کدخبر : 12820 تاریخ انتشار :
A

در دوران «خداداد افشاریان» کدام تیم‌ها بیشتر قهرمان شدند؟

در دوران «خداداد افشاریان» کدام تیم‌ها بیشتر قهرمان شدند؟

رئیس سابق کمیته‌ی داوران در هفته گذشته و در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال ایران بازداشت و راهی زندان شد.

ورزش 360 - خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال ایران بازداشت شد. این خبر چند هفته بعد از برکنار اجباری او در پی افشای ابعاد تازه‌ای از فساد در لیگ برتر ایران اتفاق افتاد.

به گزارش ورزش ۳۶۰، پرونده‌ی فساد در باشگاه مس رفسنجان که مدتی در استان کرمان پیگیری می‌شد در آخرین هفته‌های لیگ برتر ایران به موضوعی مهم تبدیل و موجب ایجاد تغییراتی در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شد. آنچنان که تا کنون از ابعاد این پرونده مشخص شده تیمی متشکل از مسئولان فدراسیون، داوران و چهره‌های رسانه‌ای در دستکاری نتایج فوتبال در ایران دست داشتند و اکنون پای چهره‌های زیادی به این پرونده باز شده است.

از زمان انتشار اولین گزارش درباره‌ی ابعاد این پرونده چند مسئول فوتبال ایران از جمله سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ و خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون به صورت محترمانه‌ای از کارشان کنار گذاشته شدند. در واقع این چهره‌ها خودشان استعفا ندادند و اخراج هم نشدند اما فدراسیون همکاری با آنها را قطع کرد. چند هفته بعد از این قطع همکاری‌ها هم بازداشت‌ها شروع شد و نهایتا خداداد افشاریان در روزهای گذشته راهی زندان شد.

بازداشت رئیس کمیته داوران در روزهایی که قهرمان لیگ برتر ایران با اشتباه فاحش داوری تعیین شده موجب شده تا بسیاری درباره‌ی تاثیر این چهره بر مسابقات لیگ برتر حرف بزنند. به ویژه اینکه ویدئوی کوتاهی از صحبت‌های قدیمی خداداد افشاریان در رسانه‌ها منتشر شده که در آن می‌گوید در زمان حضورش در این کمیته پرسپولیس دو بار قهرمان شده است. 

خداداد افشاریان از ۱۸ آبان ۱۴۰۰ به ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران منصوب شد. این درست نیم فصل اول لیگی است که در انتهایش استقلال فرهاد مجیدی بدون شکست قهرمانی لیگ برتر را تجربه می‌کند.

فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ فصلی است که خداداد افشاریان ریاست کمیته داوران را بر عهده دارد و پرسپولیس قهرمان آن می‌شود. فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هم فصلی است که پرسپولیس در آن قهرمان می‌شود و خداداد  افشاریان در روزهای پایانی آن پست کلیدی خود را از دست داده است.

هنوز ابعاد تازه‌ای از این پرونده و نقش خداداد افشاریان و میزان نفوذ یا تاثیر او در تغییر نتایج رقابت‌ها منتشر نشده است اما همین اخبار جسته و گریخته هم برای فوتبال پرحاشیه‌ی ایرانی کافی است تا از کاهی کوه بسازند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار