کدخبر : 11992 تاریخ انتشار :
A

افزایش سهمیه آسیایی ایران تنها یک راه دارد

افزایش سهمیه آسیایی ایران تنها یک راه دارد

فوتبال ایران چگونه می‌تواند سهمیه آسیایی ازدست‌رفته‌اش را بازیابی کند؟

به گزارش ورزش ۳۶۰، روز گذشته مشخص شد که فوتبال ایران در فصل 26-2025 لیگ الیت که دومین دوره این تورنمنت خواهد بود 1+1 سهمیه خواهد داشت. این در حالی است که ما در نخستین دوره این تورنمنت 1+2 سهمیه داشتیم و با توجه به عملکرد نمایندگان کشورمان در این فصل لیگ قهرمانان و نمایش خوب اماراتی‌ها درنهایت باعث شد تا ما به رده چهارم غرب آسیا سقوط کنیم.

اگرچه با توجه به فاصله امتیازی ما با قطری‌ها بازگشت به رده سوم و افزایش سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان چندان دور از ذهن نیست؛ چراکه امتیازات فصل آینده تورنمنت‌های آسیایی تاثیر زیادی در سهمیه نمایندگان ما در فصل 2027-2026 خواهد داشت.

ما در این فصل 9.300 امتیاز گرفتیم درحالی‌که قطری‌‌ها 8.100 امتیاز کسب کردند و اگر نمایندگان ما در لیگ الیت بتوانند عملکرد خوبی برابر تیم‌های این کشور داشته باشند جبران فاصله 1.690 امتیازی اصلا کار سختی نیست؛ به‌خصوص که یکی از نمایندگان ما در مرحله پلی‌آف درصورت موفقیت در دیدار نخست در مسابقه دوم و سرنوشت‌ساز برابر الغرافه به میدان می‌رود و برنده این دیدار راهی دور گروهی می‌شود.

در این شرایط حذف یکی از نمایندگان قطری ارزش بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند شانس ما برای رسیدن به رده سوم را افزایش دهد. در چنین شرایطی بیش از اینکه به فکر کم کردن فاصله با امارات باشیم بهتر است فعلا قطری‌ها را از رتبه سوم پایین بکشیم تا دوباره سه سهمیه خود در لیگ سطح یک الیت را قطعی کنیم.

 

منبع فرهیختگانن
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار