کدخبر : 19850 تاریخ انتشار :
A

ستارگان ایرانی که جایشان در پارالمپیک 2024 خالی است

ستارگان ایرانی که جایشان در پارالمپیک 2024 خالی است

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ درحالی از دو روز دیگر آغاز می‌شود که چند جای خالی در ترکیب کاروان ایران به شدت خود نمایی می‌کند.

به گزارش ورزش 360، کاروان کشورمان که شامل ۶۳ ورزشکار می‌شود روز دوم مرداد ماه راهی کشور فرانسه و شهر پاریس شد.

در این بین جای خالی چند ورزشکار به شدت حس می‌شود. ورزشکارانی که در ادوار گذشته با درخششی بی چون و چرا افتخارآفرینی کرده و باعث به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان شده بودند.

سیامند رحمان، قهرمانی که همیشه می‌خندید

پهلوان و قهرمان کشورمان در رشته پاراوزنه برداری که در ادوار گذشته موفق به کسب مدالهای گوناگونی برای کاروان ایران شده بود اما دست تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که در اسفند ماه سال 1398 وی به علت عارضه قلبی درگذشت تا حسرت دیدن لبخند او پس از تصاحب مدال طلا بر دل ورزش دوستان بماند.

وحید نوری، مرد همیشه طلایی پاراجودو

کسی فکرش را نمی‌کرد قهرمان پارالمپیک توکیو به طرزی عجیب و خنده دار پارالمپیک پاریس را از دست دهد.

وحید نوری درحالی پارالمپیک پاریس را از دست داد که با وجود اعتبار در کلاسبندی اش باید دوباره کلاسبندی میشد و وقتی میخواست برای کلاسبندی به مصر سفر کند با کارشکنی سفارتخانه این کشور برایش ویزا صادر نشد و به راحتی آب خوردن قربانی ضعف در دیپلماسی شد.

طلای پارالمپیک پاریس از دست وحید رفت.

او در آخرین گفت و گویش با خبرنگار ورزش فارس گفته بود هنوز نمیدانم چرا این اتفاق افتاد اما سرم را بریدند.

رشید مسجدی و آرزویی که آرزو ماند

چندی پیش بود که او در مسابقات پاراآسیایی با کسب مدال طلا توانست افتخاری دیگر برای کشورمان کسب کند. همان زمان ها بود که خیلی از کارشناسان و مربیان طلای پارالمپیک را برای او کنار گذاشتند و میگفتند رشید در پاریس شانس اصلی کسب مدال طلا است.

چیزی از مسابقات جهانی نگذشت که خبر بستری شدن وی در بیمارستان، به علت وجود توده روی زبانش، همه اهالی ورزش را نگران کرد. 

رشید در آخرین گفت و گویش گفته بود: من سال قبل سهمیه پارالمپیک را گرفته‌ام و بنابراین نگرانی بابت عدم اعزام به رقابت‌های جهانی در ژاپن وجود ندارد. به هر حال جراحی می‌شوم و توده را برمی‌دارند تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

اما مدت زیادی از عمل وی نگذشته بود که خبر فوت وی جامعه ورزشی را با شوک و اندوهی بزرگ مواجه کرد. 

مسجدی که مدالش را به شهدا تقدیم کرده بود آرزوی مدال طلای پارالمپیک را داشت که این آرزو به واقعیت تبدیل نشد

زهرا نعمتی؛ غایب اما حاضر

از او به عنوان اسطوره پاراتیرووکمان یاد میشود. بانوی کماندار کشورمان در مسابقات اخیر خیال همه مارا از بابت کسب مدال طلا راحت کرده بود اما تصمیم او برای خداحافظی تصمیمی عجیب و جنجالی بود.

نعمتی پس از مسابقات هانگژو تصمیم به خداحافظی گرفت درحالیکه تا چندی پیش گمانه زنی هایی مبنی برحضور او در پاریس شنیده میشد. حالا اما این اسطوره در پاریس حضور دارد اما نه اینبار کمانی در دست نخواهد گرفت.

نعمتی نماینده کشورمان در انتخابات شورای ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک است و نام وی بین ۵ ورزشکار آسیایی دیگر قرار دارد.

 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار