کدخبر : 10570 تاریخ انتشار :
A

واکاوی تازه‌ترین مناقشه استقلال و پرسپولیس

واکاوی تازه‌ترین مناقشه استقلال و پرسپولیس

محل برگزاری دیدار تیم‌های هوادار و پرسپولیس به موضوعی جدید برای دعوای میان هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت تبدیل شده است.

به گزارش ورزش 360، پرسپولیس در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران باید در تهران به میدان برود و استقلال هم در پایتخت برابر حریف خود قرار خواهد گرفت؛ با این وجه تمایز که سرخ‌پوشان پایتخت باید در ورزشگاه پاس قوامین برابر حریف بنفش‌پوش به میدان بروند و استقلالی‌ها هم در ورزشگاه آزادی تهران پذیرای فولاد خوزستان هستند. نکته مهم اینکه در طول هفته اخیر، مسئولان باشگاه پرسپولیس نسبت به برگزاری بدون تماشاگر دیدار تیم‌شان برابر هوادار معترض بودند.

ورزشگاه پاس قوامین به دلیل موقعیت جغرافیایی‌ای که دارد، در طول سالیان اخیر براساس مصوبه شورای تامین، اجازه میزبانی از تماشاگران را نداشته و مشخص بود که مصوبه شورای تامین برای نبرد هوادار و پرسپولیس تغییر نخواهد کرد. با این وجود، مسئولان باشگاه پرسپولیس یک مطالبه جالب‌توجه داشتند و خواسته‌شان این بود که هر تصمیمی برای دوئل هوادار - پرسپولیس در نظر گرفته می‌شود، باید برای دیدار پایانی پیکان - استقلال هم لحاظ شود و در مسیر تعیین قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، مسئولان سازمان لیگ تفاوتی میان دو تیم پرطرفدار پایتخت قائل نشوند.

استقلال هم در پاس قوامین مقابل هوادار بازی کرد!

پرسپولیسی‌ها در حالی خواهان برقراری عدالت هستند و خواسته‌شان از مسئولان سازمان لیگ برگزاری دوئل با هوادار در حضور تماشاگران و یا بدون تماشاگر برگزار شدن دوئل تیم‌های پیکان و استقلال است که نگاهی به برنامه لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد که شاگردان جواد نکونام برابر هوادار در ورزشگاه پاس قوامین به میدان رفته‌اند! مسابقه‌ای که در هفته بیست‌ویکم و روز بیست‌وهفتم اسفندماه 1402 برگزار شد و در آن، آبی‌پوشان پایتخت با گلزنی زودهنگام آرمین سهرابیان، شاگردان جواد نکونام پیروز شدند.

آبی‌پوشان پایتخت در دیدار با هوادار از حضور تماشاگر خود در ورزشگاه بهره نبردند و بازی مطابق مصوبه شورای تامین، بدون تماشاگر برگزار شد. با توجه به بدون تماشاگر بودن دوئل هوادار و پرسپولیس و برگزاری آن به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین، به نظر می‌رسد تبعیضی میان دو تیم پرطرفدار پایتخت ایجاد نشده و فریاد عدالت‌طلبی پرسپولیسی‌ها در این زمینه بی‌مورد به نظر می‌رسد؛ چرا که شرایط برگزاری دیدار پیکان - استقلال متفاوت از شرایط برگزاری دوئل هوادار - پرسپولیس است.

تصمیم تکراری سازمان لیگ برای بازی خاص؟

سرخ‌پوشان پایتخت در نیم‌فصل نخست به‌واسطه آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه پاس قوامین و عدم امکان برگزاری 2 مسابقه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به فاصله 24 ساعت، دیدار خود برابر پیکان را در حالی در قامت تیم میهمان برگزار کردند که مسابقه به میزبانی ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شد. جالب آنکه طبق قانون، دوئل با پیکان باید در ورزشگاه پاس قوامین و در غیاب تماشاگران برگزار می‌شد اما پرسپولیسی‌ها از حضور علاقه‌مندان خود در ورزشگاه سردار آزادگان بهره بردند و توانستند بردی ارزشمند را مقابل پیکان جشن بگیرند.

استقلال باید آخرین بازی خود در فصل جاری را در قامت تیم میهمان برابر پیکان برگزار کند. طبق تقویم، این مسابقه باید به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار شود اما با توجه به شرایط خاص به‌وجود آمده و احتمال برپایی جشن قهرمانی آبی‌ها و عدم صدور مجوز شورای تامین برای حضور تماشاگران در ورزشگاه پاس قوامین، به نظر می‌رسد که مسئولان سازمان لیگ راه چاره‌ای جز تغییر محل بازی ندارند و احتمالاً به مانند دوئل پیکان - پرسپولیس، نبرد پیکان - استقلال هم در قزوین و در حضور هواداران برگزار خواهد شد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد حواشی روزهای گذشته و مناقشه ایجاد شده درباره محل برگزاری دیدار هوادار و پرسپولیس، شباهتی به عدالت‌طلبی ندارد و بیشتر شبیه به یک مغلطه است؛ چرا که شرایط مطابق با مُر قانون در حال پیگیری است و در این موضوع خاص، بی‌عدالتی‌ای در حق دو تیم پرطرفدار پایتخت انجام نشده است.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار