کدخبر : 18547 تاریخ انتشار :
A

دهه هشتادی‌ها زیر پرچم ایران

دهه هشتادی‌ها زیر پرچم ایران

نگاهی به مدال‌آوران ورزش ایران در المپیک نشان می‌دهد بخش مهمی از این موفقیت را پدیده‌هایی به دست آوردند که متولد دهه ۸۰ یا اصطلاحا نسل Z هستند.

به گزارش ورزش 360، ستاره‌هایی که شاید قبل از شروع رقابت‌های المپیک 2024 پاریس امید چندانی به درخشش برخی از آنها وجود نداشت و به نظر نمی‌رسید کاروان کشورمان بتواند اینچنین فراتر از انتظار ظاهر شود. اما پس از گذشت چند روز از شروع المپیک مدال‌ها یکی پس از دیگری توسط این ستاره‌های جوان و نوظهور به دست آمد تا مشخص شود سرمایه‌گذاری و پرورش استعدادهای بسیار زیادی که در کشور داریم می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت ورزش کشورمان در میادین جهانی باشد. 

مبینا نعمت‌زاده کوچکترین عضو کاروان کشورمان بود که موفق شد به مدال برنز رقابت‌های تکواندو دست پیدا کند. درحالی‌که هنوز به ۲۰ سالگی نرسیده و این نشان می‌دهد درصورتی‌که فدراسیون تکواندو بتواند او را در همین فرم و شرایط حفظ کند، می‌تواند سال‌ها برای این ورزش رزمی مدال‌آور باشد. 

آرین سلیمی هم آخرین عضو تیم ۴ نفره تکواندو بود که با درخششی فراتر از انتظار توانست مدال خوشرنگ طلا را به گردن آویخته و نشان دهد این نسل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سلیمی هم تنها ۲۰ سال دارد و کسب مدال طلا در المپیک در این سن و سال و نمایش پخته و کم‌نقص او در این رقابت‌ها نوید روزهایی خوب برای او در تکواندو را می‌دهد. سعید اسماعیلی که در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا شد، علیرضا مهمدی، رحمان عموزاد و امیرعلی آذرپیرا که در کشتی عملکرد قابل قبولی داشتند و مدال‌های نقره و برنز المپیکی به دست آوردند، دیگر ستاره‌های دهه هشتادی کاروان کشورمان در این رقابت‌ها بودند. در این میان نباید فراموش کرد محمد بیرانوند ۱۶ ساله نیز توانست با کسب سهمیه تیراندازی کاری بزرگ انجام داده و با ادامه این روند می‌توانیم منتظر ظهور یک پدیده در این رشته ورزشی طی سال‌های آینده باشیم.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار