کدخبر : 11102 تاریخ انتشار :
A
برای قدم اول خوب بود؛

چرا استعفای خداداد افشاریان و سهیل مهدی مهم است؟

چرا استعفای خداداد افشاریان و سهیل مهدی مهم است؟

پس از انتشار خبر فساد و رشوه در باشگاه مس رفسنجان دو عضو بلندپایه فدراسیون لستعفا کردند.

به گزارش ورزش 360، پس از انتشار خبر فساد و رشوه در باشگاه مس رفسنجان که در ابتدای هفته قبل سر‌و‌صدای زیادی به‌پا کرد بسیاری منتظر بودند ببینند واکنش مدیران رده‌بالای فدراسیون و به‌خصوص رئیس آن به این ماجرا چیست و در نهایت قرار است چه برخوردی با افرادی که در این پرونده متهم هستند صورت بگیرد.

معمولا در همه‌جای دنیا رسم بر این است اگر مسئول یا مسئولانی با اتهاماتی روبه‌رو شوند این افراد تا مشخص شدن‌ ابعاد مختلف این پرونده و صدور رای نهایی یا از سمت خود تعلیق می‌شوند تا اینکه استعفا می‌دهند تا شک و شبهه‌ای در این زمینه ایجاد نشود. اما با گذشت چند روز از افشای برخی جزئیات این پرونده به نظر می‌رسید قرار نیست اقدامی در این زمینه صورت بگیرد تا اینکه در‌نهایت پنجشنبه‌شب اعلام شد با استعفای خداداد افشاریان و سهیل مهدی از سمت‌هایشان موافقت شده و نفرات جایگزین آنها نیز معرفی شدند.

شکی نیست که پس از مدتی سکوت، این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و تصمیمی اصولی و درست را از مدیریت فدراسیون شاهد هستیم. این اقدام برای قدم نخست بسیار خوب و منطقی بود اما این پایان کار نیست و باید فدراسیون‌نشینان به دقت ابعاد مختلف ماجرا را بررسی کرده و اگر نفرات دیگری نیز در این زمینه دخیل بوده و احیانا مورد اتهام قرار بگیرند باید با آنها نیز چنین برخوردی صورت گیرد تا مشخص شود که عزمی جدی برای مقابله با فساد در فدراسیون وجود دارد.

از سوی دیگر باید توجه داشت که این آخرین و تنها فساد رخ‌داده در فوتبال ایران نیست و حالا یکی از مهم‌ترین وظایف فدراسیون فوتبال این است که به دقت ذره‌بین خود را روی نقاط تاریک و پرابهام فوتبال ایران گرفته و به‌دنبال پاکسازی فوتبال از فساد، رشوه، پولشویی، تبانی و بسیاری از تخلفات ریز و درشت دیگر باشد.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار