کدخبر : 13092 تاریخ انتشار :
A

ایران - ازبکستان؛ جنگ صدرنشین در ورزشگاه آزادی

ایران - ازبکستان؛ جنگ صدرنشین در ورزشگاه آزادی

جنگ صدرنشینی در تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان آخرین بازی خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل هم برگزار می‌کنند.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه آخرین دیدار خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.دیداری که بین ۲ تیم ۱۳ امتیازی گروه E انجام می‌شود و آنها فقط با هدف صعود به عنوان صدرنشین وارد زمین می‌شوند.ایران پس از برتری ۴ بر ۲ در خانه هنگ‌کنگ فرصت دارد حتی با کسب یک تساوی هم صدرنشینی خود را به دلیل تفاضل گل بهتر، تثبیت کند اما ازبک‌ها برای رسیدن به این جایگاه تنها باید برنده شوند.

ساختار دفاعی شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی قبلی انتقاداتی را به همراه داشت و نگرانی‌هایی را ایجاد کرد اما درخشش نفرات هجومی مثل مهدی طارمی و  سردار آزمون کمک کرد ایران از این بازی خارج از خانه موفق بیرون بیاید. البته در بازی با ازبکستان، کوچک‌ترین اشتباه یا ناهماهنگی در کارهای دفاعی می‌تواند ضربت جبران ناپذیری به تیم ملی وارد کند.

سرتکو کاتانچ در حال حاضر جدا از اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف که از بهترین‌های نیم فصل دوم لیگ برتر کشورمان بودند، ستارگان دیگری مثل عبدالقادر خوسانوف(مدافع لانس فرانسه) فرخ سیفی‌اف(دفاع چپ نوبهار) رستم آشورماتوف(دفاع وسط روبین کازان روسیه) حسین‌الدین علی قل‌اف(مدافع ریزاسپور ترکیه) اتابک شوکورف(هافبک کایزری اسپور ترکیه) عادل جان خامروبکوف(هافبک نوبهار) خاجیمات ارکینوف(هافبک الوحده امارات) عباس بیگ فیض‌الله اف(هافبک زسکا مسکو روسیه) الدور شاهمرادف(مهاجم کالیاری ایتالیا) و عزیزبیگ تورگونبائف(هافبک سیواس اسپور ترکیه) را هم در اختیار دار‌د‌.البته شرایط عمر اشمورادف، مدافع میانی این تیم که در بازی قبلی مقابل ترکمنستان دچار مصدومیت شد تاکنون برای دیدار با ایران مشخص نشده است‌.

ازبکستان در ۲۰ بازی اخیرش فقط در فینال تورنمنت کافا و یک بازی دوستانه مقابل آمریکا مغلوب شده و در ۱۵ دیدار اخیر خود هم بدون شکست مانده‌. در واقع آخرین بار شاگردان قلعه‌نویی توانسته‌اند این تیم را در جریان یک بازی رسمی ببرند.تیم ملی کشورمان در ماه‌های اخیر روند جوانگرایی خود را آغاز کرده و میانگین سنی‌اش پس از جام ملت‌های آسیا حدود ۳ سال کاهش یافته است. قطعا اطمینان به این جوانان ملی‌پوش در تقابل با حریفی مثل ازبکستان، برای دیدارهای دشوار مرحله بعدی آنها را آماده‌تر و با اعتماد به نفس‌تر خواهد کرد.

۲ تیم در رنکینگ فیفا ۴۴ پله اختلاف دارند و ایران که در رده بیستم دنیا جای گرفته، در رتبه‌بندی آسیا نیز شش رده با ازبک‌ها اختلاف دارد.ایران و ازبکستان تاکنون ۱۳ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم تیم ملی کشورمان ۱۰ برد، ۲ مساوی، یک باخت، ۱۸ گل زده و ۵ گل خورده است.از طرفی باید به این نکته هم اشاره کرد که حمایت هواداران و حضور پرشور آنها در ورزشگاه آزادی شرایط را برای برتری تیم ملی در این بازی سخت تسهیل می‌کند.تیم داوری این مسابقه به شرح زیر هستند‌:داور: کیم جونگ هیوک(کره جنوبی)کمک اول: پارک کیونگ یونگ(کره جنوبی)کمک دوم: ژانگ جونگ پیل(کره جنوبی)داور چهارم: چای سنگ یوپ(کره جنوبی)ناظر داوری: ناصر درویش (اردن)نماینده مسابقه: جبرئیل علی (فلسطین)

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار