کدخبر : 11491 تاریخ انتشار :
A

درآمد میلیاردی پرسپولیس از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴!

درآمد میلیاردی پرسپولیس از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴!

باشگاه فوتبال پرسپولیس با داشتن یک نماینده در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ حالا می‌تواند روی درآمد حاصل از این رقابت ها هم حساب کند.

ورزش 360 - چند سالی است که فیفا و یوفا و بسیاری دیگر از نهادهای اداره کننده‌ی محلی فوتبال برای ایجاد انگیزه بیشتر در این رقابت‌ها، حضور گسترده‌تر ستاره‌ها و رعایت حقوق باشگاه‌های فوتبال مبالغی را به عنوان پاداش نقدی حضور در این رقابت ها تعیین کرده‌اند که بسته به تعداد بازی و مرحله‌ی انجام آن بازی متفاوت است.

به گزارش ورزش 360،  در جام‌های جهانی قبلی پرداخت این مبالغ جهش قابل توجهی داشت و حتی باشگاه‌های ایرانی هم به مدد حضور یکی دو ستاره در ترکیب نهایی تیم ملی موفق شدند تا در نهایت مبالغی را به دلار از فیفا دریافت کنند. حتی یکی از مهم‌ترین پرونده‌های مالی استقلال هم زمانی به مدد این درآمد دلاری پرداخت و بسته شد.

حالا در اتفاقی غیرمنتظره لیگ ایران یک نماینده در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ دارد و این حضور به معنای درآمدی بادآورده برای باشگاه پرسپولیس است. با نزدیک شدن به رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ که از ۲۵ خرداد امسال در سه کشور ترکیه، چک و پرتغال برگزار می‌شود تیم‌های ملی هم ترکیب نهایی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کردند. به این ترتیب هم سرمربی تیم ملی گرجستان ساعاتی پیش ترکیب نهایی کاروان خود را اعلام کرد که نام گئورگی گولسیانی هم در آن دیده می‌شود. 

گئورگی گولسیانی بازیکن تیم دینامو تفلیس بود که با قراردادی در سال ۲۰۱۷ به عضویت ذوب‌اهن اصفهان درآمد و بعد از آن بود که بازی در ترکیب تیم‌های نساجی، سپاهان و پرسپولیس را تجربه کرد. اما اوج دوران فوتبالی او حضور در ترکیب پرسپولیس بود که او را به پیراهن تیم ملی کشورش هم رساند. حالا این مدافع مستحکم گرجستانی فرصت دارد تا در رقابت‌های معتبر یورو ۲۰۲۴ بازی کند.

یوفا در مجموع مبلغ ۲۴۰ میلیون یورو برای پاداش یا غرامت باشگاه‌های فوتبالی که بازیکنانش را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنند در نظر گرفته است که ۱۰۰ میلیون آن شامل بازی در مراحل مقدماتی و لیگ ملت‌ها است و ۱۴۰ میلیون یورو برای رقابت‌های نهایی یورو ۲۰۲۴ است. شرایط پرداخت این مبلغ ربطی بازی کردن یا نکردن ندارد و تنها اگر نام بازیکن در فهرست ۲۳ نفره این رقابت‌ها باشد می‌تواند به تعداد روزهای حضورش در این رقابت‌ها مبلغ ثباتی دریافت کند.

محاسبه این مبلغ از ۱۰ روز قبل از شروع افتتاحیه این رقابت‌ها در نظر گرفته می‌شود و تا آخرین بازی تیم ملی این بازیکن در این رقابت‌ها ادامه دارد. هنوز مبالغ رقابت‌های ۲۰۲۴ اعلام نشده اما در رقابت‌های ۲۰۲۰ این دسته‌بندی برای پرداخت‌ها در نظر گرفته شده بود:

باشگاه رده 1: 8700 یورو به ازاری هر روز حضور بازیکن

باشگاه رده 2: 5800 یورو به ازاری هر روز حضور بازیکن

باشگاه رده 3: 2900 یورو به ازاری هر روز حضور بازیکن

اکنون باید دید که گرجستان در این رقابت‌ها چه نمایشی خواهد داشت و آیا پرسپولیس از حضور مدافعش در این رقابت‌ها درآمد قابل توجهی خواهد داشت یا خیر!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار