کدخبر : 18515 تاریخ انتشار :
A

مدال‌های اجاره‌ای‌

مدال‌های اجاره‌ای‌

برخی کشورها با توجه به ضعف در پرورش ورزشکاران یا کمبود نیروی انسانی به سراغ خرید ورزشکاران مدال‌آور رفته‌اند.

به گزارش ورزش 360، یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در ورزش برخی کشورها به‌خصوص شیخ‌نشینان حاشیه خلیج‌فارس مرسوم شده است استفاده از ورزشکاران دیگر کشورها برای کسب موفقیت در رقابت‌های قاره‌ای و همچنین المپیک است که در این دوره از رقابت‌های پاریس دوباره شاهد این اتفاق بودیم. روالی که در کشورهایی چون بحرین و قطر و اخیرا حتی در کشورهای اروپایی نظیر بلغارستان نیز رواج یافته و البته با روح رقابت بین کشورها در ورزش چندان مطابقت ندارد. در پاریس 2024 شاهد حضور برخی ورزشکاران از ملیت‌های دیگر در کشورهایی بودیم که شاید در ورزش چندان محلی از اعراب ندارند اما با کمک این نفرات توانسته‌اند خود را حتی به جدول مدالی مسابقات نیز برسانند. این اتفاق در بحرین بسیار رایج و بارز است.

بحرین در سال‌های اخیر و به‌خصوص در دوومیدانی به سراغ دوندگان آفریقایی رفته و با پرداخت رقم‌های هنگفت و وعده امکانات مناسب برای آنها، ملیت آنها را به بحرینی تغییر داده است. این کشور در پاریس دو طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده که هر چهار ورزشکار به‌نوعی اجاره‌ای بودند. دو دونده آفریقایی، یک کشتی‌گیر روس و همچنین یک وزنه‌بردار ارمنی نفراتی بودند که مدال‌های این کشور را کسب کردند. جالب اینکه هر هشت دونده این کشور در بخش مردان و زنان آفریقایی‌الاصل بودند، تنها نماینده جودو این کشور متولد روسیه است و در وزنه‌برداری هم علاوه‌بر گور میناسیان که برنز گرفت، لسمن پاردس کلمبیایی را داشتند که البته به مدال نرسید. این یعنی بحرینی‌ها عملا با ترکیبی چندملیتی در پاریس حاضر بودند و فقط دو ورزشکار از خود این کشور جواز حضور در المپیک این دوره را به دست آورده بودند. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار