کدخبر : 13304 تاریخ انتشار :
A

بازخوانی دعوای عجیب جواد نکونام و فرهاد مجیدی

بازخوانی دعوای عجیب جواد نکونام و فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی، سرمربی سابق استقلال در لیگ نوزدهم طعنه‌هایی فراموش نشدنی به جواد نکونام سرمربی وقت فولاد در آن زمان زده بود.

به گزارش ورزش 360، بررسی ابعاد مختلف فساد گسترده در فوتبال ایران به ویژه در خصوص داوری‌ها به نشانه‌های جالبی برخورد می‌کند که این نشانه‌ها چندان هم دور نیست. پرونده فساد در فوتبال که شروع آن با بررسی چگونگی صعود مس رفسنجان به لیگ برتر در فصل فوتبالی ۹۸-۱۳۹۹ بود، نکاتی عجیب را از آن سال تا به امروز به دنبال داشته است.

بازخوانی دیدار دو تیم فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام و استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در روز چهارم تیرماه ۱۳۹۹ در ورزشگاه فولاد آره‌نا شهر اهواز نکات جالبی به دنبال دارد. البته مسئله‌ای که نگاه‌ها را در این مقطع زمانی و همزمان با بررسی پرونده فساد در فوتبال به این بازی جلب می‌کند، پست اینستاگرامی فرهاد مجیدی درست پس از این مسابقه بود.

دیدار فولاد و استقلال در هفته هفدهم لیگ نوزدهم از حیث داوری اتفاقات عجیبی را به دنبال داشت. در این بازی سیدمهدی سیدعلی، داور مسابقه علی کریمی و عارف غلامی را از زمین اخراج کرد تا استقلال ۹ نفره شود و در شرایطی که بازی یک - یک مساوی بود، فولاد توانست با دو بازیکن بیشتر به پیروزی ۲ بر یک برسد.

فرهاد مجیدی پس از اخراج اول که کارت قرمز مستقیم سیدعلی به کریمی بود، آنقدر عصبانی شد که حتی به درون زمین رفت تا اعتراض خود را نشان دهد. اتفاقی که منجر به اخراج سرمربی استقلال از زمین شد. غلامی هم در حالی که تیمش ۱۰ نفره بود، پس از اعتراض به داور نسبت به اعلام خطا به سود فولاد با کارت زرد دوم مواجه شد تا زمین را ترک کند.

سرمربی آبی‌پوشان که پس از این مسابقه یک پست اینستاگرامی با هشتگ فوتبال پاک منتشر کرد، طعنه‌های زیادی را -بدون نام بردن از فردی- در متن منتشر شده خود گنجانده بود:

1829772_763

مجیدی در این پست اینستاگرامی به کار در شهرداری به کمک آقای فامیل اشاره کرده بود. نکته اینجاست که سیدمهدی سیدعلی که داور دیدار فولاد و استقلال در آن دیدار بود، همزمان در شهرداری تهران فعالیت می‌کرد و به نظر می‌رسد طعنه مجیدی درباره «کار در شهرداری به کمک آقای فامیل» اشاره‌ای به بهنام ابوالقاسم‌پور بوده که نسبت فامیلی با جواد نکونام دارد و او نیز به دلیل فعالیت در شهرداری تهران، نفوذهایی در این زمینه داشته است.

اشاره به «مدرسه فوتبال» و «معرف ویزای اسپانیا» نیز بازهم می‌توانست اشاراتی از سوی مجیدی به جواد نکونام باشد که پس از پایان دوران فوتبالش مدرسه فوتبال تأسیس کرد و همچنین به دلیل مدت‌ها حضور در اسپانیا، این طعنه‌های مجیدی اشاره‌ای غیر مستقیم به سرمربی وقت فولاد و فعلی استقلال بود.

جالب اینکه مجیدی با این متن اینستاگرامی و طعنه به فوتبال پاک اشاره کرده بود که «تک و تنها هستم اما هرگز مقابل بی عدالتی سکوت نمی‌کنم. مردم خیلی زود متوجه حقیقت خواهند شد». در صورتی که اشاره مجیدی و اعتقاد او این بوده که در دیدار فولاد و استقلال در زمینه داوری اتفاقات غیر عادی رخ داده و با طعنه از فوتبال پاک اشاراتی به فساد داشته، می‌توان گفت که وعده او خیلی زود عملی شد و اکنون مردم با بخش‌هایی از فساد در فوتبال آشنا شده و متوجه برخی حقایق شده‌اند. شاید بررسی جزئیات این سال‌ها و بررسی برخی بازی‌های شبهه‌دار حقایق دیگری را هم روشن کند و فساد در فوتبال ابعاد جدیدی به خود ببیند و پای افراد مشهور فوتبالی هم به این فساد باز شود.

منبع تابناک
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار