کدخبر : 18641 تاریخ انتشار :
A

تیراندازی ایران در المپیک 2024؛ قصه تکراری سقوط

تیراندازی ایران در المپیک 2024؛ قصه تکراری سقوط

تیراندازی در بازی‌های المپیک پاریس هم همانند چند رویداد قبلی حرفی برای گفتن نداشت و نتایج ضعیفی کسب کرد.

به گزارش ورزش 360، بازی‌های المپیک پاریس در حالی به پایان رسید که تیراندازان کشورمان دست از پا درازتر بدون کسب مدال و جایگاه مناسب بازگشتند هر چند کسب این نتایج دور از انتظار نبود. تیم ملی تفنگ و تپانچه که در چندین رویداد اخیر قبل از بازی‌های المپیک و همین طور مسابقات جهانی برزیل (آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک) نتیجه قابل قبولی نداشت و بارها عملکرد ورزشکاران مورد نقد قرار گرفته بود، در المپیک پاریس هم کاری از پیش نبرد تا همچنان این رشته که روزی در جهان سرآمد بود و مدال المپیک توکیو امیدها را در این رشته زیاد کرده بود، در سراشیبی سقوط باشد. در بین ۴ ورزشکار اعزامی تیراندازی به المپیک تنها هانیه رستمیان بود که در تپانچه ۲۵ متر راهی فینال شد اما او هم در این مرحله نتوانست کاروان کشورمان را صاحب مدال کند.

بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو و انتقاد به عملکرد تیراندازی، بعد از ۲ سال تمرین، حضور در رویدادهای بین‌المللی و اردوی خارجی باز هم تیراندازی نتوانست مطابق انتظارات عمل کند. *اظهار نظر عجیب مقامات تیراندازی از عملکرد ورزشکاران تیراندازی در حالی عملکرد ضعیفی در المپیک داشت که عباس محمدی سرپرست تیم در صحبتهایی عجیب حضور رستمیان در فینال را معادل با مدال عنوان کرده بود. وی در این باره گفته بود: اتفاق مهمی افتاد و هانیه رستمیان به فینال المپیک رسید. این برای او حکم یک مدال را داشت و برای ما افتخار بود که نماینده کشورمان به فینال المپیک رسید.اگرچه تلاش رستمیان را نباید کتمان کرد و اینکه او نخستین ورزشکاری است که در این ماده راهی فینال می‌شود اما قطعا عنوان ششمی رستمیان بعد از سالها تجربه چیزی نیست که خوشحالی مردم و اهالی این رشته را به دنبال داشته باشد.

به نظر می‌رسد در این چند سال اخیر که مربیان خارجی و مطرح از کشورمان رفته‌اند، شرایط تیراندازی رو به افول بوده و بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال طلای جواد فروغی، عملا چیزی از این رشته در رویدادهای مهم ندیدیم. اختلاف مربیان، عملکرد ضعیف در مسابقات بین‌المللی، انتقاد ورزشکاران و ... بیش از کسب مدال در این رشته به چشم آمده است! حالا باید دید آیا قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی برنامه‌ای برای تقویت این رشته در آینده دارد یا خیر؟ آیا مسئولان فدراسیون این توانایی را دارند برای ارتقای ورزشکاران از مربیان مطرح خارجی استفاده کنند یا خیر؟ 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار