کدخبر : 18561 تاریخ انتشار :
A

معرفی ورزشکارانی که با پرچم کشور دیگر در المپیک مدال گرفتند

معرفی ورزشکارانی که با پرچم کشور دیگر در المپیک مدال گرفتند

موارد استثنایی وجود داشته که در آن‌ها ورزشکاران تحت پرچم‌ها و ملیت‌های دیگر در المپیک ظاهر شده‌اند و افتخار آفریده‌اند.

به گزارش ورزش 360، به طور معمول، ورزشکاران شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک، نماینده کشور خاصی هستند، اما موارد استثنایی وجود داشته که در آن‌ها این ورزشکاران تحت پرچم‌ها و ملیت‌های دیگر ظاهر شده‌اند و افتخار آفریده‌اند.

العین نیوز در این مطلب به برخی از برجسته‌ترین ورزشکارانی که در المپیک‌های تابستانی نماینده بیش از یک کشور بودند، پرداخته است. از سال ۱۹۸۰، بریجیت فیشر آلمان شرقی را در مسابقات قایقرانی نمایندگی کرد و توانست چندین مدال را تحت پرچم آن کشور به دست آورد.

اما پس از اتحاد، آلمان پرچم جدیدی داشت و فیشر در دوره‌های متوالی تحت پرچم آلمان متحد شرکت کرد و تعداد کل مدال‌هایش به ۱۲ رسید.

در مسابقات ژیمناستیک، ویتالی شربو در سال ۱۹۹۲ تحت لوای تیم متحد، که شامل ورزشکاران اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، در المپیک شرکت کرد. چهار سال بعد، شربو با پرچم بلاروس ظاهر شد و توانست با هر دو تیم ۱۰ مدال کسب کند.

همین امر در مورد شناگر الکساندر پوپوف نیز صدق می‌کند که در سال ۱۹۹۲ تحت پرچم تیم متحد ظاهر شد و پس از آن تا المپیک سیدنی ۲۰۰۰، پرچم روسیه را حمل کرد. او در مجموع ۹ مدال را با دو پرچم به دست آورد.

این اتفاق همچنین برای دیمیتری ساوتین رخ داد که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ در مسابقات شیرجه شرکت کرد و در طول این مدت تحت پرچم‌های تیم شوروی و روسیه ۸ مدال کسب کرد.

در رشته سوارکاری، راینر کلیمک بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۸ تحت دو پرچم تیم متحد آلمان و آلمان غربی ظاهر شد و ۸ مدال به دست آورد. در رشته سورتمه‌سواری، بوگدان موسیول بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ تحت پرچم‌های آلمان شرقی و آلمان ظاهر شد و ۷ مدال کسب کرد.

ژیمناست پیشین آلفرد شوارزمان در المپیک ۱۹۳۶ تحت پرچم آلمان نازی شرکت کرد و پس از آن تا سال ۱۹۵۲ نماینده آلمان با پرچمی دیگر شد و ۶ مدال المپیک به دست آورد.

ژیمناست دیگری که برای دو کشور مختلف بازی کرده و با هر دو تیم مدال‌های المپیک کسب کرده، گریگوری میسیوتین است که در سال ۱۹۹۲ برای تیم اتحاد جماهیر شوروی و در سال ۱۹۹۶ تحت پرچم اوکراین ظاهر شد و با هر دو تیم ۶ مدال کسب کرد.

در رشته شمشیربازی، پاول کولوبکوف تحت ۳ پرچم ظاهر شد. ابتدا برای اتحاد جماهیر شوروی، سپس تیم متحد و پس از آن برای روسیه، بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۴، و ۶ مدال به دست آورد.

شناگر فرانک بیوریبیر در المپیک بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۴ شرکت کرد، اما تحت دو پرچم مختلف بازی کرد. ابتدا نماینده استرالاسیا بود که ورزشکاران استرالیا و نیوزیلند را شامل می‌شد، و بعدها فقط نماینده استرالیا شد. او در طول این مدت ۶ مدال به دست آورد.

در المپیک پاریس ۲۰۲۴، کیمیا علیزاده پس از اینکه به نمایندگی از بلغارستان مدال برنز را به دست آورد به این فهرست تاریخی پیوست. این تکواندوکار پیش‌تر در المپیک ریو ۲۰۱۶ مدال برنز را تحت پرچم ایران کسب کرده بود، اما در سال ۲۰۲۰ کشور را ترک کرد و سپس نماینده بلغارستان شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار