کدخبر : 12109 تاریخ انتشار :
A

فوتبال ایران با یکی از این 9 حالت تمام می‌شود

فوتبال ایران با یکی از این 9 حالت تمام می‌شود

بررسی احتمالات مختلف نشان می‌دهد شانس قهرمانی پرسپولیس در روز آخر لیگ بیست و سوم بیشتر از استقلال است.

به گزارش ورزش 360، با نتایجی که دیروز در هفته بیست و نهم لیگ برتر رقم خورد تکلیف قهرمانی لیگ به هفته آخر کشیده شد و حالا قرار است هیجان وصف ناپذیر این روزها تا روز شنبه هفته آینده ادامه داشته باشد.

در حال حاضر پرسپولیس با 65 امتیاز در صدر جدول است و استقلال با 64 امتیاز در یک قدمی این تیم قرار دارد. اما فقط یک هفته باقی مانده است و حالا تعداد احتمالات مختلف برای تعیین تیم قهرمان کمتر شده است.

حدس زدن تیم قهرمانی و اتفاقاتی که در روز آخر می‌افتد بسیار سخت است اما دو مساله حتمی است. اگر پرسپولیس مس را ببرد فارغ از هر نتیجه‌ای که استقلال می‌گیرد پرسپولیس قهرمان خواهد شد. اگر هم استقلال ببازد فارغ از هر نتیجه‌ای که پرسپولیس بگیرد باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود. در واقع استقلال اگر می‌خواهد حداقل شانس را برای قهرمانی داشته باشد نباید به پیکان ببازد. حالا بیایید حالت‌های مختلف دو بازی حساسِ روزِ آخر را بررسی کنیم.

برد پرسپولیس و برد استقلال؛ اگر در روز آخر پرسپولیس بتواند مس رفسجان را شکست بدهد و استقلال هم پیکان را مغلوب کند پرسپولیس قهرمان خواهد شد.  با این نتایج پرسپولیس 68 امتیازی می‌شود و استقلال 67 امتیازی و این به معنای قهرمانی قرمزهاست.

برد پرسپولیس و تساوی استقلال؛ اگر پرسپولیس در هفته سی‌ام از سد مس رفسنجان بگذرد و استقلال با پیکان مساوی کند پرسپولیس قهرمان می‌شود. در این صورت پرسپولیس با 68 امتیاز در صدر جدول قرار می‌گیرد و استقلال با 65 امتیاز نایب قهرمان می‌شود.

برد پرسپولیس و شکست استقلال؛ فارغ از این که پرسپولیس در صورت برد در هفته آخر مقابل مس رفسنجان قهرمان خواهد شد شاید اختلاف امتیاز با تیم دوم هم اهمیت داشته باشد. اگر پرسپولیس مس را ببرد و استقلال مقابل پیکان شکست بخورد اختلاف دو تیم در صدر جدول به 4 امتیاز می‌رسد. پرسپولیس 68 و استقلال 64.

برد استقلال و تساوی پرسپولیس؛ اگر در روز آخر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل مس رفسنجان متوقف شود به امتیاز 66 می‌رسد. در این صورت استقلال با پیروزی مقابل پیکان 67 امتیازی می‌شود و به قهرمانی لیگ می‌رسد.

برد استقلال و باخت پرسپولیس؛ اگر روز شنبه پرسپولیس در مقابل چشمان هوادارانش در ورزشگاه آزادی از مس کرمان شکست بخورد روی امتیاز 65 می‌ماند و استقلال با برد مقابل پیکان 67 امتیاز می‌شود. اتفاقی که به معنای قهرمانی استقلال است.

تساوی استقلال و تساوی پرسپولیس؛ برای بازی‌های روز آخر یک احتمال بسیار عحیب و حساس هم وجود دارد. اگر پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و استقلال مقابل پیکان به تساوی برسند پرسپولیس 66 امتیازی و استقلال 65 امتیازی می‌شوند. در این صورت پرسپولیس به مقام قهرمانی می‌رسد.

تساوی استقلال و شکست پرسپولیس؛ این یک وضعیت ویژه است. تنها در این صورت است که ممکن است کار به شمارش تفاضل گل بکشد. اگر پرسپولیس به مس رفسنجان ببازد و استقلال با پیکان مساوی کند هر دو تیم در امتیاز 65 مساوی می‌شوند. اینجا تفاضل گل اهمیت پیدا می‌کند. در حال حاضر تفاضل گل پرسپولیس 26+ است و تفاضل گل استقلال 23+. حالا اگر استقلال مساوی کند تفاضل گلش تغییر نمی‌کند. اگر پرسپولیس با 3 گل اختلاف به مس ببازد تفاضل دو تیم هم برابر می‌شود و در این صورت تعداد گل‌های زده معیار برتری خواهد بود. گل زده پرسپولیس بیشتر است و به این ترتیب حتی اگر پرسپولیس با 3 گل اختلاف به مس ببازد و استقلال با پیکان مساوی کند باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود. اما اگر پرسپولیس با 4 گل اختلاف به مس ببازد و استقلال با پیکان مساوی کند تفاضل گل استقلال یکی بیشتر از تفاضل گل پرسپولیس می‌شود و این به معنای قهرمانی استقلال است.

شکست استقلال و شکست پرسپولیس؛ این هم حالت ویژه‌ای محسوب می‌شود. حالتی که به عقیده کارشناسان کم‌شانس‌ترین حالت است. اگر هر دو تیم روز شنبه ببازند امتیازشان تغییر نمی‌کند و به همین دلیل پرسپولیس با 65 امتیاز قهرمان می‌شود و استقلال فصل را در رتبه دوم تمام می‌کند.

شکست استقلال و مساوی پرسپولیس؛ اگر استقلال در مقابل پیکان شکست بخورد روی امتیاز 64 باقی می‌ماند. در این صورت اگر پرسپولیس با مس مساوی کند 66 امتیازی می‌شود و قهرمان لیگ خواهد شد.

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار