کدخبر : 11204 تاریخ انتشار :
A

روزهای درخشان اکبر میثاقیان در 72 سالگی!

روزهای درخشان اکبر میثاقیان در 72 سالگی!

اکبر میثاقیان، سرمربی 72 ساله فوتبال ایران روزهای پرماجرا و جذابی را در لیگ دسته دوم فوتبال ایران سپری می‌کند و در آستانه خلق یک دستاورد جدید است.

به گزارش ورزش 360، مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران به پایان نرسیده اما شرایط در رقابت‌های لیگ دسته دوم متفاوت است؛ به‌طوری‌که سرنوشت 2 تیم صعودکننده به لیگ دسته اول مشخص شده و تیم‌های تهرانی نیروی زمینی و کویر مقوا توانستند مستقیماً به سطح دوم رقابت‌های باشگاهی ایران صعود کنند و چهره سومین تیم صعودکننده به لیگ دسته یک هم قرار است بعد از برگزاری مسابقه پلی‌آف مشخص شود؛ پلی‌آفی میان تیم‌های شهرداری ماهشهر و شهرداری نوشهر.

فرشاد پیوس، اسطوره باشگاه پرسپولیس که تبحر ویژه‌ای در رساندن تیم‌ها از لیگ دسته دوم به لیگ یک دارد، بعد از تجربه نافرجام همکاری‌اش با سپیدرود رشت، از میانه‌های راه لیگ دسته دوم سکان هدایت شهرداری ماهشهر را پذیرفت و حالا باید همراه این تیم در مرحله پلی‌آف لیگ دسته دوم فوتبال ایران شرکت کند؛ آن‌هم در حالی‌که شرایط در طرف مقابل کاملاً متفاوت است و نوشهری‌ها از همان ابتدای فصل با هدایت اکبر میثاقیان، برنامه‌شان رسیدن به لیگ یک بود و حالا در نزدیک‌ترین فاصله با تحقق رویای‌شان هستند.

امیدوار به تاریخ‌سازی، به یاد صعود رویایی با شموشک

اکبر میثاقیان جزو سرمربیان خستگی‌ناپذیر فوتبال ایران است و او 3 روز دیگر 72 سالگی‌اش تکمیل می‌شود اما با این وجود، میثاقیان همچنان سیری‌ناپذیر از فوتبال است و کار خود را در قامت سرمربی دنبال می‌کند. او در کارنامه‌اش تجربه صعود همراه با تیم‌های شموشک نوشهر، شهرداری تبریز، آلومینیوم هرمزگان و پدیده مشهد را در کارنامه‌اش از لیگ دسته اول به لیگ برتر دارد و حالا به دنبال آن است تا همراه با یک تیم نوشهری دیگر، مسیر متفاوتی را دنبال کند و بازهم طعم صعود را بچشد.

میثاقیان فصل گذشته در مسیر رسیدن داماش گیلان به لیگ دسته اول نقش پررنگی داشت اما پیش از آنکه صعود داماش مسجل شود، این سرمربی کهنه‌کار از سمت خود کنار رفت تا بازگشت داماشی‌ها به لیگ یک در کارنامه میثاقیان ثبت نشود. با این وجود، این سرمربی کهنه‌کار فوتبال ایران به پروژه خود در لیگ دسته دوم ادامه داد و حالا فاصله میثاقیان و شهرداری نوشهر تا لیگ یک، تنها کسب پیروزی برابر شهرداری ماهشهر در مرحله پلی‌آف است. هواداران نوشهری که خاطرات خوشی از دوران حضورشان اکبر میثاقیان در تیم شموشک دارند، امیدوارند که این سرمربی کهنه‌کار بتواند این‌بار با تیم شهرداری نوشهر صعودی تاریخی را رقم بزند و آن‌ها را به سطح دوم فوتبال باشگاهی ایران برساند. دیدار رفت مرحله‌ پلی‌آف، روز دوم خردادماه در ورزشگاه شهدای نفت امیدیه به انجام می‌رسد و بازی برگشت هم روز نهم خردادماه به میزبانی ورزشگاه شهدای نوشهر خواهد بود.

میثاقیان به دنبال احیای برند آسیب‌دیده!

سرمربی کهنه‌کار فوتبال ایران بعد از خلق یک شگفتی بزرگ در لیگ برتر و حفظ سهمیه سیاه‌جامگان در لیگ شانزدهم، در طول 7-6 سال گذشته دستاورد درخوری نداشته و پروژه‌های او در تیم‌های مختلف از جمله سیاه‌جامگان، پدیده مشهد و ملوان بندرانزلی بی‌سرانجام بوده است. بدون‌شک ثبت صعود به لیگ دسته اول با شهرداری نوشهر می‌تواند خود دستاوردی تاریخی و مهم برای اکبر میثاقیان باشد و می‌تواند در مسیر احیای این سرمربی کهنه‌کار در فوتبال ایران نقش پررنگی را ایفا کند.

اکبر میثاقیان که بارها توضیح داده که قصد کناره‌گیری از مربیگری را ندارد و می‌خواهد به مسیرش در فوتبال ادامه بدهد، بیش از 35 سال است که در این عرصه فعالیت می‌کند و در سطوح مختلف فوتبال ایران تجربه سرمربیگری دارد. باید دید پروژه او در شهرداری نوشهر چگونه پیش خواهد رفت و در صورت صعود احتمالی به لیگ دسته اول، آیا میثاقیان در کسوت سرمربی نوشهری‌ها کارش را ادامه می‌دهد یا او برای ثبت یک رکورد جدید، به سراغ تیم دیگری خواهد رفت تا قسمتی جدید به سریال صعودهای تاریخی خود از لیگ دو به لیگ یک و از لیگ یک به لیگ برتر اضافه کند.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار