کدخبر : 17828 تاریخ انتشار :
A

«سانتا لوسیا» کشوری کوچکتر از «کاشان» با ۴ ورزشکار و یک طلای المپیکی!

«سانتا لوسیا» کشوری کوچکتر از «کاشان» با ۴ ورزشکار و یک طلای المپیکی!

ژولین آلفرد شب گذشته شگفتی‌آفرین عرصه‌ی المپیک شد و طلای دوی ۱۰۰ متر زنان را از آن خود کرد.

ورزش ۳۶۰ - بیش از یک هفته از رقابت‌های المپیک می‌گذرد و کاروان ایران هیچ مدالی کسب نکرده است. تا کنون نزدیک به نیمی از کاروان ایران در رقابت‌های المپیک در میدان حاضر شده اند و هنوز هیچ کسی موفق به کسب مدال نشده است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، نزدیک ترین تجربه‌ی ما تا اینجای المپیک برای کسب مدال حضور مهدی الفتی در فینال رشته‌ی پرش خرک، صعود تیم شمشیربازی به نیمه نهایی سابر و صعود هانیه رستمیان به فینال تپانچه بادی 25 متر بود که هیچکدام منجر به کسب مدال نشده.

در این حال اما شب گذشته کشوری کوچک در دریای کارائیب با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت اولین مدال طلایش در المپیک پاریس را جشن گرفت. اهالی کشور «سانتا لوسیا» که جزیره‌ای کوچکتر از کاشان ایران هستند تنها با ۴ ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر شدند. رژه‌ی آنها در روز افتتاحیه در رود سن نه با کشتی که با قایق موتوری انجام شد. اما انها با این همین جمعیت کم یک مدال طلای المپیکی تا اینجای کار دارند.

از قضا انها مدالی را هم کسب کردند که سال‌ها در اختیار دو کشور پرآوزاره در این رشته‌ی ورزشی بود. شب گذشته ژولین  آلفرد با زمان 10.72 ثانیه و با به راحتی بر شاکری ریچاردسون (10.87) آمریکایی که شانس اصلی طلا بود و ملیسا جفرسون جامائیکایی (10.92) پیروز و برنده مدال طلا شد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار