کدخبر : 12549 تاریخ انتشار :
A

گئورگی گولسیانی رکورد کدام گلزن خارجی پرسپولیس را شکست؟

گئورگی گولسیانی رکورد کدام گلزن خارجی پرسپولیس را شکست؟

گلزنی گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس در آخرین دیدار این تیم باعث شد تا رکورد بهترین گلزن خارجی باشگاه شکسته شود.

به گزارش ورزش۳۶۰، مدافع ملی‌پوش گرجستانی پرسپولیس، با به ثمر رساندن شانزدهمین گل خود برای شیرها، به گلزن‌ترین خارجی تاریخ باشگاه بدل شد.

رکورد آلن ویتل به عنوان گلزن‌ترین خارجی تاریخ باشگاه بالاخره شکسته شد و گئورگی گولسیانی که همان فصل گذشته به یکی از محبوب‌ترین‌ها نزد هواداران بدل شده بود کسی بود که موفق به انجام این کار شد.

البته تردیدی نیست که با توجه به تعداد بازی‌ها، آلن ویتل همچنان از موفق‌ترین خارجی‌هایی بود که در فوتبال ایران پا به توپ شد ولی گولسیانی با تعداد بازی بیشتر بالاخره از ۱۵ گل ویتل گذشت و رکورد او را جابه‌جا کرد.

آلن ویتل در سال ۱۹۷۷ (در مرداد ۱۳۵۶) و در سن ۲۷ سالگی به باشگاه ایرانی پرسپولیس تهران پیوست. ویتل اولین بازی خود برای پرسپولیس را در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۵۶ در جام حذفی مقابل تیم همای تهران به انجام رساند. وی اولین بازی خود در لیگ را در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۵۶ در هفتهٔ چهاردهم جام تخت جمشید ۱۳۵۶ در ورزشگاه امجدیه و در مقابل باشگاه راه‌آهن به انجام داد که تنها هفت دقیقه کافی بود تا او برای تیم خود گلزنی کند تا موجب پیروزی ارزشمند ۱–۰ باشگاه پرسپولیس مقابل راه‌آهن نیز شود. وی در بین هواداران تیم پرسپولیس به محبوبیت رسیده بود. او به همراه این تیم به مقام نایب‌قهرمانی جام تخت جمشید ۱۳۵۶ دست یافت.

 

منبع باشگاه پرسپولیس تهران
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار