کدخبر : 12101 تاریخ انتشار :
A

صحبت‌های جالب اشکان خورشیدی پس از بازنشستگی: نمی‌خواستم سوت پایان را بزنم

صحبت‌های جالب اشکان خورشیدی پس از بازنشستگی: نمی‌خواستم سوت پایان را بزنم

اشکان خورشیدى داور بین المللى ایران روز گذشته آخرین مسابقه خود را سوت زد و اعلام بازنشستگی کرد.

به گزارش ورزش 360، اشکان خورشیدى داور بین المللى ساروى و مازنى فوتبال ایران در ٤٥ سالگى به جبر قانون کمیته داوران سوتش را آویخت.

در حالی که فیفا فدراسیون جهانى فوتبال قانون محدودیت سن داورى را حذف کرده است؛ کمیته داوران فوتبال ایران به داوران خود اجازه نمی‌دهد بیشتر از ٤٥ سال به قضاوت بپردازند و به همین دلیل بعد از علیرضا فغانى که رانده شد، حال نوبت اشکان خورشیدى بود که در آخرین قضاوتش براى دو تیم لیگ برترى سپاهان و آلومینیوم اراک با چشمانى اشک بار سوتش را بیاویزد.

خورشیدى با فوتبال و بازى در تیم‌های منتخب نوجوانان، جوانان و امید سارى به تیم ملى دانشجویان ایران هم دعوت شد و پیراهن این تیم را بر تن کرد، قبولى او در رشته ریاضى کاربردى دانشگاه سیستان و بلوچستان باعث شد به دلیل نبود تیمى در رشته فوتبال به دنبال داورى برود تا تجربه قضاوت در دو شهرآورد قرمز و آبى پایتخت را هم کسب کند.

اشکان خورشیدى در آخرین روز قضاوت لیگ برترى خود و بعد از آویخته شدن شوتش به جبر قوانین خودخواهانه اولین حرف‌هاى خود را با بغضى که در ته صدا داشت به زبان آورد.

اشک‌هایت در انتهاى بازى سپاهان و آلومینیوم قابل پیش‌بینی بود...

بعد از ٢٧ سال داورى و ١٥ سال قضاوت در لیگ برتر خیلى سخت بود عشقى که در وجود ما داوران ریشه دوانده را اینطورى کنار گذاشت، قبل از بازى به خودم می‌گفتم چرا همه موقع رفتن گریه می‌کنند من که انگار نه انگار، حتى وقتى قبل بازى در شهر قدم می‌زدم اما آخر بازى و بعد سوت پایانى که زدم بغضم ترکید.

آیا بازى مناسبى هم برای خداحافظی‌ات انتخاب شده بود؟

بازى سختى نبود، چون هر دو تیم فوتبال بازى می‌کردند اما هر چه به پایان نزدیک می‌شدیم براى من سخت‌تر و سخت‌تر می‌شد، وقتى می‌خواستم براى آخرین بار به سوت بدمم و سوت پایان مسابقه را بزنم خیلى سخت بود، خیلى.

سوت آخر واقعا طاقت فرسا بود.

ظاهرا دوست داشتی ادامه بدهی؟

بله. البته فکرش را نمی‌کردم خداحافطی اینقدر سخت باشد، اما از مسئولان سپاهان و آلومینیوم ممنونم که لحظات شرفتمندانه‌اى برایم ایجاد کردند، رفتار مورایس بهم نشان داد که یک عمر درست کار کرده‌ام، برایم ارزش قائل شدند، وقتى که ایشان بهم گفت طبق قوانین فیفا می‌تونستى ادامه دهى، اما در قوانین ایران نه و حال باید بروى و تجربیات یک عمر را هم با خود ببرى، هضم موضوع تلخى که چرا نمی‌توانم داورى کنم را برایم ساده‌تر کرد.

حساس‌ترین و بهترین قضاوت‌هایى که انجام دادى؟

دو بار داربى را سوت زدم و یک بار هم داور چهارم آقاى علیرضا فغانى در شهرآورد بودم، بازى حساس زیاد زدم، براى تراکتور، استقلال و سپاهان، پرسپولیس و سپاهان یا... ولى دو بارى که شهرآورد را بى‌مشکل سوت زدم برایم جور دیگرى است.

در قضاوت‌هاى بین المللى هم مقدماتى نوجوانان ٢٠١٣ آسیا در مالزى.

مخوف‌ترین ورزشگاه ایران براى تو و از نگاه تو که داور بودى؟

یادگار امام تبریز با آن‌همه طرفدار عاشق و پرشور عاشق فوتبال طرفدار تراکتور که وقتى ورزشگاه را پر می‌کردند مخوف‌ترین ورزشگاه به حساب می‌آید.

قضاوت در ورزشگاه پر از تماشاگر تبریز چیز دیگرى است از نگاه من، عشق و شور و هیجان فوتبال و بس.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار