کدخبر : 12093 تاریخ انتشار :
A
پیکان، استقلال خوزستان یا فولاد

در اضطراب سقوط؛ یکی از این 3 تیم می‌افتد!

در اضطراب سقوط؛ یکی از این 3 تیم می‌افتد!

هفته پایانی به جز بالای جدول لیگ برتر سه تیم دیگر در قعر جدول برای بقا دست و پا می زنند.

به گزارش ورزش 360، هفته بیست و نهم لیگ برتر به پایان رسید و سقوط صنعت نفت آبادان به لیگ یک قطعی شد، سه تیم دیگر همچنان برای بقا تلاش می‌کنند و یکی از سه تیم پیکان، فولاد و استقلال خوزستان به لیگ یک سقوط خواهند کرد.

فصل پرنوسان تیم‌های قعرنشین باعث شد تا در هفته پایانی استرس سقوط را داشته باشند و در شرایطی به میدان بروند که هرکدام از آنها سختی‌های زیادی را در بازی آخر تجربه خواهند کرد، پیکان مقابل تیمی به میدان می‌رود که برای قهرمانی تلاش‌ خواهد کرد، فولاد در ورزشگاه وطنی مقابل نساجی بازی خواهد کرد که جشن بقا گرفته و سرشار از روحیه است و استقلال خوزستان تنها تیمی است که علاوه بر کسب پیروزی نیم نگاهی به مسابقات دیگر خواهد داشت.

پیکان با 27 امتیاز، فولاد خوزستان با 26 امتیاز و استقلال خوزستان با 25 امتیاز تیم‌هایی هستند که در قعر جدول لیگ برتر حضور دارند و در ادامه به شرایط این تیم‌ها و مسیر عجیب آنها در لیگ برتر خواهیم پرداخت.

پیکان:

خودروسازان فصل را با دغدغه جوانگرایی آغاز کردند و در طول این مسیر نوسان زیادی هم تجربه کردند و در این بین بازیکنان جوان زیادی هم به میدان فرستادند و سعی داشتند با استفاده از بازیکنان جوان روند خاصی را در طول فصل پیش بگیرند، آنها فصل را با رسول خطیبی شروع کردند و با رضا عنایتی ادامه دادند و هر دو مربی سعی داشتند از الگویی که باشگاه برای آنها تعریف کرده بود پیروی کنند، آنها در بازی حساس مقابل فولاد هم از چند بازیکن جوان خودشان در ترکیب اصلی استفاده کردند، محمدرضا دیناروند و مبین دهقان دو بازیکن جوانی بودند که در ترکیب اصلی این تیم مقابل فولاد بازی کردند، اما اکسیر جوانی هم نتوانست شرایطی را برای پیکان رقم بزند که هفته‌پایانی را با خیال راحت‌تری به میدان بروند.

پیکان در ابتدای نیم فصل دوم نتایج درخشانی گرفت و پیش‌بینی می‌شد که آنها شگفتی‌ساز نیم فصل دوم خواهند بود اما نتایج نامطلوب آنها از هفته بیستم شروع شد و آنها فقط یک پیروزی مقابل استقلال خوزستان به دست آوردند.

پیکان در بازی امروز مقابل فولاد خوزستان دو بر یک عقب بود و اگر در این مسابقه شکست می‌خورد فولاد هم از منطقه سقوط خارج می‌شد اما با تساوی که کسب کردند شانس این را خواهند داشت تا حتی در صورت شکست مقابل استقلال هم در صورت نتیجه نگرفتن فولاد یا استقلال خوزستان همچنان در لیگ باقی بمانند، پیکان با توجه به اینکه در دو بازی رفت و برگشت مقابل فولاد مساوی کرد و تفاضل بهتری نسبت به این تیم دارد در صورت اینکه فولاد مقابل نساجی به تساوی هم برسد در لیگ برتر باقی‌ خواهد ماند.

پیکان شنبه باید به مصاف استقلالی برود که برای قهرمانی تلاش می‌کند و سخت‌ترین بازی را در بین دو تیم دیگر کاندید سقوط خواهد داشت و در صورت پیروزی استقلال خوزستان و فولاد نتیجه تساوی مقابل استقلال هم به درد آنها نخواهد خورد و فقط باید پیروز از زمین خارج شوند!

فولاد خوزستان:

یکی از عجیب‌ترین فصل‌های این باشگاه در لیگ بیست و سوم رقم خورد، آنها لیگ را با علیرضا منصوریان آغاز کردند و همان روزهای اول هواداران فولاد کش‌و‌قوس‌های زیادی را با سرمربی خود پشت سر گذاشتند، در ادامه خوان ایگناسیو مارتینز اسپانیایی هدایت فولاد را بر عهده گرفت اما عملکرد او به شکلی بود که هواداران و مدیریت از روند ایجاد شده ناراضی بودند و این مربی هم از هدایت این تیم کنار رفت، برای زمان کوتاهی احمد آل‌نعمه سکان هدایت فولاد را برعهده داشت و در نهایت آخرین راهکار آنها برای بقا حضور عبدالله ویسی در راس کادرفنی فولاد خوزستان بود.

فولاد خوزستان که همیشه به فوتبال هجومی و بازیکنان تکنیکی مطرح بود در این فصل ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و فقط 19 گل در طول فصل به ثمر رساندند که این آمار برای این باشگاه باور کردنی نیست!

فولاد خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت و در صورت پیروزی در این مسابقه حضورشان در لیگ برتر قطعی خواهد بود، البته آنها کار ساده‌ای مقابل تیم آماده ساکت الهامی در ورزشگاه وطنی نخواهند داشت.

استقلال خوزستان:

بیشترین ثبات روی نیمکت در اختیار استقلال خوزستان است، نتایج آنها در نیم فصل نخست به قدری ضعیف بود که در فصل نقل و انتقالات بازیکنان پرتعدادی جذب کردند و با حضور بازیکنان خارجی موثر، این تیم در فاز هجومی و دفاعی تقویت شد، سیروس پورموسوی چند مرتبه تا درب خروج باشگاه رفت اما درنهایت تصمیم به ادامه دادن گرفت، آنها در طول مسابقات تیم شایسته‌ای بودند و بازی‌های چشم‌نوازی ارائه کردند اما تجربه پایین بازیکنان و شاید ضعف در خط دفاعی امتیازهای مهمی را از آنها گرفت، نمونه‌ واضح آن از دست دادن پیروزی سه بر صفر مقابل پرسپولیس!

استقلال خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر در ورزشگاه غدیر میزبان هوادار خواهد بود و نسبت به دو تیم دیگر کاندید سقوط بازی ساده‌تری خواهد داشت اما سرنوشت آنها در دست خودشان نیست و ممکن است پیکان در مقابل استقلال شگفتی‌سازی کند و فولاد هم در وطنی نساجی را شکست دهد، در این صورت آنها حتی در صورت کسب پیروزی هم سقوط خواهند کرد.

باید چند روز منتظر ماند و دید استقلال خوزستان بار دیگر استان را غرق در غم خواهد کرد و سرنوشت صنعت نفت برای آنها رقم خواهد خورد یا حدود ساعت 10 شب ورزشگاه غدیر غرق در شادی خواهد بود!

 

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار