کدخبر : 21459 تاریخ انتشار :
A

صدرالدین حجازی بازیگر استقلالی درگذشت + زندگینامه

صدرالدین حجازی بازیگر استقلالی درگذشت + زندگینامه

عصر امروز در اتفاقی تلخ، صدرالدین حجازی بازیگر ۷۶ ساله سینما و تلویزیون که مدت‌ها در کما به سر می‌برد، از دنیا رفت.

 به گزارش ورزش 360، حجازی در فیلم‌های سینمایی متعددی نقش آفرینی کرده بود که از میان آنها می‌توان به ناخدا خورشید، روز شیطان و سنتوری اشاره کرد. او در سریال‌هایی نظیر کوچک جنگلی، تنهاترین سردار، روزی روزگاری، مرد دوهزار چهره، مختارنامه، چاردیواری و نابرده رنج نیز جلوی دوربین درخشیده بود.

وجه اشتراک او با دنیای فوتبال، فیلم «مثلث آبی» ساخته هادی صابر و محصول سال ۱۳۷۸ است که تهیه کنندگی آن را علی فتح اله زاده به عهده داشت. در آن فیلم که زمینه‌ای فوتبالی داشت و روایت گر قصه پسرک روزنامه فروشی بود که طرفدار استقلال است، به جز مرحوم صدر الدین حجازی، هنرمندان دیگری مثل محمد صالح اعلا، حمیرا ریاضی، سروش خلیلی هم درکنار جواد زرینچه به ایفای نقش پرداختند. صدرالدین حجازی به خاطر تشابه فامیلی با ناصر حجازی، اسطوره فقید استقلال و فوتبال ایران برای علاقه مندان فوتبال هم سوژه قابل تعقیبی بود.

حجازی در سال ۱۳۴۲ به دانشگاه هنر راه یافت. در طول دوران دانشجویی نمایشنامه‌هایی مانند تله و صیادان را کارگردانی کرد و نیز در نمایشنامه‌های منطقهٔ جنگی و آموزگاران ایفای نقش کرد. حجازی در سال ۱۳۵۶ به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و جایزه اسب طلایی جشنواره بین‌المللی تئاتر را دریافت کرد که فقط همان یک سال برگزار شد.

از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ سرپرستی مجتمع دانشسراهای هنر را برعهده داشت و در سال ۱۳۶۴ مدیر تالار آبگینه بود. او در آثار سینمایی مانند ناخدا خورشید، تردید شاخه‌های بید و سنتوری بازی کرده است. از سایر آثار مهم او در تلویزیون نیز می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی کوچک جنگلی، مختارنامه، تنهاترین سردار و تفنگ سرپر اشاره کرد.

صدرالدین حجازی دوبار ازدواج کرده است. او و همسر اولش یک دختر به نام یلدا و دو پسر به نام کسرا و سینا، خوانندهٔ ایرانی، دارند. این ازدواج بعد از مدتی به جدایی انجامید. سونیا شکیبا همسر دوم صدرالدین حجازی است که حاصل ازدواج او با حجازی یک پسر به نام پارسا است. سونیا شکیبا در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته که مهم‌ترین آنها می‌توان به بازیگری در فیلم آخرین خون بازی و انتشار کتاب کلام در رنج و مدتی چهره‌پردازی اشاره کرد.

 

 

منبع خبر ورزشی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار