کدخبر : 12922 تاریخ انتشار :
A

ستاره تیم ملی نفر اول خط پنالتی!

ستاره تیم ملی نفر اول خط پنالتی!

مهدی طارمی مقابل هنگ کنک با زدن دو گل از روی نقطه پنالتی برای رقبای پنالتی زنش خط و نشان کشید.

به گزارش ورزش 360 تیم ملی کشورمان هنگ کنگ را در خانه خودش برد تا صعود خود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مسجل کند. این پیروزی ارزش زیادی از نظر روحی روانی داشت و برای بازیکنان جوان هم خودباوری به همراه آورد.

در نیمه اول این مسابقه دو پنالتی به نفع ایران اعلام شد که هر دو را مهدی طارمی به تور دروازه رساند. طارمی تا قبل از جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا پنالتی زن اول کشورمان بود و ضرباتش را همواره به تور می‌رساند.

در جام ملت‌ها و بازی حساس مقابل ژاپن، زمانی که طارمی به دلیل اخراج بازی قبل محروم و غایب بود، پنالتی حساس ثانیه‌های آخر را علیرضا جهانبخش به گل برتری و پیروزی ایران تبدیل کرد. پس از آن در نیمه نهایی مقابل قطر نیز جهانبخش پشت ضربه پنالتی ایستاد، آن هم در حضور طارمی تا یک اتفاق شکل بگیرد.

معمولاً تا زمانی که پنالتی زن اول یک تیم ضربه مهمی را از دست ندهد این عنوان را برای خود حفظ می‌کند اما طارمی بدون از دست دادن پنالتی شاهد از دست رفتن جایگاهش شد! بعد از جام ملت‌ها و در دو بازی فیفا دی فروردین جهانبخش غایب بود و البته که ایران صاحب پنالتی هم نشد.

در برابر هنگ کنگ هر دو بازیکن دوباره در ترکیب بودند و وقتی ضربه پنالتی اعلام شد، خیلی‌ها می‌خواستند ببینند آیا جهانبخش دوباره ضربه را می‌زند؟ اما طارمی پشت توپ ایستاد تا مشخص شود اتفاق جام ملت‌ها یک تصمیم مقطعی بوده و طارمی هنوز از طرف کادر فنی و سایر بازیکنان برای زدن پنالتی مورد اعتماد است.

طارمی هر دو ضربه پنالتی این بازی را هم به گل تبدیل کرد و حالا با حضور جهانبخش و البته سردار و کنعانی زادگان و سایرین تیم ملی لااقل به لحاظ پنالتی زن مشکلی ندارد.

 

منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار