کدخبر : 12963 تاریخ انتشار :
A

ناگفته‌های سرمربی‌ای که قهرمانی را به پرسپولیس داد

ناگفته‌های سرمربی‌ای که قهرمانی را به پرسپولیس داد

با سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد ییست و سومین دوره لیگ برتر، بازی عجیب با پرسپولیس و تیم ملی گفت و گو کردیم.

به گزارش ورزش 360، استقلال خوزستان در آخرین هفته در لیگ برتر ماندگار شد و هواداران خود را شادمان کرد . قطعا سیروس پورموسوی سرمربی تیم نقش پر رنگی در این ماندگاری در لیگ برتر داشت. استقلال خوزستان این فصل با وجود فوتبال روان و زیبایی که ارایه می کرد نمی توانست خوب نتیجه بگیرد و به همین دلیل هم کارش به روز آخر کشیده شد.

فلسفه فوتبالی پورموسوی، فوتبالی تهاجمی و تماشاگر پسند است. شاخص ترین بازی هم همان نیمه اول مسابقه با پرسپولیس بود که توانست با 3 گل سرخپوشان را مقابل 60 هزار تماشاگرش شکست بدهد.

با پورموسوی در مورد فصلی که با استقلال خوزستان پشت سرگذاشت و همچنین آن مسابقه خاص با پرسپولیس گفت و گویی به شرح زیر انجام دادیم؛

•  سخت ترین سال مربیگری ام در این 30 سال بود!

* لیگ برتر بیست و سوم چطور گذشت؟-  یکی از سخت ترین سال های مربیگری ام را پشت سر گذاشتم و به جرات می  توانم بگویم سخت ترین سال مربیگری من در این 30 سال بود. لیگ برتر با اتفاقات بدی برای ما شروع شد. مشکلاتی با مدیریت وقت باشگاه پیدا کردیم، بودجه مان محدود بود و حتی زمین تمرین هم نداشتیم. از سویی دیگر مصدومیت های پی در پی بازیکنان و همچنین بدشانسی که در 5 مسابقه در دقیقه 90+4 گل خوردیم اما نیم فصل دوم شرایط عوض شد و تیم را تقویت کردیم و در همان ورزشگاه غدیر اهواز که بازی می کردیم تمرینات مان را انجام دادیم  و بازیکنان خوبی هم در نیم فصل جذب شدند و تیم هماهنگ تر هم شد و با حمایت هواداران و مدیریت باشگاه شرایط مان خوب شد و به لطف خدا در لیگ برتر ماندگار شدیم.در نهایت لیگ برای مان شیرین تمام شد.

* 3 مسابقه کلید ماندگاری استقلال خوزستان

*شاخص ترین مسابقه تیم شما بازی نیمه اول مقابل پرسپولیس در آزادی بود.- قطعا وقتی با پرسپولیس بازی دارید و 60-70 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند و بازی پخش زنده تلویزیونی است بازی شما بیشتر به چشم می آید اما کلید موفقیت تیم ما بازی با ذوب آهن و سپاهان  در اصفهان و همچنین مسابقه با مس در رفسنجان بود.

*دلیل باخت 4 بر 3 مقابل پرسپولیس

*چرا نتوانستید برتری 3 بر صفر مقابل پرسپولیس را حفظ کنید؟در بازی با پرسپولیس تیم استقلال خوزستان آنجا آسیب دید که 3 تعویض اجباری انجام دادم. مجبور شدم بهترین بازیکنانم را به دلیل مصدومیت تعویض کنم. هر سه تعویض به خواست بازیکنانم بود.  بخصوص محمد آبشک که خیلی در میدان به ما کمک می کرد و از جمله بازیکنان با تجربه تیم بود و جوانان تیم به او در میدان تکیه می کردند. بعد از این تعویض ها 3 گل خوردیم و مساوی شد اما روی کم تجربگی بازیکنان مان آنها حتی به مساوی هم راضی نبودند و زمانی که 10 نفره شدیم هم می خواستند به پرسپولیس گل بزنند در دقیقه 90+3 یک فرصت گلزنی را از دست دادند و همان توپ برگشت و تبدیل به گل چهار ما شد.

در حالیکه می توانستیم با یک حفظ توپ ساده حداقل با یک امتیاز میدان را ترک کنیم. همه می گفتند چرا بهترین بازیکنان تیمت را عوض کردی اما نمی دانستند که آنها دیگر نمی توانستند بازی کنند.تیم ما شرایط دشواری داشت و سخت ترین کار های من و همکارانم در کادرفنی  در همان دو سه بازی بود.  ما قبل از بازی با پرسپولیس 4 گل از نساجی خوردیم و مقابل پرسپولیس هم باز 4 گل دریافت کردیم و باختیم و تمام تلاش من و همکارانم این بود که تیم را به سلامت به بازی با مس رفسنجان برسانیم. خوشبختانه توانستیم با ریکاوری ذهنی خوب بازیکنان کار بزرگی کنیم و در لیگ ماندگار شویم.

*دقیقه 85 فهمیدیم که در لیگ برتر ماندنی شدیم

-در بازی آخر چه زمانی فهمیدید که در لیگ برتر ماندگار شدید؟-من از بازیکنان و کادرفنی خواهش کردم در بازی آخر تلفن همراه خود را در جریان بازی نگاه نکنند و تمام تمرکزشان روی بازی باشد و فقط زمانی که گل سوم را زدیم حدود دقیقه 85 بود که نتیجه بازی پیکان و استقلال را فهمیدیم و بعد هم متوجه شدیم که فولاد هم به نساجی گلزنی کرده است تقریبا در دقیقه 85 مسابقه فهمیدیم که در لیگ برتر ماندنی هستیم. بالاخره بعد از تحمل سختی ها به آسانی رسیدیم.

*کیفیت فنی لیگ و نداشتن سخت افزار و امکانات

-کیفیت فنی بیست و سومین دوره لیگ برتر را چطور دیدید؟لیگ از نظر فنی کیفیت بهتری داشت اما واقعیت این است که باشگاه های ما به نسبت پتانسیلی که دارند و هزینه که انجام می دهیم باید شرایط بهتری داشته باشیم. مثلا ما در اهواز زمین تمرین نداریم. در مصاحبه تارتار هم خواندم که او از نبود زمین تمرین و امکانات کم در انزلی گلایه دارد. باید فوتبال ما از نظر سخت افزاری و امکاناتی پیشرفت بهتری داشته باشد.

*فصل آینده بدون VAR سکوهای پرتنشی خواهیم داشت

- کمک داور ویدئویی چقدر می تواند شرایط فوتبال ما را بهتر کند؟وقتی برخی کارشناسی های داوری در برنامه های تلویزیونی را می بینیم تعجب می کنم. اگر می گویند استقلال و پرسپولیس این همه از اشتباه های داوری ضرر کرده اند پس در مورد تیم ما چه باید بگویند؟! استقلال خوزستان  بیشترین ضرر را از اشتباه های داوری در این فصل متحمل شد. مطمئنا اگر کمک داور ویدئویی(VAR ) به فوتبال ما بیاید بسیاری از حاشیه ها از بین خواهد رفت و حتی اگر شده لیگ برتر را 3 ماه با تاخیر شروع کنند اما VAR را بیاورند زیرا با توجه به اتفاقات رخ داده در فصل گذشته لیگ برتر بعدی بدون VAR پرتنش خواهد بود و سکوهای ملتهبی را خواهیم دید. البته داوران هم مقصر نیستند آنقدر فشار روی آنها زیادی می شود که در یک لحظه ممکن است تمرکزش را از دست بدهد.بارها با بازیکنان صحبت می کنیم و می گوییم اگر تمرکزت را از دست بدهی و اشتباه کنید ممکن است برای تیم گران تمام شود و داوران هم انسان هستند و ممکن است بخاطر اعتراض ها لحظه ای تمرکز کافی نداشته باشند. فصل بعد اگر VAR نباشد تیم ها فشار را روی داوران بیشتر خواهند کرد چون می گویند به این ترتیب داور ممکن است مرتکب اشتباه شود.

*هیچ مذاکره رسمی با استقلال خوزستان نداشته ام

-با استقلال خوزستان برای ادامه همکاری به توافق رسیدید؟2 سال خوب را در این باشگاه داشته ام و سال اول به لیگ برتر صعود کردیم و سال دوم هم در لیگ برتر ماندگار شدیم و طبیعی است که هم مدیران باشگاه و هم من بگویند گزینه اول همدیگر هستیم اما واقعیت این است که هیچ مذاکره رسمی تا امروز با مدیران استقلال خوزستان نداشته ام. بعد از بازی آخر به رسم ادب و برای تشکر و قدر دانی از مدیریت شرکت جناب دکتر وثوقی که بسیار فوتبالی هم هستند به دفتر شرکت رفتیم و تمام صحبت ما در همین حد بوده است.

*ازبکستان و تاجیکستان روی فوتبال پایه سرمایه گذاری کردند

- بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ را چطور دیدید؟- تیم ملی با توجه به فاصله زمانی کوتاهی که بین لیگ و مسابقه تیم ملی بود طبیعی است که بازیکنان خسته باشند و آن شادابی همیشگی را نداشته باشند. به همین دلیل به تیم ملی در این بازی نمره قبولی می دهم اما مشکل گل خوردن و دفاع تیم ملی باید جدی گرفته شود. -بازی با ازبکستان روز سه شنبه را چطور پیش بینی می کنید؟من سال ها در تیم های ملی پایه کار کرده ام کشورهایی مثل تاجیکستان و ازبکستان روی فوتبال پایه خود سرمایه گذاری خوبی کرده اند و تاجیکستان قهرمان آسیا در رده های پایه می شود نشان می دهد که این کشورها نسل خوبی در فوتبال خود پرورش داده اند اما ما هم ایران هستیم و  باید در این دیدار خانگی پیروز شویم.

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار