کدخبر : 13518 تاریخ انتشار :
A

دو مجری مشهور متهم جدید پرونده فساد در فوتبال ایران

دو مجری مشهور متهم جدید پرونده فساد در فوتبال ایران

در پرونده فساد در فوتبال ایران، پای افراد دیگری هم به این پرونده باز شده است.

به گزارش ورزش 360، در پرونده فساد گسترده در فوتبال، آش آنقدر شور شده است که ارکان مختلف فدراسیون فوتبال، از دانه درشت‌ها گرفته تا ارکان قضایی به انکار و کوچک کردن فساد می‌پردازند یا اینکه از بار مسئولیت اتفاقاتی که در زمان مسئولیت‌شان رخ داده، شانه خالی می‌کنند. حتی رسانه‌هایی که در زمینه فساد باید افشا کننده و راوی باشند، گاهی مشخص می‌شود که خود سر منشا برخی فسادها بوده‌اند.

در روزهای نخست افشای فساد گسترده در فوتبال، پای دو سردبیر از دو رسانه پرمخاطب به این پرونده باز شد. چندی بعد رئیس دادگستری کرمان اعلام کرد یکی از این افراد با قید وثیقه میلیاردی آزاد است و دیگری بابت مشکلات بیماری مهلت خواست. در روزهای اخیر هم در داخل و بیرون، رسانه‌ها، خبرنگاران یا برخی اهالی فوتبال با نام و بدون نام از فساد افرادی پرده برداشته‌اند که شنیدن نام این افراد ممکن است برای برخی چندان عجیب نباشد و دود از سر برخی دیگر بلند کند.

در میان این افشاگری‌ها صحبت از دریافت یک خودروی پژو ۲۰۰۸، یک دستگاه آپارتمان و موارد دیگری در خصوص یک مجری سرشناس مطرح است. درباره یک تهیه کننده مطرح هم صحبت‌هایی به میان آمده که او یک ساعت ۶۰۰ میلیونی و یک واحد تجاری دریافت کرده است. البته هنوز خبری از احضار یا بررسی اتهامات این افراد نیست.

این اتهامات یا افشاگری‌ها پس از مطرح شدن در رسانه‌های خارج از ایران یا در شبکه‌های اجتماعی، در یک رسانه رسمی داخلی هم بررسی شد. در آن سو اما یک مجری که میزبان بررسی و تحلیل اتهامات منتسب به مجری دیگری بود، خودش از سوی یک بازیکن سابق ملی متهم به فساد در تیم ملی شده است و اینکه برادر این مجری معروف واسطه یا دلال بازیکنی بوده که به جای این بازیکن ملی، راهی جام جهانی ۲۰۱۴ شده است.

در خصوص این مجری مطرح و اتهامات دلالی به او پیش از این هم افشاگری‌هایی به شکل نامحسوس، صورت گرفته بود. علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پیشین پرسپولیس شهریور ۱۴۰۲ در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا با اشاراتی به فساد درباره دلالی‌ها گفته بود: «کل فرایند آلوده‌ است. متأسفانه آن زمان یک برنامه ۱۸ ساله تلویزیون ارتباطاتی با سرمربی وقت تیم ملی داشت و همه می‌گفتند این‌ها می‌خواهند برخی بازیکنان را به خارج ببرند. رابط کار هم کادر فنی وقت تیم ملی و آن برنامه تلویزیونی بود». طاهری در حالیکه تأیید کرد منظورش از سرمربی وقت تیم ملی کارلوس کی‌روش است، گفت: «وقتی چنین رابطه‌ای برقرار می‌شود پول جابه‌جا می‌شود. چه شد که نشد؟ با من صحبت شد و گفتند فلان بازیکن تیم شما را به بنفیکا می‌برم. آقای تاج، سرمربی تیم ملی و مترجم نشسته بودند و با من صحبت کردند که این بازیکن را ببریم».

در این بین نام بردن طاهری از مهدی تاج، کارلوس کی‌روش، مترجمش و اشاره به برنامه تلویزیونی ۱۸ ساله نکات عجیبی داشت. همانطور که گفته می‌شود در حال حاضر یک برنامه تلویزیونی خاص نسبت به برخی زوایای فساد واکنش نشان نمی‌دهد، در زمان کارلوس کی‌روش و دوره اول صدارت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال هم برخی موارد در برنامه خاص تلویزیونی آن زمان بررسی نمی‌شد. از جمله شائبه دلالی در اردوها و بازی‌های تیم ملی، شائبه شرط‌بندی در برخی دیدارهای تیم ملی، صفر شدن پاداش‌های تیم ملی در فیفا که مدتی بعد مشخص شد پاداش کارلوس کی‌روش از محل اعتبارات فوتبال ایران نزد فیفا، بدون مصوبه هیئت رئیسه دو برابر شده است، اما در آن زمان در همان برنامه خاص، مقابل تمامی این اتهامات، شائبه‌ها و فسادهای علنی سکوت شد.

حالا این افشاگری‌های کوچک و بزرگ، نام بردن مستقیم و غیر مستقیم از مجریان تلویزیونی در پروژه‌های کوچک و بزرگ فساد، یک پیام بزرگ دارد. اینکه اگر نهادی در حال بررسی دقیق ماجرای فساد گسترده در فوتبال است، به طور دقیق جزئیات تمام سال‌های اخیر را بررسی کند. اینکه در سازمان لیگ به عنوان مسئول برگزاری لیگ برتر و لیگ دسته اول، در فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال، نهاد تعیین کننده داوران و همچنین رکن ناظر بر موارد اخلاقی و انضباطی، در تیم ملی فوتبال و نحوه برگزاری اردوها، بازی‌های دوستانه، نتایج مسابقات و نحوه فراخوانی بازیکنان به اردوهای تیم ملی و تورنمنت‌های مهمی همچون جام جهانی، چه گذشته و چه رسانه‌هایی یا کدام مجریان مطرح در صداوسیما همراه یا پوشاننده فسادهای رقم خورده بودند. اگر چنین اتفاقی رقم بخورد، خیلی چیزها را روشن خواهد شد.

شاید حالا که موجی گسترده در ارتباط با مبارزه با فساد راه افتاده، اسامی افرادی به میان می‌آید و مشخص می‌شود افراد رسانه‌ای کوچک و بزرگی هم در این فسادها نقش داشته‌اند، فرصت مناسبی باشد تا به طور ریشه‌ای با این مفاسد برخورد کرد. فرقی هم ندارد از گذشته تا امروز چه نام‌های و با چه سمت‌هایی در این فسادها ایفای نقش کرده‌اند. شاید در این صورت پای این دو مجری مطرح نیز که در مورد آنها افشاگری‌هایی صورت گرفته است، به عنوان متهم به پرونده فساد باز شود. مگر اینکه تمامی این سر و صداها و افشاگری‌ها جنگ دو جناح قدرت باشد که هر کدام از این مجریان و همراهان داخلی و بیرونی‌شان سخنگوی یک قطب قدرت شده‌اند.

منبع تابناک
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار