اردیبهشت امسال. یعنی در فصل تمام شده لیگ هم اتفاقاتی افتاده؟ یعنی فساد، ریشه عمیق‌تری در فوتبال به ویژه در داوری‌ها دارد؟ بدون شک اینها سوالاتی است که قوه قضاییه به وقتش به آنها پاسخ خواهد داد. 

یکی از مربیان معروف لیگ برتر که شدیدا درگیر پرونده شده، تحت بازجویی قرار گرفت اما ترجیح داد به کمیته اخلاق نرود! او روز پنجشنبه دعوت بود تا در این کمیته حاضر شود ولی بدون عذر موجه از حضور در جلسه خودداری کرد. درباره این مربی و آینده‌‎اش شایعه و خبر زیاد است، از جمله این‌که حالا حالاها نمی‌تواند کار کند و باید بابت پول‌های هزینه شده، پاسخگو باشد. 

اطلاعات جزئی درباره دخالت بعضی تیم‌های دیگر در مسائل داوری مطرح نبوده اما خبر رسیده اتهاماتی به بعضی از باشگاه‌ها زده شده که باید دراین باره تحقیق بیشتری صورت بگیرد. مدیر یکی از این باشگاه‌ها رابطه بسیار نزدیکی بامتهم ردیف اول داشته و ابهاماتی درباره نتایج‌شان وجود داشت.

درباره 2 باشگاه دیگر نیز بحث‌هایی مطرح شده ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست و نیازمند بررسی بیشتر است. ازسوی دیگر متهم ردیف اول در زندانی درکرمان حضور داردو همچنان تحت بازجویی است. باشگاه مس رفسنجان هم به مقامات پیام داده اگر بحث درباره سقوط است، باید چند باشگاه دیگر هم پاسخگو باشند! گویا ارتباطی زنجیره‌وار وجود دارد. 

این‌که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم حساس شده‌اند و خواهان توضیح فدراسیون فوتبال هستند، نشان می‌دهد موضوع جدی است و نباید به سادگی از کنارش گذشت. 

در فضای مجازی سندی رو شده از انتقال پول به حساب یک داور لیگ برتر که از آن به عنوان رشوه برای قضاوت جهت‌دار در فصل تمام شده لیگ برتر، یاد شده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این پول به حساب یک فرد با نفوذ در جامعه داوری واریز شده است. این فرد با نام «ز» است. موضوعی که ابهاماتی درباره قضاوت‌های لیگ در فصل تمام شده‌اش به وجود آورده است.

منبع جام جم
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار