کدخبر : 11866 تاریخ انتشار :
A

علی خسروی کیست و چرا محروم شده است؟

علی خسروی کیست و چرا محروم شده است؟

علی خسروی حالا مثل دو دهه قبل به چهره‌‌ای جنجالی تبدیل شده است. اما چرا این چهره‌ی داوری ایران همچنان پرحاشیه است.

ورزش 360 - بعد از اتفاقات هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی فوتبال ایران را احاطه کرده است و تمرکز بخشی از این حواشی هم روی موضوع داوری است.

به گزارش ورزش 360، این اتفاقات در کنار افشای پرونده فساد در یک باشگاه صنعتی موجب شده تا بسیاری شایعات درباره‌ی وضعیت داوری در فوتبال ایران را باور کنند.

حالا هم اظهارات علی خسروی درباره «شیتیل دادن» در فوتبال ایران بر آتش این شایعات افزوده است. علی خسروی به تازگی گفته که بعضی از تیم‌ها به‌دنبال دادن رشوه یا اصطلاحا شیتیل به او بودند تا در ازای آن در چیدمان داوران لیگ برتر دخالت کنند و همچنین نظرات او در خصوص صحنه‌های مهم را تغییر دهند. 

علی خسروی طی هفته‌های اخیر همچنین در مصاحبه‌های خود واکنش تندی نسبت به فحاشی و هجمه‌های مجازی و تماس‌های تلفنی نسبت به خود داشت و در فضای مجازی هم فعالیت زیادی انجام داده بود که حالا کمیته اخلاق به این موضوع ورود کرد.

کمیته اخلاق با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «نظر به تقاضای دیوان تحقیقات و با عنایت به محتویات پرونده، مدارک، مستندات و گزارش‌های واصله علیه  علی خسروی عضو کمیته داوران مبنی بر تخلف اخلاقی وی با توجه به اینکه این نوع رفتار نقض آشکار قوانین و مقررات اخلاقی محسوب می‌شود که به تمامیت و اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌کند و اینکه صدور حکم نهایی در خصوص وی مستلزم تکمیل تحقیقات مقدماتی است، لذا بنابر اهمیت موضوع به استناد مواد 23 و 65 آیین‌نامه کمیته اخلاق، دستور موقت دایر بر منع فعالیت نامبرده در حوزه فوتبال صادر و اعلام می‌شود.

بر همین اساس نامبرده از هر نوع فعالیت فوتبالی و فوتسالی و فوتبال ساحلی از جمله ورود به ورزشگاه‌ها و باشگاه به مدت 20 روز تا صدور رای قطعی محروم است.

این رای ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ به ایشان قابل اعتراض در کمیته استیناف می‌باشد.»

در پایان رای اولیه کمیته اخلاق برای علی خسروی در اقدامی مهم عنوان شده: «ضمناً از طریق سازمان لیگ و حراست فدراسیون با نهادهای ذی‌ربط جهت اجرای حکم و ممانعت از ورود به باشگاه و ورزشگاه‌ها و اماکن فوتبالی اقدام لازم به عمل آید. نتیجه عدم اجرا متوجه مقامات مستنکف و باشگاه خواهد بود.»

اما علی خسروی کیست؟ خسروی یکی از شناخته شده‌ترین داوران فوتبال ایران در دهه 80 بود که همیشه تلاش داشت نمودی بین‌المللی داشته باشد اما چندان توفیقی در این عرصه نداشت. او در همان سال‌ها به خاطر قضاوت‌هایش در لیگ ایران همیشه چهره‌ای جنجالی بود. بعدها هم به خاطر اظهار نظرهایش در مسابقات فوتبال مورد توجه رسانه‌ها و البته انتقاد برخی طرفداران فوتبال بود. او در زمان حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال هم یکی مساُل و مشکلاتی را با این تیم آبی‌پوش داشت و استوری‌های جنجالی در فضای مجازی منتشر می‌کرد. اکنون هم اظهارات جنجالی او در فضای مجازی دامن گیر فعالیت حرفه‌ای‌اش شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار