کدخبر : 12007 تاریخ انتشار :
A

استقلال اینگونه به صدر می‌رسد

استقلال اینگونه به صدر می‌رسد

استقلال در تهران برابر گل گهر سیرجان به میدان می رود و نیم نگاهی هم به شهر قزوین خواهد داشت. اما راه پیروزی بر شاگردان سرمربی یونانی چیست؟

به گزارش ورزش 360، گل‌گهر سیرجان در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال دیگر مدعی قهرمانی فصل خواهد رفت که در چند بازی اخیر خود نتایج مناسبی به دست نیاورده است و در افکار عمومی این بازی نسبت به مسابقه دیگر مدعی قهرمانی در قزوین ساده‌تر دیده می‌شود. اما واقعیت این‌است که با مرور بازی‌های سیرجانی‌ها به یک جمع‌بندی کامل می‌رسیم مبنی‌بر اینکه این تیم فوتبالی با اولویت پرس و حملات سریع را انجام می‌دهد. استفاده از سه بازیکن با توان هوازی و سرعت بالا برای توپ‌گیری در زمین حریف خصوصا از نکات بارز این تیم است که حملات سریع را روی دروازه حریفان شکل می‌دهند. همین بازیکنان در پرس از بالا نقش بسزایی را برای پشتیبانی هافبک‌های خود داشتند.

تله گذاشتن و یک‌طرفه کردن تیم‌های حریف در ابتدای ساخت‌ بازی آنها در خط دفاعی سبب اشتباه پردامنه تیم‌های روبه‌رو در بازی‌های مختلف شده است و از به دست آوردن توپ‌ها در یک‌سوم دفاعی تیم‌ها نهایت استفاده را برای ضربه زدن می‌کنند. یکی از نکاتی که شاگردان اوزونیدیس را در زمین حریف تاثیرگذارتر نشان می‌دهد بالا بازی کردن دو مدافع راست و چپ(full back)ها در زمان‌های مختلف بازی است. ساخت بازی(build up) اگر از خط دفاعی این تیم آغاز شود، دو مدافع کناری بالاتر از خط هافبکی بازی می‌کنند که خود این خط هافبک برای توپگیری با جابه‌جایی‌های متعدد سعی در فضاسازی خواهد داشت.

روبرتو تورس، سعید سحرخیزان، نویدعاشوری و حتی قائم ‌اسلامی‌خواه جزء بازیکنانی هستند که به دلیل تکنیک و دید بالای بازی قابلیت تنوع را در این تیم بالا می‌برند. مشکل اصلی گل‌گهری‌ها اما در انتقال منفی از حمله به دفاع دیده می‌شود. دقیقا جایی که تمام هافبک‌های آنها برای اضافه شدن سریع به خط حمله اضافه می‌‌شوند؛ در انتقال سریع به‌راحتی از جریان بازی خارج می‌شوند و در نبود دو مدافع کناری که آنها هم برای حمله در زمین تیم مقابل هستند یک فضای کاملا حیاتی را در اختیار مهاجمان حریف قرار می‌دهند.

استقلال که البته به دلیل برتری عددی و درگیر بازی کردن خط هافبک عموما جنگ‌های میانه میدان را در بازی‌های مختلف از آن خود کرده است حالا باید در فاز انتقال مثبت و منفی بازی خود با تعداد بالایی از بازیکنان گل‌گهر درگیر باشد.

نکته مثبت برای استقلال جوادنکونام این است که بازی مستقیم و حملات سریع استقلالی‌ها می‌تواند تیم سیرجانی را غافلگیر کند خصوصا با بازیکنانی چون بلانکو، مهرداد محمدی و ماشاریپوف که ظرفیت‌های بالایی را در خط حمله استقلال ایجاد کرده‌اند اما کادرفنی آبی‌ها نباید غافل باشد که شکل بازی و نوع نگرش اوزونیدیس دقیقا به درد بازی‌هایی می‌خورد که میهمان است و حتی تک‌امتیاز می‌تواند برای آنها ارزش افزوده داشته باشد. استقلال همان‌طور که به غافلگیری گل‌گهری‌ها می‌پردازد نباید از همان زاویه نگاه خودی ضربه بخورد و از تیم حریف غافل شود؛ چراکه بر خلاف تصور عمومی گل‌گهر تیم دست و پا بسته‌ای نیست.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار