کدخبر : 3754 تاریخ انتشار :
A

دلیل بی‌توجهی وفایی به اسطوره مشخص شد

دلیل بی‌توجهی وفایی به اسطوره مشخص شد

رفتار نماینده اسنوکر حرفه‌ای ایران پس از باخت در مرحله یک هشتم مسابقات جایزه بزرگ جهان، موجب ناراحتی حریفش شد.

به گزارش ورزش 360، حسین وفایی هفته گذشته در اولین رقابت خود در سال ۲۰۲۴ نتوانست تا مرحله یک هشتم مسابقات جایزه بزرگ جهان در انگلیس صعود کند. او تنها نماینده ایرانی در لیگ حرفه‌ای اسنوکر جهان است که آوازه قهرمانی او در تورنمنت شوت‌اوت سال‌های گذشته و پیروزی مقابل رونی‌اُسالیوان، اسطوره اسنوکر جهان، در بین بازیکنان لیگ حرفه‌ای برای او جایگاه به وجود آورده است.

مسابقات جایزه بزرگ جهان بین ۳۲ بازیکن برتر جهان برگزار می‌شود و وفایی موفق شد اولین حریف خود را با نتیجه ۴-۳ پشت سر بگذارد. وی در مرحله دوم رقابت‌ها با مارک ویلیامز از کشور ولز رو به رو شد که سال‌هاست در این رشته فعالیت می‌کند و بارها قهرمان لیگ حرفه‌ای و رقابت‌های جهانی شده است. ویلیامز تاکنون موفق به کسب ۲۴ عنوان قهرمانی در مسابقات رنکینگی، سه عنوان قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی مسترز و دو عنوان قهرمانی بریتانیا را در کارنامه خود جای داده است. وی با ۴۹ سال سن، سابقه ۳۱ ساله در لیگ حرفه‌ای دارد.

ویلیامز در گذشته ۶ بار با حسین وفایی رو به رو شده بود که ۵ بار پیروز میدان بوده است. وی این بار نیز موفق شد برای ششمین بار حسین را با نتیجه ۴-۱ شکست دهد و به یک چهارم مسابقات جایزه بزرگ جهان صعود کند. پس از آنکه وفایی این بازی را از دست داد، بدون توجه به ویلیامز سالن مسابقه را ترک کرد، در صورتی که رسم احترام در اسنوکر و یا هر ورزش دیگری این است که ورزشکاران بعد از پایان بازی به نشانه احترام به سمت هم می‌روند و با یکدیگر دست می‌دهند.

پس از اینکه وفایی چنین رفتاری را از خود نشان داد، مخاطبین و علاقمندان این تصور ایجاد شد که وفایی به دلیل ناراحتی از باخت چنین کاری کرده؛ اما مارک ویلیامز در یک مصاحبه گفت که دلیل اینکار را از حسین پرسیده است. ویلیامز در آخرین ضربه خود نتوانست یکی از توپ‌ها را داخل سوراخ بیاندازد و برای اظهار تاسف روی پای خود کوبید اما از آن‌جایی که اختلاف خیلی بالا بود، بازی ادامه پیدا نکرد و برنده مشخص شد؛ وفایی نیز در جواب سوال ویلیامز، این مسئله را بی‌احترامی تلقی کرد و به همین علت سالن را ترک کرد.

این اولین بار نیست که چنین رفتاری از یک قهرمان حرفه‌ای ایرانی دیده می‌شود. چندی پیش هم در مسابقات مسترالمپیا ۲۰۲۳ هادی چوپان پس از آن‌ که نتوانست قهرمانی این دوره را بدست بیاورد، استیج مسابقه را ترک کرد که مخاطبین و طرفدارانش از این حرکت شوکه شدند در حالی که این یک بی‌احترامی به حریفان تلقی می‌شود و دور از شان یک ورزشکار حرفه‌ای است.

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار