کدخبر : 11858 تاریخ انتشار :
A

علی خطیر چگونه پرسپولیس را قهرمان کرد؟

علی خطیر چگونه پرسپولیس را قهرمان کرد؟

استقلال تهران در فاصله‌ی سه هفته تا پایان لیگ صدر جدول را از دست داد و به این ترتیب قهرمانی از این تیم دور شده است.

ورزش 360 - استقلال تهران فصل عجیبی را پشت سر گذاشته است. این تیم مثل همیشه از دل یک تابستان بحرانی و پرحاشیه بیرون آمد. 

به گزارش ورزش 360،  آنها ابتدا یک تغییر و تحول را در کادر مربیگری تیم‌شان تجربه کردند و جواد نکونام جای ریکاردو ساپینتو را گرفت و بعد علی خطیر به عنوان مدیر جدید این باشگاه معرفی شد. همین جابجایی موجب شد تا یک اختلاف عمیق و ادامه‌دار بین نکونام و خطیر آغاز شود. علی خطیر می‌دانست که نمی‌تواند جواد نکونام را به سادگی و بدو ورودش برکنار کند برای همین منتظر ماند تا نتایج ضعیف نکونام به خودی خود کار رفتن او را آسان‌تر کند. اما چیزی که کمتر هوادار استقلالی فکرش را می‌کرد اتفاق افتاد و این تیم خیلی زود به صدر رسید و در صدر ماند.

آن‌هم استقلالی که در تابستان گذشته در جذب بازیکن ناکام بود و ستاره ی عراقی این تیم راهی مس رفسنجان شد تا در آنجا بدرخشد و تورس اسپانیایی هم به جای استقلال به گل‌گهر پیوست و یکی از ستاره‌های این تیم بود. 

صدرنشینی استقلال اما موجب شد نکونام و خطیر به صلحی مصلحتی برسند. اما شکاف‌های میان این دو هر از گاهی باز خودش را نشان می‌داد. در این میان اتفاقاتی هم در فصل نقل و انتقالات زمستانی رخ داد. اتفاقاتی که بی‌شک می‌توان گفت سرنوشت قهرمانی را به گونه‌ای رقم زد. ماجرا به جذب دو ستاره‌ی ازبکستانی باز می‌گردد که یکی راهی استقلال و دیگری راهی پرسپولیس شدند. اگرچه استقلال از سال‌ها قبل به دنبال استخدام جلال‌الدین ماشاریپوف بود اما اولین بار این تیم بود که نام اوستون اورونوف را هم بر سرزبان‌ها انداخت. در هنگام برگزاری جام ملت‌های آسیا جواد نکونام بارها اعلام کرد که چرا باشگاه اورونوف را نمی‌خرد و مگر این بازیکن شرایط لازم برای جذب را ندارد؟ 

در حالی که رسانه‌ها هر روز و هر روز اورونوف را به استقلال نزدیک و نزدیک‌تر می‌کردند اما به یکباره دیدیم که اورونوف سر از پرسپولیس درآورد و استقلال هم ماشاریپوف را جذب کرد. 

اکنون می‌توانیم بگوییم که این انتقال یکی از ارکان مهم صدرنشینی امروز پرسپولیس است. اوستون اورونوف در روزهای کوتاه حضورش در پرسپولیس چنان تاثیر گذار بود که حالا به مهم‌ترین مهره‌ی این تیم تبدیل شده است. شاهد این ادعاها هم گل‌های سه امتیازی او و شاهکارش یعنی گل دقیقه 6+90 برابر استقلال خوزستان است.

اگر جام از دست استقلالی‌ها برود کسی باید در این باشگاه پاسخگو باشد که چطور اورونوف از دست آنها پریده و به پرسپولیس پیوسته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار