کدخبر : 12091 تاریخ انتشار :
A

پرسپولیس و استقلال چقدر برای لیگ نخبگان فرصت دارند؟

پرسپولیس و استقلال چقدر برای لیگ نخبگان فرصت دارند؟

رقابت لیگ برتر درحالی شنبه‌شب به اتمام خواهد رسید که دو تیم اول آن مشخص و قرار است به‌عنوان نمایندگان ایران در لیگ نخبگان حضور یابند. در این میان قهرمان جام حذفی هم باید در مرحله پلی‌آف این رقابت که در اواسط مردادماه برگزار می‌شود، شرکت کند و جواز حضور در مرحله اصلی لیگ نخبگان را به‌دست بیاورد.

به گزارش ورزش 360، این اولین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان آسیاست که با حضور 24 تیم (12 تیم از غرب آسیا) و (12 تیم از شرق آسیا) از هفته آخر شهریور امسال آغاز می‌شود. همان‌طور که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره داشتیم مرحله اول این مسابقات به این شکل خواهد بود که 12 تیم غرب 8 بازی با 8 تیم مختلف بازی خواهند کرد.

در پایان نیز تیم‌های اول تا هشتم از جمع 12 تیم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ نخبگان خواهند شد. بدین‌ترتیب 8 تیم از منطقه غرب و 8 تیم هم از شرق راهی مرحله یک‌هشتم خواهند شد، همچنین از مرحله یک‌چهارم به بعد تا فینال مسابقات قرار است عربستان میزبان مسابقات باشد که بازی‌ها به صورت تک‌حذفی انجام می‌گیرد. طبق برنامه‌ریزی شکل گرفته قرار شده اردیبهشت سال آینده فینال لیگ نخبگان برگزار شود.

کار سخت تیم‌های ایرانی به چند دلیل باید گفت نمایندگان کشورمان برای حضور در لیگ نخبگان کار بسیار سختی پیش‌رو خواهند داشت؛ اول اینکه باید تا هفته آخر شهریورماه از هر لحاظ آماده مسابقات شوند. بعضا پیش آمده که تیم‌ها شروع خوبی در مسابقات داخلی ندارند و مربیان آنها مدعی می‌شوند که باید 4، 5 بازی انجام دهند تا به فرم مطلوب نزدیک شوند. اما در این بین تیمی بهترین استارت را خواهد زد که در بهترین زمان نفراتش را تکمیل و دوران آماده‌سازی‌اش را انجام دهد.

اتفاقی که بعضا در لیگ خودمان معدود تیم‌هایی هستند که آن را رعایت کنند، به‌طور مثال پرسپولیس فصل پیش بنابر دلایلی تمرینات آماده‌سازی‌اش را با دو هفته تاخیر آغاز کرد. بازیکنان تمدیدی این تیم نیز 3، 4 هفته زمان برد تا قرارداد جدیدی بسته و در تمرینات حاضر شوند. برخی خرید‌ها هم در فاصله یک هفته مانده به بازی این تیم با النصر انجام گرفت. نتیجه این نوع برنامه‌ریزی هم این شد که سرخپوشان بدترین شروع را در مسابقات لیگ قهرمانان داشتند و درنهایت هم نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند. مساله دیگر اینکه رقابت‌های لیگ و جام حذفی در این فصل دیر به پایان می‌رسد و بعد از آن هم اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد. در این شرایط بازیکنان ملی‌پوش تقریبا تا هفته آخر خردادماه درگیر مسابقات و تمرینات خواهند بود. در سوی دیگر تیم‌های لیگ برتری تقریبا باید از اواسط تیرماه تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کنند تا حداقل یک‌ماه و نیم فرصت آماده شدن تا شروع فصل جدید مسابقات را داشته باشند.

پیش از این قرار بود فصل جدید از اواخر مرداد یا نهایتا هفته اول شهریورماه آغاز شود اما با حواشی که در سازمان لیگ ایجاد شده، فعلا چیزی مشخص نیست. البته غیر از این هم نمی‌تواند باشد؛ چراکه با توجه به شروع اولین دوره لیگ نخبگان، سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌ها به شکل فصل قبل به مشکل خواهد خورد و به این خاطر باید فصل جدید بازی‌ها از همان هفته اول شهریور برگزار شد. درهرصورت انتظار می‌رود سازمان لیگ هم در تعیین زمان آغاز لیگ عجله کند و هم اینکه شرایط خاص تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان را هم درنظر بگیرد. اینکه این تیم‌ها حداقل باید 39 بازی در فصل بعد انجام دهند که در صورت صعود آنها به مراحل بالاتر لیگ نخبگان این تعداد بازی‌ها به 45 مسابقه هم می‌رسد. از این رو حتما باید تعداد نفرات بزرگسال این تیم‌ها نیز افزایش یابد.

 

ادامه در پست بعد

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار