کدخبر : 6633 تاریخ انتشار :
A

جولان سلبریتی‌ها در فدراسیون تنیس

جولان سلبریتی‌ها در فدراسیون تنیس

حضور برخی هنرمندان و بازیگران سینما و سلبریتی‌ها در رشته‌ای مانند تنیس، این روزها با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

به گزارش ورزش 360، تنیس از رشته‌هایی است که وقتی مسابقات آن در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، طرفداران و مخاطبان جایی را در ورزشگاه‌ها خالی نمی‌گذارند. درآمد سرسام‌آور ورزشکاران حرفه‌ای تنیس، علت دیگری است که بسیاری جذب این رشته می‌شوند. برای مثال راجر فدرر، قهرمان نام آشنای این رشته، در سال ۲۰۱۷ به تنهایی توانست بالای هشت میلیون دلار جایزه کسب کند.

در ایران نیز مخاطبین این رشته تا حدی افزایش پیدا کرده و به همین دلیل تعداد زمین‌های تنیس، در شهرهای مختلف رو به افزایش است. گسترش رشته تنیس منجر به افزایش مخاطبین رشته‌های وابسته به آن، مثل پدل، تنیس ساحلی و... شده است. به تازگی چهره‌های هنری مشهوری را در این فدراسیون می‌بینیم. در پدل که قدمت زیر یک دهه دارد، نام محمدرضا گلزار، بازیگر معروف ایران به چشم می‌خورد و در تنیس ساحلی که در ۳ سال اخیر به طور جدی در ایران راه افتاده است، میلاد کی‌مرام فعالیت دارد.

آنچه که مسلم است این افراد در ورزش قهرمانی به صورت حرفه‌ای فعالیتی ندارند و شاید چند سالی در برخی رشته‌ها مانند تنیس حضور داشتند. یکی از مشکلات بزرگ ورزش ایران در رشته‌های منهای فوتبال، موضوع اسپانسرینگ و هزینه‌های سرسام‌آور است که حضور این چهره‌ها می‌تواند نیاز مالی فدراسیون را تا حدی حل کند. ولی برخی کارشناسان معتقد هستند که این جایگاه‌ها فقط مختص پیشکسوتان و افراد فنی ورزش و ورزش قهرمانی نباید تحت تاثیر افراد معروف و سلبریتی‌ها قرار گیرد.

حضور در رسانه‌ ملی و شبکه‌های خانگی با وجود چهره‌های پرطرفدار در یک رشته ورزشی ارتباط زیادی دارد و نمی‌توان تاثیر سلبریتی‌ها را در افزایش مخاطبین نادیده گرفت ولی مدیریت ورزشی تنها در رسانه و پول خلاصه نمی‌شود و تجربه و تخصص پیشکسوتان و مربیان یک رشته ورزشی اصلی‌ترین عامل برای افزایش سطح فنی ورزشکاران و ملی‌پوشان است. هرقدر که یک ورزش یا ورزشکار معروف‌تر شود، سطح توقع نیز از او برای کسب افتخار بالاتر می‌رود؛ حال اگر موضوع مالی نیز حل شود، هر روز کار برای ورزشکار سخت‌تر می‌شود زیرا باید نتیجه بهتری کسب کند.

نوپا بودن رشته پدل و تنیس ساحلی نیز می‌تواند دلیلی برای حضور این مشهور و هنرمندان باشد زیرا هم افراد متخصص و مشهور در آن کم هستند و هم مردم شناخت زیادی از این رشته‌ها ندارند و به همین دلیل برخی فدراسیون‌ها برای افزایش مخاطبین خود و به طبع پوشش برخی هزینه‌ها از چهرهای مشهور و هنرمندان سینما و تلویزیون استفاده می‌کنند. حضور سلبریتی‌ها باید قدم اول باشد اما بحث اصلی بر سر جایگاه حضور آن‌هاست که ممکن است مدیریت یک فدراسیون را در ادامه کار با چالش مواجه سازد.

البته ملی‌پوشان پدل اظهار بر این دارند که گلزار سطح بالایی در این رشته دارد و کی‌مرام نیز در وارد شدن تنیس ساحلی به ایران نقش به‌سزایی داشته که این عوامل در حضور آن‌ها موثر بوده است. با این حال شاید جای خالی افراد فنی در این جایگاه‌ها حس می‌شود و باید برای آن فکری کرد.

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار