کدخبر : 11089 تاریخ انتشار :
A

گزینه‌ی ساسی‌مانکن برای ترکیب استقلال از فوتبال خداحافظی کرد!

گزینه‌ی ساسی‌مانکن برای ترکیب استقلال از فوتبال خداحافظی کرد!

عصر امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه خبر رسید که اشکان دژاگه از فوتبال خداحافظی کرده است.

ورزش ۳۶۰ - اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن تیم‌های ولفسبورگ، فولام، ناتینگهام فارست، تراکتور، فولاد و ... امروز از فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش ورزش ۳۶۰، دژاگه نماد گروهی از فوتبالیست‌های مهاجری بود که در زمان کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران اضافه شدند و حتی به بازوبند کاپیتانی تیم ملی هم رسید. او از نسل دوم مهاجرانی بود که در آلمان رشد یافته بودند و در سیستم فوتبال حرفه‌ای این کشور پرورش یافتند. حوالی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ نام اشکان دژاگه در خلال پخش مستقیم مسابقات بوندس‌لیگا بارها به گوش ایرانی‌ها رسیده بود. وینگر تهاجمی که در تیم ولفسبورگ فیلیکس ماگات قهرمان بوندس‌لیگا شده بود و با پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان آلمان گزینه‌ی رسیدن به تیم ملی بزرگسالان بود. اما این اتفاق رخ نداد و مسیر فوتبالی اشکان دژاگه عوض شد.

او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و بعد از آن پای بازیکنانی چون رضا قوچان‌نژاد و استیون بیت‌آشور هم به تیم ملی باز شد. اما به هر روی حضور اشکان دژاگه در تیم ملی موثرتر از بقیه بود و او هم به کاپیتانی تیم ملی رسید و هم اینکه به ستون مهمی در تیم ملی تبدیل شد. دژاگه سابقه ۵۹ بازی ملی و ۱۱ گل را در تیم ملی ایران دارد و همچنین در دو جام جهانی تیم ملی را همراهی کرده است.

اشکان دژاگه بعد از ماجراجویی در فوتبال اروپا چند فصلی را بین لیگ‌های ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس در رفت و آمد بود. او در ایران برای تراکتور و فولاد بازی کرد اما هیچ گاه به عضویت استقلال یا پرسپولیس درنیامد. البته هر سال نامش به عنوان گزینه‌ی پیوستن به استقلال مطرح می‌شد. حتی در یکی از فصل‌های نقل و انتقالاتی ساسی مانکن، رپر مشهور و استقلال اعلام کرد که حاضر است هزینه‌ی انتقال دژاگه به استقلال را بپردازد ولی باز هم او پیراهن این تیم را نپوشید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار