کدخبر : 11065 تاریخ انتشار :
A

ادعای جنجالی ژوزه مورایس

ادعای جنجالی ژوزه مورایس

سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی در نشست خبری بعد از دیدار با ملوان بندرانزلی اظهارات جنجالی را به زبان آورد.

به گزارش ورزش 360، سپاهان اصفهان در حساس‌ترین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، بردی یک بر صفر را مقابل ملوان بندرانزلی به‌دست آورد تا شاگردان ژوزه مورایس به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنند و حالا آن‌ها باید برای رسیدن به مرحله فینال خود را برای جدال با گل‌گهر سیرجان آماده کنند. برتری  طلایی‌پوشان در حالی به‌دست آمد که فرشاد احمدزاده موفق شد گل پیروزی‌بخش طلایی‌پوشان را روی اشتباه افشار صداقت به‌ثمر برساند.

ژوزه مورایس و مهدی تارتار، سرمربیان تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی بعد از پایان مسابقه در نشست خبری حضور یافتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. مورایس در صحبت‌های خود با اشاره به صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی، درباره مشکلات سپاهان در فصل اخیر توضیحاتی را ارائه کرد و ادعای جنجالی را به زبان آورد. تارتار هم در صحبت‌هایش از عملکرد شاگردان خود قدردانی کرد و توضیح داد که که ملوانی‌ها نمایش قابل‌قبولی را از خود برابر حریف اصفهانی ارائه کردند.

باید فینال را ببریم تا به لیگ نخبگان برویم

سرمربی سپاهان در آغاز صحبت‌هایش درباره جدال با ملوان گفت: «گفته بودم بازی بین دو تیم خیلی خوب برگزار می‌شود و همین مسئله را در زمین دیدیم. سطح تمرکز، سازماندهی و ساختار تیمی ما خیلی خوب بود و بهتر از گذشته بود. به همین دلیل گل زدیم و موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم که تبدیل به گل نشدند. می‌توانم بگویم لیاقت پیروزی را در این مسابقه داشتیم. جام حذفی و لیگ، دو رقابت مجزا هستند. در جام حذفی باید مرحله بعدی را ببریم تا به فینال برسیم و فینال را ببریم تا در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنیم».

مورایس درباره شانس صعود سپاهان به لیگ نخبگان توضیح داد: «سپاهان با کسب جایگاه سوم نیز می‌تواند در یک رقابت بین‌المللی (لیگ قهرمانان آسیا 2 که سطح دوم رقابت قاره‌ای باشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود) شرکت کند. این نکته حائزاهمیت است. لیگ هنوز تمام نشده است و روی این مسابقات نیز تمرکز کرده‌ایم. عوامل یک باشگاه حرفه‌ای نمی‌توانند بگویند به لیگ اهمیت نمی‌دهیم. باید بجنگیم و روحیه ما به گونه‌ای است که باید پیروز شویم. شاید اگر جام حذفی قبل از لیگ به پایان می‌رسید، برای من اهمیتی نداشت و باید روی هر دو رقابت تمرکز کنیم. به‌عنوان یک تیم خوب و حرفه‌ای در سطح بالا باید این‌گونه فکر کنیم».

هم قهرمانی حذفی را می‌خواهیم و هم بهترین مقام در لیگ

ژوزه مورایس با توضیح برنامه تیمش تا پایان فصل گفت: «اگر از هواداران بپرسید، شاید بگویند جام حذفی الان تنها رقابتی است که به ما یک جام و مدال می‌دهند. شاید از اظهارات از مدیرعامل جدید باشگاه سوءبرداشت شده است. شاید منظور او این بود که اگر می‌خواهیم جامی بگیریم، در جام حذفی می‌توانیم به این هدف برسیم. می‌خواهیم بهترین جایگاه را در جدول داشته باشیم. البته با تمام اتفاقاتی که برای ما افتاد، سوم شدن هم شاید جامی برای ما باشد».

سرمربی طلایی‌پوشان درباره حمایت هواداران سپاهان از تیمش پاسخ داد: «دوست داریم ورزشگاه در همه دیدارهای سپاهان پُر باشد. نمی‌دانم دلیل حضور کمرنگ هواداران چه بود؛ شاید این مسئله به‌خاطر روز برگزاری بازی بود یا عوامل دیگر. امیدوارم هواداران هر روز در کنار تیم زندگی کنند و بتوانیم شاهد حضور همه هواداران باشیم. حمایت کردن یک تیم و یک شخص باید با شور و شوق همراه باشد. این موضوع به افرادی بستگی دارد که در باشگاه هستند».

با حریفی بازی داریم که پولدار است و خوب حقوق می‌دهد!

مورایس با اشاره به روند نتیجه‌گیری تیمش، نسبت به رویارویی با گل‌گهر در مرحله بعدی هم واکنش نشان داد و گفت: «شاید برخی‌ها انتظارات متفاوتی نسبت عملکرد سپاهان در لیگ برتر داشتند و هنگامی که این انتظارات برآورده نشد، حمایت آن‌ها کمرنگ‌تر شده است. جام حذفی رقابت متفاوتی بود. سپاسگزار هواداران هستم و برای کسانی که به ورزشگاه نقش جهان نیامدند نیز آرزوی سلامتی می‌کنم. نمی‌دانیم دیدار مقابل گل‌گهر در کجا برگزار می‌شود، اما گل‌گهر یکی از باشگاه‌هایی بود که از ما شکایت کرد و باعث کسر یک امتیاز از سپاهان شد که این امتیاز به ما برگشت».

سرمربی سپاهان با تمجید از عملکرد فنی سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی توضیح داد: «گل‌گهر یکی از تیم‌های خوب است و خوب حقوق می‌دهند! نمی‌دانم این حقوق‌ها در چارچوب سقف بودجه بوده است یا خیر، اما گل‌گهر یکی از تیم‌های پولدار لیگ است. این چیزی است که شنیده‌ام. بازیکنانی باکیفیتی از گل‌گهر می‌شناسیم که یکی از آن‌ها، بازیکن باکیفیتی است که از لالیگا آمده (روبرتو تورس) و این تیم امروز 5 بر صفر پیروز شد. فکر نکنم بازی ساده‌ای باشد. این مسابقه هر جا برگزار شود، به هواداران نیاز داریم».

خیلی دلم سوخت که باختیم!

مهدی تارتار، سرمربی ملوان هم در واکنش به حذف تیمش از جام حذفی گفت: «دلم خیلی سوخت. هم بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند و هم هواداران خیلی خوب تشویق کردند. حیف بود. بازی کاملاً متعادل بود و در گلی که دریافت کردیم، دروازه‌بان جوان ما اشتباه کرد. او می‌توانست بهتر عمل کند، اما مشکلی نیست. افشار صداقت از سرمایه‌های باشگاه است و بازی‌های خیلی خوبی در نیم‌فصل اول انجام داد. ما بازیکنان جوانی چون محمدرضا بردبار و ماهان صادقی را در اختیار داریم. این بازیکنان، سرمایه‌های باشگاه بزرگ ملوان هستند».

تارتار درباره شرایط جدال با سپاهان توضیح داد: «با تیمی رقابت می‌کردیم که از لحاظ بودجه و ساختار، با ما قابل قیاس نیست و خوشحال هستیم که بازی آبرومندانه‌ای ارائه کردیم. ما پا پس نکشیدیم و دروازه‌بان ما در نیمه دوم اصلاً زمین نخورد و واکنشی نشان نداد. از بازیکنان ملوان تشکر و به آن‌ها افتخار می‌کنم که خیلی جنگیدند. در رختکن ما گریه و زاری بود. جام حذفی برای ما تمام شد و به تیم قدرتمند سپاهان تبریک می‌گویم. تلاش می‌کنیم روی دیدارهای لیگ تمرکز کنیم تا جایگاه خوبی را که با سختی به دست آوردیم، حفظ کنیم».

باید بتوانیم لیگ را خوب به پایان ببریم

سرمربی ملوان درباره روند نتیجه‌گیری قوی سپید در هفته‌های اخیر گفت: «مهم این است که سه بازی آینده را به‌خوبی انجام بدهیم و دل ملوانی‌ها را شاد کنیم. عذرخواهی می‌کنم که هواداران چند هفته است با شادی به خانه‌های خود بازنگشته‌اند. تیم ملوان کیفیت خوبی داشت و ما را به سه بازی آینده لیگ امیدوار کرد. ما جابه‌جایی‌هایی در ترکیب داشتیم که مثبت بود و کیفیت تیم را بالا برد. تلاش می‌کنیم در هفته‌های آینده بهتر از این باشیم. این اُفت برای همه تیم‌های لیگ بوده، اما در پایان فصل به ما رسیده است. باید خیلی زود از این شرایط خارج شویم و لیگ را به‌خوبی تمام کنیم. این مسئله به کادر فنی و بازیکنان مربوط است، وگرنه مدیران باشگاه تلاش می‌کنند و هیچ کم‌وکاستی باقی نگذاشته‌اند. مطابق بودجه باشگاه، نظم مالی بدی نداشتیم».

مهدی تارتار با اشاره به حمایت هواداران توضیح داد: «وقتی خوشحالی تماشاگران را بعد از پیروزی‌ها می‌بینیم، خیلی خوشحال می‌شویم. مسئولیت ما سنگین است و باید این هواداران عاشق را خوشحال به خانه بفرستیم. شرمنده آن‌ها هستیم و امیدوارم زودتر به شرایط خوب بازگردیم. مصدومانی داریم که پزشکان تلاش می‌کنند آن‌ها را به مسابقات برسانند. علاوه بر صفرزاده، عمری و حسین صادقی نیز مصدوم هستند که با کمک کادر پزشکی تلاش می‌کنیم از آن‌ها در نیمه‌های دوم استفاده کنیم».

تارتار در بخش پایانی صحبت‌هایش نسبت به برنامه‌ریزی مسابقات هم گلایه خود را مطرح کرد و با اشاره به فشردگی بازی‌های ملوان گفت: «فاصله کمی میان بازی‌ها وجود دارد و این مسئله، کارمان را سخت کرده است. از لحاظ بازیکن آن‌قدر پتانسیل نداریم که از لحاظ بازیکن نگران نباشیم. در تیم سپاهان دیدید وقتی شهریار مغانلو از بازی خارج شد، رضا اسدی به زمین آمد. تفاوت زیادی بین دو تیم وجود دارد. ما این توانایی را نداریم و از بازیکنان ملوان تشکر می‌کنم که پا به پای سپاهان در زمین این تیم، بازی آبرومندانه‌ای ارائه کردند».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار