کدخبر : 12059 تاریخ انتشار :
A

خیبر، فجرسپاسی یا چادرملو؛ کدام تیم‌ها به لیگ برتر صعود می‌کنند؟

خیبر، فجرسپاسی یا چادرملو؛ کدام تیم‌ها به لیگ برتر صعود می‌کنند؟

در فاصله 3 هفته مانده به پایان فصل لیگ دسته اول، همچنان نه خبری از صعود تیم‌های مدعی به لیگ برتر است و نه سقوط تیمی به لیگ دسته دوم.

به گزارش ورزش 360، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران موازی با مسابقات لیگ برتر در جریان است و این رقابت‌ها هم به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز خود رسیده و دیدارها در اوج هیجان و جذابیت دنبال می‌شود تا هم تکلیف 2 تیم صعودکننده به لیگ برتر مشخص شود و هم در قعر جدول، چهره 3 تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم نمایان گردد.

تیم‌ها در شرایطی رسیدن به سطح اول فوتبال ایران تلاش می‌کنند که با توجه به نتایج رقم خورده در هفته‌های اخیر، حالا تنها 3 تیم خیبر خرم‌آباد، فجرسپاسی شیراز و چادرملو اردکان شانس رسیدن به لیگ برتر را دارند و از میان این 3 تیم، 2 تیم می‌تواند جواز حضور در لیگ بیست‌وچهارم را به‌دست آورد. رقابت در قعر جدول تنگاتنگ‌تر است؛ به‌طوری‌که روی کاغذ خطر سقوط، 7 تیم را تهدید می‌کند! در این میان، با توجه به شرایط جدول، مسابقات هفته سی‌ودوم از حساسیت مضاعفی برخوردار است و هم احتمال رونمایی از اولین تیم صعودکننده به لیگ برتر وجود دارد و هم اینکه احتمالاً از چهره نخستین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم هم رونمایی خواهد شد.

سرنوشت‌سازترین پنجشنبه فصل برای خیبر!

شاگردان رضا مهاجری در تیم خیبر خرم‌آباد در 31 بازی قبلی‌شان در فصل جاری لیگ آزادگان توانسته‌اند 70 امتیاز به‌دست آورند و تنها یک امتیاز تا رسیدن به رکورد بیشترین امتیاز در طول یک فصل لیگ آزادگان که متعلق به ملوان بندرانزلی است، فاصله دارند. با این وجود، هنوز صعود خیبری‌ها به لیگ برتر مسجل نشده و آن‌ها باید پنجشنبه‌شب در اهواز به مصاف استقلال ملاثانی بروند. در کنار نیاز به کسب 3 امتیاز دیدار برابر حریف اهوازی، نیم‌نگاه شاگردان مهاجری به مهم‌ترین دیدار هفته سی‌ودوم لیگ دسته اول است؛ جایی‌که تیم‌های فجرسپاسی شیراز و چادرملو اردکان که تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی هستند باید به مصاف هم بروند!

خیبر خرم‌آباد 70 امتیازی است و تیم‌های فجرسپاسی شیراز با 67 امتیاز و چادرملو اردکان با 66 امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم حضور دارند. به جز فجرسپاسی، 2 تیم دیگر تاکنون سابقه حضور در لیگ برتر را ندارند و در حالی شاگردان مهاجری می‌توانند در اهواز و در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل هم رکوردشکنی کنند، هم تاریخ‌سازی نمایند و هم به لیگ برتر صعود خود را حتمی کنند که بتوانند برابر استقلال ملاثانی برنده شوند و در بازی همزمان، نبرد فجر و چادرملو با تساوی به پایان برسد. در این حالت، خیبر 73 امتیازی می‌شود و تیم‌های فجرسپاسی و چادرملو هم به ترتیب 68 و 67 امتیاز خواهند داشت که با توجه به پیروزی در بازی رودررو برابر چادرملو، صعود شاگردان مهاجری به لیگ برتر حتمی خواهد شد!

پنجشنبه‌شب سقوط خوشه‌طلایی هم مسجل می‌شود؟

خوشه‌طلایی ساوه با 21 امتیاز قعرنشین جدول لیگ دسته اول است و شاهین بندرعامری با 26 امتیاز در رتبه هفدهم حضور دارد و تیم‌های داماش گیلان و دریای کاسپین بابل هم 27 امتیازی هستند. همچنین شهرداری آستارا 30 امتیاز دارد و تیم‌های شهر راز شیراز و استقلال ملاثانی هم 34 امتیاز هستند. در این میان، بیشترین خطر سقوط به لیگ دسته دوم متوجه خوشه‌طلایی است؛ آن‌هم در حالی‌که در صورت ناکامی شاگردان رضا ناصحی در کسب پیروزی در مسابقه پنجشنبه‌شب برابر مس سونگون، سقوط این تیم به لیگ دسته دوم مسجل خواهد شد!

تیم‌های داماش گیلان و شاهین بندرعامری هم در صورتی‌که نتوانند مقابل نفت‌وگاز گچساران و آریو اسلامشهر پیروز شوند و در بازی همزمان، دریای کاسپین بابل و شهرداری آستارا مقابل رقبای‌شان برنده شوند، سقوط شان به لیگ دسته دوم در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل رسمی می‌شود! طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول روز چهارشنبه شانزدهم خردادماه و هفته پایانی رقابت‌ها هم روز سه‌شنبه بیست‌ویکم خردادماه به انجام می‌رسد که باید دید سرانجام کدام تیم‌ها به لیگ برتر صعود می‌کنند و از میان تیم‌های فانوس به‌دست، 3 تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم، کدام تیم‌ها خواهند بود.

برنامه کامل هفته سی‌ودوم لیگ دسته اول فوتبال ایران

پنجشنبه دهم خردادماه (ساعت 18:30)

استقلال ملاثانی - خیبر خرم‌آباد

چادرملو اردکان - فجرسپاسی شیراز

مس سونگون ورزقان - خوشه‌طلایی ساوه

داماش گیلان - نفت‌وگاز گچساران

آریو اسلامشهر - شاهین بندرعامری

شهر راز شیراز - دریای کاسپین بابل

مس شهربابک - شهرداری آستار

نفت مسجدسلیمان - سایپا تهران

پارس جنوبی جم - مس کرمان

 

منبع فوتبال۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار