کدخبر : 1136 تاریخ انتشار :
A
دربی 102؛ حاشیه به جای متن مثل همیشه

طولانی‌ترین دربی تاریخ؛ ورود اهل فن ممنوع!

طولانی‌ترین دربی تاریخ؛ ورود اهل فن ممنوع!

در حالی 48 ساعت پیش داربی پایتخت به اتمام رسید، همچنان 2 باشگاه بیرون از زمین در حال شکایت کردند علیه یکدیگر هستند.

به گزارش ورزش 360، امید گل هیچ‌کدام به یک نرسید. شکایت پرسپولیس از بازیکن، سرمربی و سرپرست استقلال. سرخابی‌ها فقط چهار شوت در چارچوب به ثبت رساندند. شکایت استقلال از سرمربی و سه بازیکن پرسپولیس. به جز 2 گلی که ماحصل بخت‌واقبال بود، هیچ موقعیت جدی که ماحصل یک کار تیمی باشد مشاهده نشد. شکایت پرسپولیس از گزارشگر بازی، ماساژور و مدیررسانه‌ای استقلال و داور داربی 102. آمده بودند تا نبازند و توجهی به جمعیت حاضر در استادیوم و بینندگان میلیونی تلویزیونی نداشتند. شکایت استقلال از پرسپولیس به دلیل عدم رعایت سقف قرارداد. 

اگر شکایت کنی، شکایت می‌کنم!

این تلفیقی است از آن‌چه در داربی روز پنجشنبه و پس از آن رخ داد. جدالی کسل‌کننده که مهم‌ترین اتفاقاتش حواشی بود و چیزی نصیب متن نشد. در مسابقه‌ای که ادعا می‌شود ویترین فوتبال ایران است بازهم نمایشی خواب‌آور دیدیم و هیجان‌انگیزترین صحنه‌هایش برای زمانی بود که بازی متوقف شده بود یا سکوها خودنمایی می‌کردند. فریاد، اعتراض، کنایه و جنجال تنها اجناس به فروش رسیده توسط 2 تیم بودند که به منصه ظهور گذاشته شد. ولی بازهم این‌ها کافی نبود. پس از پایان داربی و شنیدن شدن سوت موعود بنیادی‌فر، داربی دیگری آغاز شد. داربی شکایت، داربی مظلوم‌نمایی، داربی فرار رو به جلو. داربیِ ما خوبیم و بقیه بد. جدالی که همچنان به قوت خود باقیست و تنها کافیست نام این 2 باشگاه را گوگل کنید تا ببینید طی 48 ساعت اخیر چقدر علیه یکدیگر شکایت کرده‌اند. احتمالا به هنگام نگارش همین گزارش، حداقل یکی از این 2 باشگاه نسبت به دیگری یا یکی از عوامل برگزاری مسابقه طرح شکایت کرده‌اند.

سرخابی‌ها در تلاش برای ثبت یک رکورد بزرگ

پرسپولیس در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض کرد و نتوانست اختلافش با استقلال را کاهش دهد و به همین خاطر میزان فعالیت آن‌ها پس از پایان مسابقه بیش‌تر بوده است. طبیعتا اگر این اتفاق برعکس رخ می‌داد، این آبی‌ها بودند که با شدت بیش‌تری بر حریف می‌تاختند. تیم قرمزپوش پایتخت به محض تمام شدن داربی، اولین بیانیه را صادر کرد که با پاسخ طرف مقابل همراه شد. در ادامه نیز شکایات پرسپولیس تا تهدید به فیفا برای پخش شدن مکالمات اتاق VAR ادامه پیدا کرد و به نظر می‌رسد ماجرا همچنان ادامه‌دار باشد. هر 2 طرف در حال شکستن رکوردی جاودانه در تاریخ داربی هستند و این اصلا ارتباطی به مسائل فنی ندارد. رکورد مدنظر در تعداد شکایت و بیانیه است. تیم رسانه‌ای سرخابی‌ها همه‌چیز را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و برای اینکه دستِ بالا را برای خود نگه دارند و در فضای مجازی، سمت محق ماجرا باشند، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا شکایتی جدید را به ثبت برسانند. شاید اگر این خلاقیت، این استمرار، این ریزبینی در جاهای درست خرج می‌شد می‌توانستیم پرسپولیس و استقلال شیک‌تر و زیباتری را در فضای مجازی مشاهده کنیم. اتفاقی که به خوبی در باشگاه‌هایی چون ملوان، شمس آذر، سپاهان و ... رخ می‌دهد.

مصاحبه کن، کری بخوان و لایک بگیر!

دیگر اتفاق جالبی که پس از داربی شاهدش بودیم، حضور حداکثری اعضای هر 2 تیم در میکسدزون بود. هر 2 طرف برای اینکه بتوانند به ذهن هوادار خود جهت دهند و دل صفحه‌های هواداری را ببرند، با تندترین الفاظ بر تیم رقیب تاختند. بازیکن داخل زمین، بازیکن مصدوم، مربی محروم، سرپرست، مدیرعامل و ... همگی سهمی در این معرکه داشتند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که می‌توانند به جای ارائه بازی باکیفیت یا انجام دادن وظایف مدیریتی خود به نحو احسن، با مصاحبه‌هایی به این سبک و با کری‌خوانی برای حریف، در فضای مجازی بین هواداران خودی محبوبیتی به دست بیاورند و بیش‌تر دیده شوند و کاستی‌های خود را بپوشانند. هر چه جمله‌های به کار برده شده علیه حریف تندتر و زننده‌تر باشد، میزان محبوبیت و فالو و لایک نیز بیش‌تر خواهد شد. 

در فوتبال جایی برای فوتبالی‌ها نیست!

داربی 22 آذرماه به اتمام رسید. در کنار اولین حضور زنان روی سکوها و همچنین نخستین حضور (VAR) در فوتبال ایران، دیگر چیزی که باعث می‌شود از این مسابقه یاد کنیم، فضای زشتی بود که هر 2 باشگاه دست در دست یکدیگر، پس از پایان داربی خلق کردند و طولانی‌ترین داربی تاریخ را برگزار کردند. رقابتی که هنوز تمام نشده است و طرفین با طرح شکایت علیه یکدیگر و متهم کردن طرف مقابل، سعی می‌کننده برنده‌اش باشند. پس اگر فوتبالی هستید، ورود شما به این فوتبال ممنوع است و جایی برای شما وجود ندارد.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار