کدخبر : 1072 تاریخ انتشار :
A

شکایت استقلال از پرسپولیس بابت تخلف در سقف بودجه

شکایت استقلال از پرسپولیس بابت تخلف در سقف بودجه

باشگاه استقلال با طرح شکایتی از پرسپولیس، مدعی است که سرخ پوشان قانون سقف بودجه را رعایت نکرده اند.

به گزارش ورزش 360، با گذشت کمتر از 24 ساعت از پایان دربی پایتخت، بازار شکایت دو تیم از یکدیگر همچنان داغ است. پس از آنکه باشگاه پرسپولیس مدعی شد به دلیل عدم رعایت سقف بودجه از استقلال شکایت کرده، حالا آبی پوشان نیز با ادعای مشابهی، از تیم رقیب شکایت کرده اند.

فرشید سمیعی، عضو هیئت مدیره آبی پوشان ضمن تأیید این موضوع اعلام کرد که باشگاه استقلال با استناد به ماده های 51 و 117 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، از باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت سقف بودجه شکایت کرده است.

سمیعی می گوید که باشگاه استقلال بابت عبور پرسپولیس از سقف قراردادها و استفاده از بازیکنان غیر مجاز، از سرخپوشان شکایت کرده اند و به زودی این پرونده به دست کمیته انضباطی خواهد رسید.

طی ماه های اخیر، هواداران استقلال در فضای مجازی مدعی بودند که مدیریت باشگاه باید بابت تخلف های پرسپولیس از این باشگاه به کمیته انضباطی شکایت کند. در این مدت، علی خطیر در مصاحبه های تلویزیونی به نوعی نشان داده بود که قصد چنین کاری را ندارد اما در نهایت این اتفاق رخ داد.

بررسی ماده 51 مقررات انضباطی مبنی بر اصول کلی رفتار که یکی از موارد علت شکایت استقلال است، آمده است:

مقامات رسمی فدراسیون ، مقامات رسمی هیأت های فوتبال ، باشگاه ها و مقامات رسمی آنها، بازیکنان، سایر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال و مقامات رسمی آنها و به طور کلی تمام افرادی که از سوی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیات ها و باشگاه ها عهده دار انجام وظیفه ای هستند، باید به مقررات بازی فوتبال، همچنین اساسنامه، مقررات، آئین نامه ها، بخشنامه ها، دستورالعمل ها و تصمیمات فیفا ، کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و سازمان لیگ احترام پایبند باشند و اصول رفتار اخلاقی، وفاداری، یکپارچگی و جوانمردی را رعایت نمایند.

همچنین در ماده 117 با عنوان تعیین مجازات ها نوشته شده است:

هرجا که در این مقررات، مجازات تخلفات به صورت دقیق و قطعی معین نشده باشد و تعیین مجازات به رکن قضایی تفویض شده باشد، رکن قضایی مجاز است تا با ملاحظه کلیه اوضاع و احوال حاکم بر موضوع و سوابق شخص متخلف و رعایت کیفیات مخففه یا مشدده و بررسی رویه قضایی، در چارچوب مجازات ها ی پیش بینی شده در این مقررات مبادرت به انتخاب مجازات، اتخاذ تصمیم و صدور رای نماید.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار